تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همسر شهید ولی زاده: هنوز چشم به راهم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همسر شهید ولی زاده: هنوز چشم به راهم ارومیه - ایرنا - همسر شهید سیروس ولی زاده که جفای روزگار، گرد پیری بر چهره اش افکنده می گوید: هنوز هم چشم به راه آمدن همسر شهیدم هستم و شهادتش را باور نکرده ام.


گوهرتاج ثروتان همسر شهید ولی زاده که داغ مفقود الاثری و شهادت همسر و آزادگی پسر خود را دیده، امروز بسیار شکسته شده ولی با صلابت و قدرت برای تداوم راه همسر شهیدش تلاش می کند.
هرچند که سعی دارد با روی گشاده، تب و تاب درونیش را در باره خاطرات همسر شهید خود مخفی کند ولی باز هم با به میان آمدن نام شهید ولی زاده، ناراحتی بر چهره اش مستولی می شود.
با وجود ناراحتی، لب به سخن گشود و از خاطرات و زندگی همسر شهیدش گفت ولی از بخش های ناراحت کننده اش به سرعت گذشت.
گوهرتاج ثروتان در این گفت و گو ابتدا به زندگی خود با همسرش، شهید سیروس ولی زاده اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار، مردی مهربان و بسیار آرام بودند به طوری که در طول دوران زندگی ما، حتی همسایه ها نیز صدای او را نشنیده بودند.
وی افزود: ترس از خدا، فداکاری و محبت به همسر و فرزندان از شاخصه های زندگی او بود و همچنین زیردستان خود را نیز مورد توجه ویژه قرار می داد.
وی با اشاره به محبت خاص و ویژه شهید ولی زاده به امام خمینی (ره)، اضافه کرد: او به عشق امام راحل، قدم در راه دفاع از میهن اسلامی برداشت و پیش از دفاع مقدس نیز با تلاش های خود در منطقه، در راه مقابله با ضد انقلاب اهتمام ویژه ای داشت.
همسر شهید ولی زاده، از حضور همیشگی و دائمی شهید در منطقه عملیاتی در ایام دفاع مقدس تا زمان شهادت خبر داد و اظهار کرد: حتی در زمانهای تحویل سال و شب یلدا نیز ما نمی توانستیم او را در خانه ببینیم و معمولا در مناطق عملیاتی بود.
خانم ثروتان در توضیح دلیل این حضور فرمانده شهید در منطقه در مواقع خاص گفت: او معتقد بود که در زمانهای خاص نظیر تحویل سال نو و شب یلدا، باید افرادی که از شهرهای دور در منطقه هستند به نزد خانواده های خود بروند و من باید به جای آنها در منطقه باشم.
وی در خصوص ماجرای مفقود الاثر شدن همسر خود گفت: پس از حضور شهید ولی زاده در منطقه عملیاتی دزفول با گذشت نزدیک به دو ماه هیچ خبری از او نشد و به تلگراف های ما نیز جواب نمی داد که به دنبال آن، برادر همسرم برای بررسی دلیل این موضوع به دزفول رفته بود که آنجا خبر مفقودالاثر شدن شهید ولی زاده را به او داده بودند.
وی ادامه داد: سیروس در سال 65 به دلیل پیدا نشدن پیکرش، مفقودالاثر اعلام شد و چندین سال بعد در سال 74، شهید شدنش با پیدا شدن اسناد شهادتش برای ما مسجل شد.
همسر شهید افزود: با وجود این، من هنوز هم منتظر ورود او به خانه هستم و چشم انتظار او می مانم چراکه باور نکرده ام که او شهید شده است.
خانم ثروتان همچنین از آزاده بودن یکی از پسرانش خبر داد و اضافه کرد: پسرم نیز 3.5 سال در اسارت نیروهای رژیم بعث عراق بود که شکنجه های بسیاری را در این زمان متحمل شده بود.
وی اظهار کرد: مفقفود الاثر شدن همسر و شهادتش و همچنین آزادگی پسرم، ضربه هایی به روحیه من وارد کرده که جبران ناپذیر هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته، سعی در تداوم راه همسر شهیدش داشته است ادامه داد: وظیفه ما این است که راه پرافتخار شهدای بزرگوار را ادامه دهیم و سعی در زنده نگهداشتن بیش از پیش یاد و نام آنها داشته باشیم.
همسر شهید سیروس ولی زاده از راه اندازی حسینیه ویژه ای با نام همان شهید در جوار خانه خود خبر داد و گفت: این حسینیه در سالهای گذشته، عامل برکات بسیاری برای شرکت کنندگان و بانوان منطقه بوده است و 20 سال است که با فعالیت خود، آموزه های اسلامی و قرآنی را ترویج می دهد.
خانم ثروتان با تاکید بر لزوم توجه مردم به آموزه های اسلامی در راه پاسداری از خون شهدا افزود: متاسفانه در سالهای اخیر برخی ناملایمت ها در خصوص فرهنگ شهید و شهادت صورت داده که از جمله آنها وضعیت حجاب و عفاف در جامعه است.
وی اضافه کرد: دختران ما باید با حفظ حجاب خود، متعهد به خون پاک شهیدان باشند و دین خود را به شهدا ادا کنند.
شهید سیروس ولیزاده که فرمانده یکی از یگانهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در سال 1335 در میاندوآب به دنیا آمد و در منطقه عملیاتی شلمچه در سال 1365 به درجه رفیع شهادت نایل شد.
پیکر این شهید مفقودالاثر در سال 1374 پیدا و تحویل خانواده اش شد.
8136/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن