تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819051120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طولاني شدن مذاکرات به نفع نيروهاي خارجي مخالف توافق ژنو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۱۱ب.ظ)
عراقچي: طولاني شدن مذاکرات به نفع نيروهاي خارجي مخالف توافق ژنو است عراقچي گفت: طولاني شدن مذاکرات به نفع نيروهاي خارجي مخالف توافق ژنو است که در پي ايجاد تنش در منطقه هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، عراقچي، معاون امور حقوقي و بين المللي وزير امور خارجه که در اجلاس دبيران استانهاي سراسر کشور حزب موتلفه اسلامي سخن مي گفت در ابتدا ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم حاج حبيب الله عسگر اولادي با اشاره به مذاکرات با گروه 1+5 اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران عليرغم فشارها، مخالفت ها و دشمني دشمنان در طول 35 سال گذشته تبديل به قدرت برتر منطقه شده است.
وي افزود: دشمنان انقلاب اسلامي هر روز به بهانه هاي مختلف به دنبال ضربه به نظام بوده اند و فکر مي کردند با اعمال تحريم هاي سخت مي توانند جمهوري اسلامي را فلج کنند در صورتي که امروز ايران قدرت در منطقه و جهان است.
معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه هدف تحريم ها را مقابله با کل نظام مقدس جمهوري اسلامي و بهانه تحريم ها را موضوع هسته اي عنوان کرد و بيان داشت: دشمنان همواره در طول سالها به دنبال بهانه براي برخورد با جمهوري اسلامي بوده اند، و امروز موضوع هسته اي را بهانه خود قرار داده اند و اين وظيفه ماست که بهانه را از دست آنها بگيريم.
عراقچي در ادامه گفت: ما بايد هوشيار باشيم که هر ترفندي دشمن مي زند با ان مقابله کنيم. آنها با تمسک به اين بهانه که ايران به دنبال بمب هسته اي است برخي کشورها را در تحريم ها با خود همراه کرده اند.
وي افزود: هم بر اساس آموزه هاي اسلام و فتواي مقام معظم رهبري و هم بنا بر محاسبات راهبردي، ما به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نيستيم و هيچگاه هم نخواهيم بود.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران تاکيد کرد: انرژي صلح آميز هسته اي و موضوع مذاکرات يک موضوع ملي و متعلق به مجموعه نظام است نه فقط دولت.
عراقچي تصريح کرد. ما به دنبال بازي برد- برد با غربي ها هستيم البته در اصول نميتوان به دنبال برد - برد بود اما در تاکتيک مي شود. ما در اين بازي برد -برد هيچ امتيازي نداده و نخواهيم داد. آنچه ما مي پذيريم تنها انجام برخي اقدامات اعتماد ساز است و اينکه ابهامات را پاسخ دهيم تا اين که اطمينان حاصل شود برنامه نظامي هسته اي در کار نيست.
وي ادامه داد: براي ما اينکه برنامه صلح آميز از جمله غني سازي داشته باشيم و تحريم نباشيم برد بوده و براي آنها اگر اطمينان حاصل شود که سلاح هسته اي در کار نيست، برد است.
معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه اظهار داشت: شايد بتوان اينگونه گفت که امتيازي که ما به آنها مي دهيم اين است که بمب هسته اي نداشته باشيم که اين در حقيقت هيچ امتيازي نيست چرا که هيچگاه دنبال سلاح هسته اي نبوده و نيستيم.
عراقچي در ادامه گفت: آنچه ما در مذاکرات به دنبال آن هستيم اين است که برنامه صلح آميز هسته اي خود از جمله غني سازي را تثبيت نموده و همچنين بهانه جويي براي اعمال فشارهاي بيشتر بر ايران را از آنها بگيريم.
وي تاکيد کرد: مذاکرات با غربي ها نه شکست خورده و نه بن بست رسيده است. مذاکرات ادامه دارد اگرچه هنوز به پيشرفت ملموسي نرسيده ايم که البته غيرطبيعي نيست.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران در پاسخ به اين سوال که موضوع تحريم ها به مذاکرات گره نخورد گفت: اينکه مقابله با تحريم ها به مذاکرات گره نخورد اصلي کاملا صحيح است که دولت بايد در پي آن باشد. همانطور که مقام معظم رهبري هم تدبير فرموده اند اقتصاد کشور بايد اقتصاد مقاومتي باشد تا هيچ عامل خارجي از جمله تحريم هيچگاه نتواند بر آن کوچکتري تاثيري داشته باشد. با اين حال مسلم است که اگر ديپلماتها قادر باشند از طريق مذاکره تحريم ها يا بخشي از آنها را بردارند بايد اين کار را انجام دهند ولي در کل راه حل نهايي آن است که اقتصاد به درجه اي از مقاومت برسد که اصولا کسي نتواند آن را تحريم نمايد.
معاون امور حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه گفت: در طول 11 سال گذشته دعواي ما و غربي ها از موضوع هسته اي به يک جنگ اراده ها تبديل شد، و هر طرف مي خواست اراده خود را غالب کند.
وي افزود: توافق ژنو يک توافق مقدماتي براي آماده سازي فضاي مذاکره بود. اين توافق حق غني سازي ما را مي پذيرد و تضمين داده که در هر توافق نهايي هم غني سازي ايران ادامه خواهد داشت.
عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي ايران تاکيد کرد: واقعيت صحنه ژنو و توافق آن به نفع جمهوري اسلامي شد. خط قرمز آمريکايي ها اين بود که غني سازي به صفر برسد اما مي بينيم آنها از خط قرمز خود عبور کردند اما ما از هيچ يک از خطوط قرمز خود نگذشته ايم.
عراقچي تصريح کرد: ما "حق" غني سازي را از غربي ها يا هيچ کس ديگر نمي خواهيم چرا که اين حق براي ما وجود دارد. ما هم براساس ان پي تي و هم اصولا به عنوان حق ذاتي خود داراي حق غني سازي هستيم چه کسي آن را به رسميت بشناسد چه نشناسد. آنچه ما از آنها مي خواستيم اين بوده و هست که به اجراي حق ما احترام بگذارند.
وي ادامه داد: نيازهاي ما همواره در اولويت است و ما هيچگاه بر سر نيازها معامله نمي کنيم. امروز جمهوري اسلامي ايران فناوري و تاسيسات لازم براي از ابتدا تا انتهاي چرخه سوخت هسته اي را در اختيار دارد و به همين دليل در مذاکرات دست ما پر است. اگر مذاکرات تا 30 تير به نتيجه نرسد کار سخت تر مي شود هرچند مي شود 6 ماه ديگر مذاکرات را ادامه داد. به اعتقاد من طولاني شدن مذاکرات به نفع نيروهاي خارجي مخالف توافق ژنو است که در پي ايجاد تنش در منطقه هستند و مي خواهند اين توافق به سرانجام نرسد.
وي در پايان تاکيد کرد: در مذاکرات هسته اي اجازه نداده ايم که هيچ موضوعي به غير از هسته اي وارد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن