تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818936505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهروان:جام‌حذفي با شيوه‌اي‌جديد برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بهروان:جام‌حذفي با شيوه‌اي‌جديد برگزار مي‌شود
غلامرضا بهروان،عضو هيات رئيسه فدراسيون و رئيس کميته مسابقات سازمان ليگ فوتبال ايران با سايت رسمي سازمان ليگ گفتگو کرد.

 به گزارش "ورزش سه" مصاحبه رئيس کميته مسابقات با سايت سازمان ليگ به شرح زير است :

*آيا برنامه ريزي براي فصل آينده ليگ برتر انجام شده است؟

خوشبختانه از روزي که مسابقات ليگ برتر به اتمام رسيد و حتي قبل از آن، برنامه هاي سال آتي را اواخر ژانويه به AFC و FIFA اعلام کرده ايم، هم اکنون هم ريز برنامه هاي ليگ آينده در نيم فصل و پايان فصل و جام حذفي را به رئيس سازمان ليگ ارائه داديم که هم اکنون در حال بررسي و طرح در هيات رئيسه سازمان ليگ است.ضمن اينکه براي جام حذفي فصل آينده شيوه جديد تقديم شد.

اين روزها هم در حال پيگيري طرحي هستيم که تمامي ورزشگاه هاي ليگ دسته اول و برتر را بازديد کنيم و گروه هايي را تعيين مي کنيم که از امکانات ورزشگاه ها، استفاده از فضاي مجازي براي رسانه ها و اينترنت پرسرعت را به طور تخصصي مورد بازبيني قرار دهند.

*بودجه بندي باشگاه در فصل آينده به چه صورت است؟

بودجه بندي باشگاه ها يعني اعلام بودجه توسط باشگاه ها که اين امر از الزامات AFC است. همه باشگاه ها بايد بودجه سال آتي را تهيه و ارائه دهند و کميته صدور مجوز حرفه ايAFC  با کد 1390، اطلاعات مالي را از باشگاه ها مي خواهد و کليه باشگاه هاي ليگ برتر و سازمان ليگ ملزم به رعايت آن هستند.

بودجه باشگاه ها بايد شامل حساب سود و زيان بودجه بندي شده  و جريان نقدي بودجه بندي شده باشد.

بودجه بايد همراه با اعداد و ارقام واقعي باشد، ضمن اينکه اطلاعات مالي بودجه بايد بر اساس مقاصد قابل وصول باشد و حداقل الزامات افشاء را داشته باشد.

بهروان افزود: اگر باشگاهي اين موارد را نقض کند ، کميته صدور مجوز حرفه اي  AFC مي تواند درخواست صدور مجوز حرفه اي باشگاه مذکور را رد کند.

ما به همه باشگاه ها اعلام کرديم که بودجه شان را اعلام کنند.جالب اين است 13 باشگاه بودجه خود را زير 15 ميليارد اعلام کردند، فقط 3 باشگاه بودجه بيشتري از 15 ميليارد اعلام کردند و اين سه باشگاه به علت اينکه در ديدارهاي ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند، بودجه بيشتري را درخواست داشتند که سازمان ليگ هم آن را در نظر گرفت.

پيشنهاد اکثر باشگاه هاي ليگ برتري، بودجه زير 15 ميليارد توماني براي باشگاه ها و 18 ميلياردي توماني براي باشگاه هايي که در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند است.

خود باشگاه ها درخواست داشتند با توجه به وضعيت اقتصادي کشور و توان مالي باشگاه ها ارقام واقعي را مطرح کنند.

*علت اينکه بازيکنان پديده در ليگ ما کم شده چيست؟

در پايان ليگ 93-92، بررسي کرديم که چرا پديده هاي ما کم شده است.هم کارشناسان فوتبال و مسئولان سازمان ليگ و خود مديران باشگاه ها به اين نتيجه رسيدند که ميانگين سن بازيکنان ليگ بالا است.مدتي است که سازمان ليگ با استفاده از کارشناسان به علت اين امر پرداخته و به اين نتيجه رسيديم که با کم کردن سهميه باشگا ها در رده بزرگسالان و افزودن سهميه به رده سني باشگاه ها ، استفاده از بازيکنان اميد و زير 22 سال و جوانان، مي توانيم آرزو کنيم پديده ليگ  در هر فصل حداقل به 25 عدد برسد و اين بازيکنان مي توانند به تيم ملي هم کمک بکنند و در درازمدت ثمرات مفيدي براي فوتبال ما خواهد داشت.

*چه راهکارهايي براي ارتقاي کيفيت رقابتهاي ليگ دسته اول در نظر داريد؟

جاي بسي تقدير است که مسابقات ليگ دسته اول امسال به خوبي ديده شد، خوشبختانه اين امر مورد نظر رياست سازمان ليگ و ديگر مسئولان بوده و دوست داريم ليگ دسته اول از طريق رسانه هاي بيشتري ديده شود و درآمدزايي بيشتري در ليگ دسته اول ايجاد شود ، پايان مسابقات ليگ دسته اول اين نگاه را ايجاد کرد،مذاکرات خوبي با اسپانسرها داشته ايم و اميدواريم با تفکر و شيب مناسب به سمت حرفه اي شدن ليگ دسته اول هم گام برداريم به طوري که  وضعيت باشگاه هاي دسته اول از نظر سخت افزاري و ساختار باشگاهي ارتقا پيدا کنند.  

نکته اي که در بحث بودجه بندي باشگاها مورد تاکيد بوده اين است که باشگاهي که به طور واقعي با ايجاد آکادمي مد نظر AFC بپردازند تسهيلات لازم توسط سازمان ليگ براي آنها ايجاد مي شود.

باشگاه ها نبايد فقط به فکر تيم داري در فوتبال پايه باشند، بلکه بايد با توجه به فوتبال پايه به دنبال کشف و پرورش استعدادها و نخبگان باشند و اين امر به خود باشگا ها کمک مي کنند هزينه هاي خريد بازيکنان را کاهش داده و باشگاه ها براي خود درآمدزايي خوبي داشته باشند.اين امر يکي از اصول مهم و اوليه باشگاه داري و درآمدزايي براي باشگاه هاي ساختارمند است.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

سه شنبه 1393/02/30 17:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن