تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803886018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات 20 نفر ساکن ساختمان اداری از میان دود/ آتش سوزی در خاوران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > انتظامی و حوادث اخبار آتش نشانی در 24 ساعت گذشته؛
نجات 20 نفر ساکن ساختمان اداری از میان دود/ آتش سوزی در خاوران
نجات 20 نفر از ساکنان ساختمان اداری تجاری، آتش سوزی خودرو سواری در جاده خاوران و برخورد شدید سه خودرو با یکدیگر از جمله اتفاقات 24 ساعت اخیر بود.



به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تماس شهروندان با سامانه 125مبنی بر مشاهده دود و آتش از پاركینگ یك ساختمان با كاربری اداری و تجاری، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16 روز گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 89، 11، 29 و نیز گروه های امداد و نجات 13 و 3 را به همراه دو دستگاه بالابر، یك دستگاه تشك نجات و همچنین دو دستگاه خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان میرداماد، میدان مادر اعزام كرد. محمود شادكی مدیر منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره ابرازداشت: محل حادثه یك ساختمان 5 طبقه با دو طبقه منفی بود كه درجریان آن، چهار دستگاه خودروی سواری و یك دستگاه موتور سیكلت دچار آتش سوزی شده بود. وی افزود: دود بسیار زیادی به طبقات بالایی این ساختمان نفوذ كرده بود كه باعث گرفتار شدن تعدادی از ساكنان و افراد حاضر در طبقات مختلف این ساختمان 5 طبقه شد.
محمود شادكی تصریح كرد: آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز كردند و موفق شدند در دقایق اولیه 3 نفر را به وسیله نردبان های بلند هیدرولیكی و همچنین17نفر دیگررا از طریق راه پله ها نجات دهند. وی اضافه كرد: خوشبختانه هیچ یك از ساكنان در این حادثه آسیب ندیدند و تنها دو نفر از این افراد دچار دود گرفتگی سطحی شده بودند كه در محل توسط عوامل اورژانس به طور سرپایی مداوا شدند. مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران در مورد چگونگی عملیات نیروهای آتش نشانی در مهار این آتش سوزی اظهار داشت: به رغم تراكم زیاد دود و آتش در طبقات زیرین ساختمان، گروهی از آتش نشانان با تجهیزات مخصوص و بستن دستگاه های تنفسی وارد زیرزمین پر از دود شدند و با نزدیك شدن به كانون آتش در طبقه منفی دو، سرانجام توانستند آتش سوزی خودروهای سواری را مهار و خاموش كرده و از سرایت شعله های سركش آتش به طبقات بالاتر جلوگیری کردند. وی با اشاره به دود گرفتگی ومصدومیت آتش نشانان در این حادثه، گفت: درحین عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات 4 نفر از آتش نشانان دچار دود گرفتگی شدند كه توسط امداد گران اورژانس برای مداوا به بیمارستان پارس انتقال داده شدند. این مدیر آتش نشانی با اعلام این كه علت این آتش سوزی هم اكنون ازسوی كارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است اضافه كرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذكرات ایمنی لازم به مسوولین ساختمان به عملیات خود پایان دادند. آتش سوزی خودرو سواری در جاده خاوران با تماس رانندگان عبوری با سامانه 125 مبنی بر مشاهده شعله های سرکش خودروی سواری، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:45 عصر دیروز زنگ ایستگاه 78 را به صدا درآورد و آتش نشانان عازم محل حادثه در شرق به غرب جاده خاوران، روبروی شهرک کاروان شدند. علیرضا چراغی مدیر منطقه 8 عملیات که به همراه معاون عملیات منطقه در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در محل حادثه یک دستگاه کامیون به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی از قسمت عقب با یکدستگاه خودروی سواری پراید برخورد و پس از آن خودروی سواری نیز با یکدستگاه کامیون دیگر برخورد کرده و راننده درون خودرو محبوس شده بود. وی افزود: شدت برخورد کامیون یا خودروی سواری به حدی بودن که باعث محبوس شدن راننده و شعله وری باک بنزین شده بود. چراغی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قبل از رسیدن آتش نشانان با کمک رانندگان عبوری راننده از میان آهن پاره های خودرو بیرون آورده شده بود که نیروهای عملیات پس از رسیدن به محل حادثه ضمن رعایت نکات ایمنی و نصب علائم هشدار دهنده در جاده و قطع برق خودرو مشغول مهار و خاموش کردن آتش سوزی خودروی سواری شدند. آتش نشانان پس از مهار آتش سوزی خودروی سواری و جداسازی از بین دو کامیون و هدایت خودروها به منتهی الیه سمت راست جاده و تحویل محل به عوامل راهور و انتظامی حاضر در محل، به عملیات خود پایان داد. برخورد شدید سه خودرو با یکدیگر سه مصدوم بر جای گذاشت  ز نگ ایستگاه 56 را ساعت 19:30 دقیقه عصر روز گذشته به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت غرب به شرق بزرگراه بابایی نرسیده به شهرک امام خمینی حرکت کردند.
سید علی حسینی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: با رسیدن نبروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد سه دستگاه خودروی سواری ریو، پراید، پیکان به شدت با یکدیگر برخورد کرده و دو نفر از سرنشینان خودرو پراید داخل آن گرفتار شده بودند. وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول به ایمن سازی محل پرداخته و گروه دوم نیز با استفاده از تجهیزات ویژه نجات دو نفر از سرنشینان خودرو پراید به نام های کبری-ع 50 ساله و موحد-ا 33 ساله را از داخل خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند. حسینی بیان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و حمل خودروها توسط جرثقیل و همچنین عادی شدن رفت و آمد خودروها به ماموریت خود پایان دادند.


۱۳۹۳/۳/۲۶ - ۱۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن