تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818800505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي بيش از 160 شبکه ماهواره‌اي فارسي زبان تنها براي سرگرمي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۲۴ب.ظ)
وزير سابق ارشاد: راه‌اندازي بيش از 160 شبکه ماهواره‌اي فارسي زبان تنها براي سرگرمي نيست سيدمحمد حسيني، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينکه راه‌اندازي بيش از 160 شبکه ي ماهواره‌اي فارسي زبان خارجي تنها براي سرگرمي نيست، گفت: هاليوود بحث اسلام ستيزي و و ايران ستيزي را در برنامه ي خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمحمد حسيني، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، در برنامه ي شب آسماني شبکه ي قرآن و معارف سيما بيان داشت: بعضي بر اين باورند که حکومت و دولتمردان تنها وظيفه ي تأمين معاش جامعه را بر عهده دارند و نبايد در امور فکري و فرهنگي مردم دخالتي داشته باشند، اما؛ ما که در اداره ي جامعه ي خود مبنا را بر روش پيامبر (ص) و امام علي (ع) قرار مي‌دهيم، نمي‌توانيم بگوييم که حکومت در امور ديني و فرهنگي مردم نبايد دخالتي داشته باشد.
وي ادامه داد: پيامبر که وظيفه‌اش دعوت الي الله بوده نسبت به موارد فکري و فرهنگي و اجتماعي مردم بي‌اعتنايي نمي‌کرده است، اما؛ حتي در زمان پس از انقلاب نيز بوده‌اند گاهي افرادي که حتي ممکن است مسووليت‌هايي هم داشته‌اند با صراحت اعلام مي‌کنند ما در اسلام نه نظام اقتصادي و نه نظام سياسي و نه نظام فرهنگي داريم بعضا برخي از اين افراد بسيار هم در زندگي فردي خود متعهد و مقيد به دين هستند اين افراد يا دچار استحاله ي فرهنگي شده‌اند و يا از ابتدا اعتقادي نداشتند و از اول همراه شده‌اند و از امام و رهبري سخن گفته‌اند و يک جاهايي اين موضوعات را بيان نموده‌اند.
وزير سابق ارشاد بيان داشت: ما يک فصل الخطاب داريم و اين فصل الخطاب درگذشته امام راحل (ره) و هم اکنون رهبر انقلاب اسلامي هستند که ايشان به تمامي مسائل تسلط کامل دارند و حتي در مصاديق نيز وارد شده‌اند.
اين استاد دانشگاه تأکيد کرد: يک زمان عده‌اي معتقد به تکثر و چندصدايي در جامعه بودند که همه ي افراد با هر عقيده حتي اگر به انقلاب اعتقاد ندارند؛ مثلا در کانديد شدن حضور داشته باشند ما در زماني، از جمله در زمان انتخاب شوراي دوم شهر تقريبا شاهد بوديم که فيلتري وجود نداشت و حتي افرادي وارد شدند که امام و انقلاب را قبول نداشتند بعد از آن مشاهده کرديم که مردم از اين موضوع استقبال نمي‌کنند و شور و نشاطي نشان ندادند مردم دوست دارند که يک ضوابطي وجود داشته باشد.
وي اضافه کرد: ما الان اگر کارهايي ببينيم که داراي معيار مناسبي نيست مسلما خواننده و يا بيينده ي اثر متوجه اين موضوع مي‌شود که در آن بعضي معيارها و ضوابط رعايت نشده و حتي حس مي‌کند که به آن توهين شده است به طور يقين اگر معيار نباشد کيفيت نيز تنزل پيدا خواهد کرد.
حسيني تصريح کرد: در حوزه‌هاي مختلف افرادي هستند که اصل و اساس نظام را قبول ندارند نمي توان به زور چيزي را به کسي اجبار کرد حتي عقايد ديني او را، اما ابلاغ بايد انجام شود اگر فرد قبول نکرد که نکرد؛ زيرا اجباري نيست، اما؛ نمي توان به طور مثال به فردي که مرتد است اجازه داد که ارتداد خود را علني کند اين مختص يک کشور نيست و اکثر کشورها همين‌گونه هستند که براي خود ضوابطي دارند.
وي بيان داشت: بحث نظارت در رابطه با بحث باورها و فرهنگ مردم و رسالتي که در اين رابطه بر دوش حاکميت است در مرحله ي دوم اهميت قرار دارد و بحث اول انجام دادن فعاليت‎هاي ايجابي است و اين فعاليت‌ها بايد هم در حوزه ي سخت‌افزاري باشد و هم‌ نرم افزاري البته اين که مي‌گوييم اين رسالت بر عهده ي حاکميت نيز مي‌باشد به اين منظور نيست که تمامي مسووليت‌ها متوجه مديران است، بلکه آن‌ها بايد از صاحب‌نظران و کساني که تعهد و توانمندي زيادي دارند استفاده کنند.
اين استاد دانشگاه گفت: ما در عصري زندگي مي‌کنيم که پيچيدگي زيادي دارد و افرادي در خارج از کشور و عده‌اي نيز در داخل کشور به صورت سازمان‌دهي شده باور مردم را مورد هدف قرار داده‌اند، بعد از جنگ تحميلي تمرکز فراوان دشمن بر روي اقدامات فرهنگي و هنري قرار گرفت تا به باورهاي جواناني ضربه بزند که هر لحظه آماده ي ايثار و فداکاري براي اسلام بوده‌اند و اين اقدام را با سرگرم کردن جوانان با موضوعات مختلف انجام دادند.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 160 شبکه ي فارسي زبان راه اندازي شده و مشغول فعاليت است بسيار ساده‌لوحانه است اگر وجود اين شبکه‌ها را تنها براي سرگرمي و تنها براي بحث هنر براي هنر بپنداريم، قطعا اين‌گونه نيست و آن‌ها پيام‌هاي خود را مد نظر دارند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: هاليوود بحث اسلام ستيزي و و ايران ستيزي را در برنامه ي خود قرار داده و اين ايران ستيزي حتي ايران قبل اسلام را نيز شامل مي‌شود و نيتشان اين است که بگويند ايرانيان نسل در نسل خشن بوده‌اند. آخرين فيلمي که در اين رابطه ساخته‌اند در رابطه با ابوعلي سيناست، حکيمي که هنوز هم خودشان بر دانشگاه‌هايشان عکس اين طبيب بزگ ايراني را نصب کرده‌اند، ما توقع نداريم با توجه به خلق داستان و جذابيت‌هاي آن عين تاريخ را نقل کنند، اما؛ نبايد تاريخ را نيز تحريف کنند.
حسيني تأکيد کرد: مسلما نخبگان جامعه ي ما نيز وقتي چنين برخوردهايي مي‌بينند نمي‌توانند بي‌تفاوت بگذرند در رابطه با موضوعات دين نيز آن‌ها به خوبي مي‌دانند اگر دين به درستي عرضه شود همه پذيرايش خواهند بود، بنابراين بايد بدلي برايش تعريف مي‌کردند که اين بدل همان تکفير است.
وي عنوان کرد: اين که رهبر شعار سال را سال فرهنگ اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي ناميده‌اند از اين جهت است که ما هنوز بعد از سال‌ها در حال مبارزه هستيم و اين مبارزه همچنان اداممه خواهد داشت و چون در حال مبارزه‌ايم نمي‌توان کشور را با روال عادي جلو برد و بايد همه به خصوص مديران با روحيه مبارز و جهادي وارد ميدان شوند و سکانداران اين عرصه نيز بايد افرادي محکم باشند که صبغه ي الهي دارند.
حسيني در پايان سخنانش تصريح کرد: اگر فرهنگ يک ملت آلوده شد بر روي تمامي اصول و باورها و اعتقادات مردم تأثير خواهد گذاشت همان‌طور که در حال حاضر حدود 10 هزار ميليارد تومان براي سلامت اختصاص داده شده مي توان درصد اندکي نيز براي فرهنگ مردم اختصاص داد هرچند بايد براي خرج کردن در حوزه سلامت نيز از مسوولان تشکر کرد، اما؛ اگر در حوزه ي فرهنگ نيز اتفاق نادرستي صورت بگيرد جبران و برگرداندنش کار ساده‌اي نخواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن