تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ۸۰ ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حضور ۸۰ ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه قرآن
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود تقاضای ۳۰۰ ناشر داخلی به دلیل محدودیت مکانی تنها به ۵۰ ناشر داخلی و ۳۰ ناشر خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم مجوز داده شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر؛ حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم با اشاره به اینکه بخش بین‌الملل نمایشگاه از پنجم ماه مبارک رمضان تا پانزدهم این ماه به مدت 10 روز فعالیت دارد افزود: در این دوره از نمایشگاه 30 میهمان خارجی از 12 کشور مختلف حضور خواهند داشت.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پیام نمایشگاه امسال را متناسب با  اوضاع و حوادث اخیر عراق بیان کرد و گفت: قرآن و عترت و اهل بیت از کسانی که خون مردم را به ناحق می‌ریزند برائت می‌جوید چرا که این‌ها نسبتی با مسلمانی ندارند و تفرقه انگیزی هم می‌کنند و صاحبنظران جهان اسلام به این اقدامات باید واکنش لازم نشان دهند.

وی درباره برنامه‌های هنری نمایشگاه قرآن افزود: برای نخستین بار گنجینه‌ هنری موزه هنرهای معاصر کشور بخشی از آثار مرتبط قرآنی خود را در نمایشگاه قرآن ارائه خواهد کرد و با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای نخستین بار جشنواره انیمیشن‌ها با موضوعات قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر هزینه‌ها و اعتبارات نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی ما نیز در بسیاری از هزینه‌های خودمان صرفه‌جویی کردیم؛ اما میزان بودجه‌ای که امسال به نمایشگاه قرآن اختصاص داده شده است از میزان بودجه پارسال که بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بود قطعاً کاهش خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور ناشران داخلی و خارجی و کاهش تعداد آثار افزود: با حضور ناشران داخلی مایحتاج بازدیدکنندگان در این حوزه برطرف خواهد شد و ما در دو حوزه مکتوب و نرم‌افزار محصولات خود را ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته شأن نمایشگاه قرآن به دور از مباحث فروش است و بیشتر به برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی خواهیم پرداخت؛ ضمن اینکه برای برپایی محافل، مسجد جامع خرمشهر را که در محوطه موزه است در نظرگرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام حشمتی همچنین جشنواره فیلم قرآنی را از دیگر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه ذکر کرد و گفت: قرار است در این نمایشگاه 60 فیلم قرآنی به نمایش درآید ضمن اینکه همه این فیلم‌ها را خریداری کرده‌ایم و برای ارائه آن بر روی سایت، انتشار و پخش آن نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعویض قرآن های فرسوده نیز افزود: در نمایشگاه امسال سنت تعویض قرآن‌های فرسوده ادامه خواهد داشت، حتی اگر قرار باشد بخشی از هزینه این تعویض و یا صحافی دریافت شود.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به مزیت های باغ موزه دفاع مقدس برای برپایی نمایشگاه قرآن گفت: 15 هزار متر مربع بنای مفید برای برگزاری نمایشگاه با همکاری مدیریت باغ موزه دفاع مقدس و شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که بیشترین فضای نمایشگاه با چادر طراحی و فرصت مناسبی برای معرفی و بازدید بخشهای مختلف باغ موزه نیز فراهم شده است.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به زمان بازدید نمایشگاه قرآن کریم از ساعت 18 تا 24 افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در این ساعات با توجه به منطقه باغ موزه دفاع مقدس بازدید برای علاقه‌مندان به سبب گرمای هوا طاقت فرسا نباشد و از مردم می‌خواهیم برای کاهش حجم تردد و ترافیک خودروها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، البته برای تردد بازدیدکنندگان دو پارکینگ در نظر گرفته شده است که پیشنهاد می‌کنیم افراد برای سهولت رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی به ویژه متروی شهید حقانی و شهید همت استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حشمتی همچنین درباره سنت حسنه تکریم روزه داران و اطعام آنان هنگام افطار گفت: همچون سال‌های گذشته برای افطار روزه داران، ‌افطاری مختصری را تدارک دیده‌ایم و از خیران نیز برای مشارکت در این امر استقبال می‌کنیم.

در پایان این مراسم از پوستر بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد.

نمایشگاه قرآن کریم از سوم تیر در باغ‌موزه دفاع مقدس واقع در تهران-میدان ونک-بزرگراه حقانی-انتهای خیابان سرو-روبه‌روی پارک طالقانی پذیرای علاقه‌مندان است.





تاریخ انتشار: 27 خرداد 1393 - 19:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن