تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803318436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ منع قانونی برای ورود قرآن از خارج کشور وجود ندارد / توزیع 10 هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
هیچ منع قانونی برای ورود قرآن از خارج کشور وجود ندارد / توزیع 10 هزار جلد قرآن کریم در مناطق محروم
رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: توان چاپ و نشر قرآنی کشور بسیار بالاست اما همچنان شاهد ورود قرآن‌های چاپ شده در خارج از کشور به داخل هستیم واین کار بدون هیچ منع قانونی در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی قره شیخلو در نخستین نشست خبری سازمان دارالقرآن در سال 93 در تشریح رئوس فعالیت های این سازمان در سال جاری با اشاره به اینکه این سازمان سیاست‌هایی را پیش روی خود قرار داده است گفت: براساس سیاست‌های کل سازمان تبلیغات و برنامه‌ی 5 ساله محور در مورد تصویب قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش عمومی 3 میلیون نفر در اقشار مختلف، تربیت 500هزار نفر حافظ، برگزاری حداقل 10 هزار مراسم قرآنی در سراسر کشور، باز آموزی 100 درصدی 30 هزار نفر معلمین قرآنی، ارتقای کمی موسسات قرآنی و رسیدن به عدد 12 هزار متشکل از برنامه‌های آموزشی در سال جدید است.

قره شیخلو در ادامه با بیان اینکه همواره از تصدی گری پرهیز می‌کنیم، افزود: کار قرآنی زمانی موثر است ترکیبی و مرم باشد و ظرفیت مردمی همیشه موثرتر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه‌ی فعالیت های قرآنی باید از ظرفیت‌های موجود درکشور چون سازمان‌ها وادارات استفاده کرد، گفت: امسال برای پیشبرد برنامه‌ةای خود به 35 میلیارد تومان بودجه نیازداریم که فقط یک پنجم آن از سازمان تبلیغات تامین می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به برنامه‌های اساسی سال جاری اظهار داشت: آموزش عمومی 600 هزار نفر، آموزش 100 هزار نفر در حوزه‌ی عمومی، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت معلم، سبک زندگی، راه‌اندازی 50 جلسه‌ی ثابت و محوری راه‌اندازی 50 جلسه ی ثابت و محوری تفسیر قرآن کریم و ارزیابی و اعطای مدرک به داوران قرآن کریم و هم‌چنین ادامه‌ِ برنامه های استعداد‌های درخشان قرآنی که در گذشته 100نفر شناسایی شدند و  تحت آموزش برنامه‌های سال جار قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 500  استعداد برتر قرآنی 12 تا 18 سال شناسایی شده که در صورت فراهم بودن منابع مالی به سرعت برنامه‌های آموزشی آنان آغاز خواهد شد.

قرشیخلو با اشاره به فعالیت‌ها پژوهشی سال جاری گفت: 25  عنوان تولید در بخش‌های مختلف به صورت نرم‌افزار مکتوب از جمله این برنامه‌ها  است.

وی با اشاره به حوزه‌ی تبلیغ و ترویج این سازمان بیان داشت: هفتمین دروه‌ی مسابقات حفظ و قرائت قرآن، سومین دروه‌ی مسابقات تسنیم، نهمین دوره‌ِ تکریم چهره‌های قرآنی، برگزاری حداقل 2 هزار محافل و مراسم قرآنی با توجه به این‌که موفقیت در عرصه‌ی قرآنی نیاز به فضاسازی مناسب دارد، نشست تخصصی نقد و فعالیت‌های قرآنی در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که متأسفانه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات سهم قرآن بسیار ضعیف  است گفت: در سال گذشته چند کار را آغاز کرده کرده که امسال آماده‌ی بهره برداری است، آموزش مجازی قرآن کریم، ارتقای کیفی سایت تلاوت، راه‌اندازی پورتال مؤسسات قرآنی مردمی، توسعه‌ی سازمان دارالقرآن مجازی کشور از برنامه‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات در سال جاری است.

قره‌شیخلو با بیان این‌‌که امسال 14 هزار جزء قرآن  کریم توسط مصححین تصریح خواهد شد، گفت: متأسفانه با توجه به این‌که ظرفیت چاپ قرآن در کشور ما بسیار بالا است اما باز می‌شنویم که قرآن در خارج از کشور چاپ و سپس وارد کشور می‌شود. این‌ کار یعنی هدر دادن نیروهای انسانی است و هیچ قانونی برای  منع این کار در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر چاپ و فروش قرآن به فعالیت تجاری تبدیل شده است و هیچ نظارتی بر قیمت گذاری قرآن در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان دارالقرآن استفاده از ظرفیت‌ها مختلف را در توسعه‌ی فرهنگ قرآنی مؤثر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی که امسال 5 هزار هیئت از 91 هزار در طرح آموزش جلسات قرآن شرکت خواهند کرد، یکی از این برنامه‌هاست.

وی به چاپ 500 هزار جلد قرآن کریم و توزیع آن در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با کمک 60 میلیون تومان هدایای مردمی، 10 هزار جلد سفارش چاپ قرآن داده شده و در ماه مبارک رمضان امسال در مناطق محروم توزیع می‌شود ، این نشان دهنده‌ی مشارکت مردمی در فعالیت‌های قرآنی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه‌ی تصویب شده از دولت تقاضا می‌شود از لحاظ مقدار و زمان تخصیص به موقع و به هنگام صورت گیرد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن