تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804104516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش دانشجویان تئاتر ما به روز نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: "محمود عزیزی":
دانش دانشجویان تئاتر ما به روز نیست
سیستم جذب دانشجویان رشته تئاتر در كشور ما نواقص عمده ای دارد و با گذشت زمان، برآیند این نواقص به بدنه تئاتر ما آسیب‌های جدی وارد می‌كند.


به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دكتر محمود عزیزی؛ مدرس دانشگاه و كارگردان تئاتر گفت: با این حجم دانشجویی كه هرساله در رشته تئاتر پذیرش می‌شوند نمی‌توان توقع داشت كه آموزش و پژوهش علمی در این هنر به نحو مطلوب خود صورت گیرد. متاسفانه اغلب دانشجویان، قبولی در امتحانات پایان ترم، آمال نهایی‌شان است و هیچ مجالی برای آموزش علمی و بحث پژوهش در این رشته برای آنها وجود ندارد. 

این پژوهشگر تصریح كرد: نتیجه این سیستم آموزشی آن می‌شود كه فارغ التحصیلان تئاتر غالباً به غیر از داشتن محفوظاتی، مهارت‌های حرفه‌ای را كسب نكرده‌اند و نتوانسته‌اند تا دانش خود را به روز كنند.
عزیزی افزود: خیل عظیم مشتاقان هنر تئاتر برای اشتغال در محیط‌های حرفه‌ای از مهارت‌های لازم برخوردار نیستند. این گروه چون تنها به كسب آموزه‌های مكتوب بسنده كرده‌اند و فرصت مطالعات علمی و عملی در رشته‌ی نمایش را نداشته‌اند لذا با ورود به فضای حرفه‌ای تئاتر با مشكلات عدیده‌ای  كه برآمده از همان نقص سیستم آموزشی ماست روبرو می‌شوند.

این كارگردان تئاتر گفت: تئاتر دانشی پویاست كه همواره در حال تغییر است، گاه ممكن است سبك و اسلوبی در تئاتر و شیوه‌های اجرایی آن متأثر از شرایط و بازتاب شرایط جامعه باب شود و با نوسان زمانی چیز دیگری جایگزین آن شود. دانشجو باید در جریان پژوهش دانشجویی و پس از آن در فضا و محیط حرفه‌ای نسبت به تغییر و تحولات روی داده در عرصه تئاتر جهانی اطلاعات موثقی به دست آورد. چراكه به  طور قطع این مهم، در عملكرد او و خلق آثار نمایشی تأثیر مستقیم و مؤثری دارد.

وی خاطر نشان کرد: شكل آموزش تئاتر در كشور برای رسیدن به الگوهای استاندارد جهانی نباید همچون سایر رشته‌های نظری دانشگاه باشد. شیوه ای كه ما به عنوان مدرس و كسانی كه سالیان سال در نظام آموزشی با مشكلات و معضلات این فضا آشنا هستیم تایید می كنیم، آموزش كنسرواتوری تئاتر است. یعنی اینكه دانشجو در فضای دانشگاهی 7 الی 8 ساعت وقت صرف كند، آموزش‌های نظری را ببیند و در زمانی كه بر سر كلاس درس حاضر نیست وقت خود را به تمرین و اتود بگذراند تا آنچه را كه اندوخته مشاهده كند كه چه كاربردی دارد. این یعنی جریان كارآمد آموزش تئاتری كه براساس چشم اندازهای كلان هنری باید پیاده و اجرایی شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ساختار آموزشی تئاتر مشكل دارد.  مشكل سر این مسئله است كه آنچه اینكه در روند آموزشی ما در دانشگاه‌های هنری به هنرجویان آموخته می‌شود هیچ كاربردی ندارد. دانشجو تنها حفظیاتی را می‌آموزد تا در پایان ترم برگه امتحانی را سیاه كند و شاید بتواند در نهایت یك اجرای كارگاهی نصف و نیمه هم داشته باشد.

محمود عزیزی در پایان گفت: حوزه هنری فعالیت مشخصی در حوزه هنرهای نمایشی براساس مانیفستی معین و مشخص و البته منحصر به خود را دارد. من پیشنهاد می‌كنم حوزه هنری، متولی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی كارشناسان تئاتری شود تا شاید راه‌كاری برای این مشكلات  پیدا شود.

انتهای پیام/ اس
 








تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن