تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804048753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرائتی: قرآن هنوز در جامعه ما مهجور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قرائتی: قرآن هنوز در جامعه ما مهجور است اهواز- ایرنا- حجت الاسلام ˈمحسن قرائتیˈ از مفسران قرآن و رییس ستاد زکات کشور گفت: قرآن در جامعه ما هنوز در مهجوریت است و می توان ادعا کرد درس های قرآن وارد زندگی ما نشده است.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام قرائتی روز سه شنبه در همایش آموزشی آشنایی با روش های تفسیر قرآن کریم ویژه روحانیون، مبلغین، مبلغات ، و ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی در تالار امام رضای شهرک نفت اهواز با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عظمت این ماه شریف گفت: عظمت ماه رمضان نه به روزه بلکه به قرآن است چون قرآن در ماه رمضان نازل شده و این ماه شریف به تعبیری بهار قرآن است.
وی خطاب به وعاظ و اهل منبر که در ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی دارند گفت: تفسیر باید جزو برنامه سخنرانی و منابر باشد.
حجت الاسلام قرائتی تفسیر قرآن به زبان ساده ، روان ، کوتاه ، گره زدن مسایل اجتماعی و سیاسی به قرآن را در برنامه های تفسیر مورد تاکید قرار داد و گفت: هر آیه و سوره قرآن حاوی هزاران نکته آموزنده و گره گشاست و ما باید با بیان ساده این پندها و درس ها از قرآن ، این کتاب الهی را از مهجوریت خارج کنیم.
این مفسر قرآن با بیان اینکه خارج شدن مهجوریت قرآن به عزم جزم و همت بلند نیاز دارد و سخنرانی ها تاثیر کمی در مخاطبان دارد گفت: بهترین شیوه تبلیغ ، شیوه سینه به سینه است؛ بسیاری از مطالبی که ما به صورت عمومی مطرح می کنیم اگر به صورت خصوصی و رو در رو مطرح کنیم ماندگاری و اثرگذاری آن به مراتب بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه باید هر روز نکته و رمز جدیدی از قرآن گرفت و به جامعه ما ارائه کرد گفت: با وجود اینکه تفسیر المیزان مرحوم علامه طباطبایی از تفاسیر بزرگ شیعه است ولی در تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی نکاتی مطرح است که در المیزان نیست و در تفسیر ˈنورˈ که متعلق به بنده است مطالبی مطرح شده که در تفسیر نمونه وجود ندارد.
این مفسر قرآن که در 35 سال اخیر برنامه منظم تلویزیونی ˈدرس هایی از قرآن ˈ را دارد گفت: علمای دین باید هر دو سال یک بار تفسیر جدیدی از قرآن داشته باشند تا نشان دهیم که این قرآن است که درمان دردهای بشر است و به همه نیازهای بشری در همه اعصار پاسخ می دهد.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه هر تلاش و عزمی برای خارج شدن قرآن از مهجوریت را اقدامی واجب بیان کرد و گفت: یک نهضت قرآنی باید در کشور ما شکل بگیرد تا قرآن به معنای واقعی وارد زندگی ما شود تا شهد شیرین قرآن را با تمام وجود احساس کنیم.
وی گفت: چون شهد شیرین قرآن را نچشیده ایم به چیزهای دیگر رو می آوریم و این از ضعف ماست که نتوانسته ایم جامعه ما را با قرآن مانوس کنیم.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه با بیان اینکه همه چیز آموزنده و عبرت آموز در قرآن هست ولی ما از آن غافل شده ایم گفت: دست ما از قرآن کوتاه شده و ما به چیزهای دیگر متوسل می شویم و دیگران بهترین بهره را از قرآن می برند.
بخش پایانی این همایش پرسش بود که آقای قرائتی به صورت کوتاه به آن پاسخ داد.
در این همایش یک روزه که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برپا شد آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ، دبیر ستاد اقامه نماز استان و شماری از مسوولان فرهنگی خوزستان نیز حضور داشتند.
646/538

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن