تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805696382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب به یادماندنی سد نرگسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شب به یادماندنی سد نرگسی شیراز- ایرنا- اقامت شبانه سید محمد احمدی استاندار فارس در کارگاه سد نرگسی در نزدیکی کازرون، شبی به یادماندنی برای کارگران و کارفرمایان این سد رقم زد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سیدمحمد احمدی دهم اردیبهشت ماه امسال در جریان سفر به شهرستان های فارس، یکی دو شب میهمان مردم دیار سلمان فارسی بود و یکی از توقف ها، در سد نرگسی بود.
گذشته از آمار و اطلاعات پیشرفت فیزیکی این سد که در رسانه انعکاس یافته ، سد نرگسی با ظرفیت 226 میلیون متر مکعب آب در این بخش به سرعت در حال تکمیل شدن است.
اما حاشیه های این بازدید و اقامت شبانه استاندار در کارگاه ساخت این سد از نگاه رسانه ها دور ماند.
یکی از همراهان استاندار فارس در سفر به شهرستان کازرون در این باره به ایرنا گفت: در حالی که فضاهای بهتری برای اقامت می توانست برنامه ریزی و عملیاتی شود، استاندار فارس ترجیح داد یک شب را میهمان کارگران سد نرگسی باشد.
اتاق های پیش ساخته فلزی موسوم به کانکس در آن شب میزبان استاندار فارس بود، اتاق هایی که برای مردان سازنده سد نرگسی در نزدیکی سد استقرار یافته بودند و شاید هیچ گاه به ذهن پیمانکار سد خطور نمی کرد که این اتاق ها روزی میزبان استاندار فارس باشد.
یکی از همراهان استاندار چنین روایت می کند: کارگاه ساخت سد معمولا غروب آفتاب تعطیل می شود اما با ورود استاندار به این کارگاه در حوالی ساعت 10 شب، تپش قلب سد نرگسی تا صبح روز بعد ادامه داشت.
جنب و جوشی که آن شب در میان کارگران و کارشناسان فنی ساخت سد برپا بود از آن شب، شبی به یادماندنی ساخت.
یکی از کارگران ساخت این سد به خبرنگارایرنا گفت: در دل خویش گفتیم اینجا پر از خاک است و جای استاندار نیست امااستاندار مصمم بود که شب را میهمان ما و در کارگاه بی زرو زیوار و خاک آلود ما باشد.
فردای آن روز، استاندار به اتفاق دیگر مسوولان مرتبط در استان از سد نرگسی بازدید کرد.
استاندار و هیات همراه رفتند اما یک سبد امید برجای ماند و نیز پیام های روشنی ثبت شد که از آن جمله سادگی و بی پیرایگی مسوولان در مسیر خدمت به مردم و عمران و آبادانی این دیار است.
بی شک حاشیه هایی از این دست در سفرهای متعدد شهرستانی استاندار فارس کم نیستند. کافی است کمی دقت کنیم.
زنگ آغاز عملیات سد نرگسی بر روی رودخانه جره در 45 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان کازرون سال 89 به صدا درآمد و این سد خاکی اکنون در حال ساخت است.
مرکز شهرستان کازرون در 120 کیلومتری جنوب غرب شیراز است.
رودخانه جره که در نهایت با سرشاخه هایش به سد نرگسی می پیوندد، سرشاخه اصلی رودخانه دالکی است که از دامنه های جنوبی کوه دشت ارژن سرچشمه می گیرد و دوسرشاخه اصلی رودخانه جره شامل سرخون و تنگ گچی است.
سد نرگسی از نوع خاکی است و به منظور کنترل و مهار سیلاب و تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست و تامین آب شرب و صنعت شهرستان های کازرون و فراشبند و منطقه صنعتی زاگرس جنوبی و همچنین تولید انرژی برق آبی در حال احداث است.
در روزگار ناخوشی دریاچه پریشان متاثر از خشکسالی، آب گرد آمده در سد نرگسی سوسوی حیات در این دریاچه آب شیرین را تقویت کرده است چرا که در طرح ریزی های صورت گرفته، بخشی از آب این سد به دریاچه پریشان انتقال می یابد.
استاندار فارس در حاشیه بازدید از سد نرگسی کازرون از پیشرفت 29 درصدی این سد سخن گفت و اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز، این طرح در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
به گفته احمدی، تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه 50 گیگاوات ساعت از اهداف ساخت این سد است.
بر اساس این گزارش، طول تاج سد که از نوع خاکی با هسته ناتراوا است 600 متر بوده و ارتفاع سد از بستر رودخانه 78.5 متر با قابلیت تنظیم سالانه 226 میلیون متر مکعب است.
مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز در این بازدید گفت: سد نرگسی با هدف کنترل، مهار سیلاب و تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست سد ایجاد شده است.
حمیدرضا دهقانی افزود: براساس زمان پیش بینی شده در صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات سد نرگسی در مدت سه سال آینده به پایان رسیده و طرح به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: تاکنون با توجه به عملیات انجام شده در قسمت های مختلف سد از جمله سیستم انحراف، خاکریز فرازبند و بدنه سد، سرریز، گالری های زیرپی، دسترسی ها، تونل های نیروگاه و زیرپی، حدود 400 میلیارد ریال هزینه شده و با توجه به شاخص های تعدیل و ضرایب افزایش قیمت ها، برای اتمام کار به یک هزار و 300 میلیارد ریال دیگر نیاز است که امیدواریم با همکاری و پشتیبانی مسوولان استان این امر تحقق یابد. ک/4
667

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن