تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات نصر 3، پاسخ کوبنده رزمندگان اسلام به دشمن بعثی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عملیات نصر 3، پاسخ کوبنده رزمندگان اسلام به دشمن بعثی تهران - ایرنا - 27 خرداد سالروز آغاز عملیات نصر 3 است که در سال 1366 با هدف کاهش توازن رزمی ارتش عراق و نیز دادن پاسخ کوبنده به دشمن بعثی توسط رزمندگان اسلام به اجرا درآمد.


این عملیات محدود و نفوذی را نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همانند عملیات «نصر 2» به اجرا درآورد.
از جمله اهداف عملیات «نصر 3»، کاهش توان رزمی دشمن در منطقه «زبیدات» در جنوب محور عملیاتی «دهلران» بود.
در اجرای این عملیات موفق دوران دفاع مقدس، رزمندگان نیروی زمینی ارتش در روز 27خرداد 1366با رمز «یا علی بن ابیطالب(ع)» از محور یادشده به درون خاک عراق پیشروی کرد ند و ضمن انهدام 20 دستگاه تانک و نفربر زرهی، چندین انبار مهمات و شماری خودرو نظامی دشمن، به هفت گردان رزمی ارتش عراق آسیب رسانند.
در این عملیات، رزمندگان نیروی زمینی ارتش همچنین توانستند با کشته و زخمی کردن نیروی های ارتش بعثی صدام، یکهزار و 60 تن از آنان را به اسارت خود در آورند.
در اجرای موفق این عملیات رزمی، چندین عراده توپ و ادوات جنگی و شماری خودرو و دهها قبضه سلاح سبک از دشمن از سوی رزمندگان ارتش اسلام به غنیمت گرفته شد.
همچنین در این عملیات، پایگاه هوانیروز پشتیبانی عمومی اصفهان بمنظور حسن اجرای مأموریت، ابتدا خلبانان بالگردهای شکاری «کبرا» و بالگردهای ترابری 214 و «شنوک» خود را با منطقه عملیات آشنا کرد و افسران رابط را به منظور ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر به قرارگاه «لشکر 21» و قرارگاه تیپ های تکا ور و اورژانس های تخلیه مجروح اعزام کرد.
در اجرای عملیات نصر 3، بالگردهای شکاری کبرا با انجام هفت ساعت و 30 دقیقه پرواز در قالب 14 سورتی، مأموریت های واگذاری را در ارتباط با پشتیبانی آتش به نحو مطلوب اجرا کردند و بالگردهای ترابری نیمه سنگین 214 با انجام 24 ساعت پرواز در قالب 43 سورتی توانستند، 93 رزمنده مجروح را از اورژانس های تاکتیکی به بیمارستان های محلی از جمله دزفول و اهواز تخلیه کنند.
همچنین در اجرای این عملیات رزمی و دفاعی، بالگردهای ترابری سنگین «شنوک» با انجام 19 ساعت و 40 دقیقه پرواز در قالب 12 سورتی توانستند، 164 رزمنده مجروح را تخلیه کنند و یکهزار و 750 کیلوگرم تدارکات را جابه جا کنند.
تصرف ارتفاعات 132، 160، 142و 140، انهدام 30 دستگاه تانک و نفربر دشمن، انهدام مقادیری مهمات و ادوات خودرویی دشمن، انهدام گردان های «1 ،2 و 3» از «تیپ 95 از لشکر 14» عراق و متلاشی شدن «گردان 1» از «تیپ 703 از لشکر 20» از دیگر دستاوردهای این عملیات محسوب می شوند.
یاد و نام تمامی رزمندگان شرکت کننده در این عملیات غرور آفرین دفاع مقدس بویژه شهدا، جانبازان و آزادگان این عملیات برای همیشه در طول تاریخ گرامی باد.
از: فرهاد شرف پور
اجتمام(2) ** 7029 ** 1071

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن