تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820046987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزير هند اعضاي کابينه ي جديد خود را اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ خرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۱۰ب.ظ)
نخست وزير هند اعضاي کابينه ي جديد خود را اعلام کرد نارندرا مودي که روز گذشته به عنوان نخست وزير جديد هند سوگند ياد کردف امروز اعضاي کابينه خود را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، نارندرا مودي، نخست وزير جديد هند امروز (سه‌شنبه) نخستين اعضاي کابينه خود را در دولت جديد آن کشور معرفي کرد. شمار وزيران کابينه جديد به 23 نفر کاهش يافته است.
بر اساس اين گزارش، آرون جايتلي، يک حقوقدان عالي‌رتبه، وزارت دفاع و بازرگاني هند را عهده‌دار شده و سوشما سواراج نيز به عنوان وزير خارجه آن کشور معرفي شد.
خانم سواراج، که رياست ديپلماسي هند را در دست خواهد گرفت، از سياستمداران کهنه‌کار آن کشور است که هفت بار به پارلمان راه يافته و رهبري اپوزيسيون را در آن پس از انتخابات سال 2009 بر عهده داشته است. او جوان‌ترين وزير تاريخ هند بود و در سن 25 سالگي به کابينه راه يافته بود.
راج‌نات سينگ، دبير حزب ملي‌گراي مودي به وزارت کشور مي‌رود و مانکا گاندي، از اعضاي خاندان نهرو-گاندي، به عنوان وزير امور زنان و کودکان، معرفي شده است.
حزب کنگره در انتخابات پارلماني هند شکست سختي خورده، قدرت را پس از سال‌ها در آن کشور از دست داد. همچنين خانم ايراني، وزير توسعه منابع انساني و همسر زوبين ايراني، از شهروندان زرتشتي هند است.
پس از 30 سال در تاريخ انتخابات آن کشور، حزب مردم به رهبري مودي با به دست آوردن بيش از نيمي از کرسي‌هاي پارلمان، قادر شده است دولت غير ائتلافي تشکيل دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن