تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820420891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات وین در آیینه رسانه‌های خارجی: توافق هسته‌ای ایران پشت محدودیت‌های غنی سازی و برداشته شدن تحریم‌ها /نگرانی آمریکا از حرکت بسیار آهسته مذاکرات هسته‌ای با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مذاکرات وین در آیینه رسانه‌های خارجی: توافق هسته‌ای ایران پشت محدودیت‌های غنی سازی و برداشته شدن تحریم‌ها /نگرانی آمریکا از حرکت بسیار آهسته مذاکرات هسته‌ای با ایران

مذاکرات وین در آیینه رسانه‌های خارجی: توافق هسته‌ای ایران پشت محدودیت‌های غنی سازی و برداشته شدن تحریم‌ها /نگرانی آمریکا از حرکت بسیار آهسته مذاکرات هسته‌ای با ایران
چهارمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین اتریش با انعکاس فراوانی در رسانه‌های خارجی و نگرانی از ضرب‌الاجل باقی مانده تا پایان زمان توافق ژنو همراه بود.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «مقامات عنوان داشتند که مذاکرات هسته ای با ایران از موفقیت در دستیابی به توافق بازماند» نوشت: چهارمین دور مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه کشورهای 1+5 روز جمعه در وین اتریش به پایان رسید. این مذاکرات در حالی به پایان رسید که مقامات ایرانی و آمریکایی عنوان داشتند که پیشرفت در این مذاکرات کند و سخت است، اختلافات جدی میان طرفین بر سر موضوعات اساسی مانند سطح توانایی غنی سازی اورانیوم ایران همچنان باقی مانده است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت که ایران باید در مذاکرات واقع گرا تر باشد. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران نیز به رسانه های ایرانی گفت که پیشرفت جدی در مذاکرات حاصل نشد و اختلافات برای آغاز نگارش توافق بسیار زیاد است. وی اما عنوان کرد که مذاکرات ماه آینده ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فاکس نیوز نیز در گزارشی با عنوان «مذاکرات هسته ای ایران وارد موانع شد» به حواشی و موانع مذاکرات سه روزه وین اشاره کرده و در این باره می نویسد: مذاکرات ایران و 6 قدرت جهانی روز جمعه بر سر جزئیات برنامه هسته ای ایران که تهران عنوان کرده است برای گسترش راکتورهای اتمی خود نیازمند است، به موانع مهمی برخوردند.

فاکس نیوز در این گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس می نویسد: اختلاف نظر میان ایران و قدرت های جهانی در پس زمینه مذاکرات هسته ای، از ابتدای 18 فوریه خود را نشان داده است.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز در گزارشی با عنوان «آمریکا در حالی که مذاکرات هسته ای ایران شاهد پیشرفت اندکی بود هشدار داد که زمان محدود است» می نویسد: ایران و 6 قدرت جهانی شاهد پیشرفت اندکی در مذاکرات هسته ای هفته گذشته با هدف کاهش اختلافات بر سر برنامه هسته ای ایران بودند. مقامات آمریکا و ایران روز جمعه عنوان داشتند که شک و تردیدها در خصوص جنبه های مختلف دستیابی به یک راه حل تا تاریخ ضرب الاجل 20 جولای افزایش یافته است.

رویترز در این باره می نویسد: پس از سه ماه مقایسه انتظارات به جای مذاکره بر سر توافق، طرفین تمایل خود را برای آغاز نگارش توافق نامه نهایی که بتواند به بیش از یک دهه دشمنی ، بی اعتمادی و برطرف کردن نگرانی ها از جنگ در خاورمیانه پایان دهد، ابراز کردند.

سایت شبکه خبری سی.بی.اس نیوز نیز در گزارشی با عنوان «توافق هسته ای ایران پشت محدودیت های غنی سازی و از میان برداشته شدن تحریم ها» نوشت: ضرب الاجل کنونی برای دستیابی به توافق بر سر آینده برنامه هسته ای ایران 20 ژولای است. اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود مذاکره کنندگان می توانند تصمیم بگیرند که 6 ماه دیگر مذاکرات ادامه پیدا کند.

حتی اگر مذاکرات 6 ماه دیگر نیز ادامه پیدا کند، اختلافات اصلی در مسیر توافق هسته ای همچنان باقی مانده است. به گفته «مارک فیتزپاتریک» مقام مرکز مطالعات استراتژیک در لندن در باره اختلافات موجود می گوید که اصلی ترین اختلاف غربی ها در این مذاکرات، میزان و اندازه محدویدت هایی است که ایران باید در خصوص غنی سازی خود بپذیرد، است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «نگرانی آمریکا از حرکت بسیار آهسته مذاکرات هسته‌ای با ایران» به چهارمین دور از مذاکرات هسته ای وین پرداخته و نوشت: مقامات آمریکایی گفتند که ایران و 6 قدرت جهانی همچنان دور از توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران قرار دارند در حالی که زمان به شدت در حال سپری شدن است.

هاآراتص با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای وین، به نگرانی یکی از مقامات آمریکایی از روند کند مذاکرات اشاره کرد.






1393/2/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن