تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802743784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر معظم انقلاب نقش اصلی را در حفظ فرهنگ ایثار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی: رهبر معظم انقلاب نقش اصلی را در حفظ فرهنگ ایثار دارند تهران- ایرنا- رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حضرت آیت الله خامنه ای نقش اصلی را در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در کشور دارند.


به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب من زنده ام و چهارمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به قلم یاد کرده است در فرهنگ انسانی افراد برای اثبات سخنان خود به چیزهای مقدس و مورد علاقه شان قسم می خورند.
وی با اشاره به قسم والعصر در قرآن کریم یکی از معانی این قسم را اشاره به زمان رسالت نبی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: در زمانی که پیامبر اسلام به مقام نبوت رسید بدترین شرایط وجود داشت و زنان تحقیر می شدند اما رسول اکرم این مردم را آنچنان تربیت کرد که برای رفتن به میدان جنگ و شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند.
رییس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فرزند برومند رسول خدا یعنی امام خمینی نیز از مصالح ناصالح جامعه ایران جامعه ای ساخت که از نظر ایثار و شهادت در جهان نمونه است.
وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی در کنار برخی مساجد میخانه وجود داشت و مومنین جرات ابراز وجود نداشتند کسانی که امروز حرف هایی دارند یادشان رفته در آن زمان کشور در کنترل افراد نابخرد هوس باز و عیاش بود.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی یکی از عوامل سقوط سریع خاندان پهلوی را فساد آن حکومت عنوان کرد و گفت: تمامی اعضای خانواده پهلوی و اطرافیان آنها سر تا پا غرق در فساد بودند.
وی با تاکید بر اینکه امروز آثار انقلاب اسلامی ایران به همه نقاط جهان نفوذ کرده است گفت: چند سال پیش سفری به یکی از روستاهای شمال روسیه داشتم یک راننده تاکسی عکس رهبر انقلاب را در ماشین خود نصب کرده بود از او پرسیدم که آیا صاحب این عکس را می شناسی که او گفت که تصور می کنید این آقا فقط رهبر شماست و آرزویش را سفر به ایران و زیارت حرم حضرت رضا و دیدن مقام معظم رهبری عنوان کرد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری سرنخ اتفاقات اخیر در کشور عراق را در دست بیگانگان دانست و گفت: گروهک تروریستی و افراطی داعش همانند خوارجی هستند که حضرت علی (ع) را کافر می دانستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، رهبر انقلاب را در مردمداری نمونه نامید و گفت: دیروز سازندگان فیلم سینمایی شیار 143 خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان این فیلم را یک اثر خوب دانستند.
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی گفت: رهبر انقلاب نقش اصلی را در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دارد که نمونه آن ملاقات سه ساعته با نویسنده کتاب «من زنده ام» و خانواده وی، با وجود فشار کاری زیاد است. این نشانه توجه شخص اول کشور به این حوزه است.
معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» نیز در این مراسم گفت: من نویسنده نیستم و آنچه در این کتاب وجود دارد برداشت ها و خاطراتی بود که در مشت هایم نگه داشته بودم خیلی از دوستان می گفتند آنچه در مشت خود داری متعلق به تو نیست و دری گرانبهاست.
وی ادامه داد: می خواستم خاطراتم پس از مرگم منتشر شود اما در سال 91 که به همراه جمعی از ایثارگران با مقام معظم رهبری دیدار کردیم ایشان از کمبود آثار مربوط به خاطرات دوران دفاع مقدس و اسارت آزادگان گلایه کرد. من احساس تقصیر و کوتاهی کرده ام که 30 سال خاطراتم را نگه داشتم و حالا رهبرم اینگونه عاجزانه برای نوشتن آنها درخواست می کند.
نویسنده کتاب «من زنده ام» خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به خانه تصمیم گرفتم مشتم را باز کنم و این مدال افتخار را به گردن ملت ایران بیندازم.
وی گفت: پس از انتشار کتاب یک نسخه از آن را خدمت رهبر انقلاب بردم تا از ایشان اجازه رونمایی بگیرم اما ایشان گفتند که مطالعه کتاب را آغاز کرده ام و از آن پس ادامه کتاب را از نسخه ای که من برده بودم می خوانند.
وی تاکید کرد: در این مراسم باید درباره این رهبر عالم، فرهیخته و فقیه صحبت کنیم، نه من و کتابم.
معصومه آباد گفت: پس از اینکه شنیدم مقام معظم رهبری برکتاب من تقریظ نوشته اند هر روز به دفتر ایشان می رفتم تا این تقریظ را دریافت کنم و زمانی که سرانجام آن را مطالعه کردم از خود بیخود شدم .
حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود و گفت: در تاریخ تشیع شخصیتی به جامعیت مقام معظم رهبری یا نداشته ایم یا اگر بوده است بسیار نادر.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب در هر عرصه عملی و نظری که وارد شده اند، سرافراز بوده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبر انقلاب را یک فقیه تمام، دقیق، فهیم، روزآمد و موضوع شناس دانست و گفت: در تاریخ تشیع فقیهی که در موضوع شناسی با ایشان قابل قیاس باشد نداشته ایم.
وی حضرت آیت الله خامنه ای را یک تاریخ دان دقیق دانست که در حوزه تاریخ اسلام، ایران، منطقه، غرب و جهان اطلاع دقیقی دارد و در حوزه های سیاست، کلام، اندیشه سیاسی، اقتصاد و مدیریت صاحب نظر است.
حجت الاسلام رشاد گفت: مقام معظم رهبری در شاخه های گوناگون هنری متخصص است. ایشان یک دین شناس و نقاد ماهر هستند و در حوزه تئاتر، شعر، رومان و داستانک دانش بالایی دارند.
وی افزود: دانش بالای مقام معظم رهبری در عرصه شعر در حدی است که حتی از اساتید بزرگ حوزه شعر هم ایرادت فنی می گیرند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بیش از 1000 رومان مطالعه کرده اند گفت: ایشان حتی در حوزه هایی که با جایگاه شانی شان منافات دارد مانند موسیقی هم صاحب نظر هستند.
وی رهبر انقلاب را در حوزه نظامی هم سرآمد کارآزمودگان عرصه نبرد دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس پس از اینکه امیران و سرداران نظرات خود را می گفتند همواره دیدگاه آیت الله خامنه ای مورد قبول همگان قرار می گرفت زیرا از همه فنی تر و عملی تر بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در تسخیر دل ها معجزه می کند و تقریظ نویسی یکی از روش های تربیتی ایشان است.
وی طرح این پرسش که زن برتر است یا مرد را نادرست ترین پرسش تاریخ عنوان کرد و گفت: زن مربی و رهبرپرور است و مرد مدیر و رهبر در کنار هر پیامبری دو یا سه زن وجود داشت که نقش حمایتی و پرورشی بازی می کرد
وی به زنانی که در زندگی برخی از پیامبران و ائمه نقش مهمی بازی می کردند اشاره کرد و گفت: اگر در جهان فقط مردان وجود داشتند هیچ پیامبری ظهور نمی کرد.
وی خاطرنشان کرد: من اهل مطالعه نیستم و در زندگی ام کتاب های بسیار کمی خوانده ام اما کتاب من زنده ام مرا شکار کرد چون خاستگاهش قلب است.
خوراکیان قائم مقام موسسه پژوهشی – فرهنگی انقلاب اسلامی به عنوان نهاد برگزارکننده این مراسم هم توضیحاتی درباره فعالیت های این نهاد ارائه داد و گفت: پاسداری و صیانت از دیدگاه های مقام معظم رهبری نیازمند یک مرجعیت است که اگر به آن توجه نشود دچار برخورد سلیقه ای می شویم
وی ادامه داد: این موسسه زیر نظر فرزندان رهبر انقلاب اداره می شود و خواهش ما از کسانی که در این عرصه فعال هستند این است که به مرجعیت موسسه انقلاب اسلامی توجه کنند تا نقش خود را به خوبی ایفا کند.
خوراکیان خاطرنشان کرد: البته این مرجعیت به معنای بسته بودن راه برای فعالیت های دیگران نیست و به افرادی که در صدد حفظ صیانت از اندیشه های رهبر انقلاب هستند کمک خواهیم کرد.
در پایان این مراسم از تقریظ مقام معظم رهبری بر کنار من زنده ام رونمایی شد و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مهدی چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران از پدیدآورندگان 42 اثری که تاکنون تقریظ رهبری انقلاب را داشته اند تقدیر شد.
فرآهنگ(3)**2024**م.ب** 3404

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن