تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: نظام تمرکزگرایی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار قزوین: استاندار قزوین: نظام تمرکزگرایی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: نظام تمرکزگرایی موجب کمرنگ شدن نقش مدیران در تصمیم گیری های محلی شده و مشکلات زیادی را بوجود آورده است.


به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ دوشنبه شب در نشست بررسی مسایل و مشکلات بخش تولید قزوین که با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، افزود: تمرکزگرایی در برنامه ریزی ها و ختم همه تصمیمات به تهران باعث شده تا مدیران محلی نتوانند به خوبی از توانمندی های خود برای حل مسایل و مشکلات استفاده کنند.
وی اظهارکرد: با نزدیک شدن به ارزیابی برنامه پنجم توسعه و تدوین و تهیه برنامه ششم، تفویض اختیار به مدیران محلی می تواند منجر به برنامه ریزی های بهتر برای رشد و پیشرفت کشور شود.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید به مدیران محلی اختیارات لازم در جهت تلاش برای شکوفایی مناطقی که در آن خدمت می کنند داده شود، اظهارکرد: پیش از این در کشور مدل هایی از اداره امور به صورت منطقه ای به طور نمونه در بخش کشاورزی وجود داشت که تجربه مثبتی بود و با موفقیت همراه شد.
روزبه با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهایی که هر استان یا منطقه از کشور دارد و با سایر مناطق متفاوت است، اظهارکرد: یک نسخه را نمی توان برای همه مناطق تجویز کرد، البته این صحبت ها به معنای خودمختاری اجرایی در استانها نیست بلکه منظور پیاده سازی مدلی متناسب با شرایط و ظرفیت های هر استان برای رشد و توسعه محلی و منطقه ای است که در نهایت به پیشرفت کل کشور بیانجامد.
وی با بیان اینکه ظرفیت هایی در هر استان وجود دارد که مدیران محلی به خوبی با آنها آشنا هستند، اظهارکرد: تفویض اختیار به این مدیران می تواند زمینه استفاده مناسب و بهینه از این ظرفیت ها را فراهم کند.
استاندار قزوین با تاکید بر اینکه برای رشد کشور باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم و به استفاده از همه امکانات و استعدادها در مناطق مختلف توجه داشته باشیم، گفت: با توجه به این موضوع باید همه مناطق ما به لحاظ اقتصادی نقش خوزستان را بازی کنند.
روزبه با تاکید بر توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، اظهارکرد: مدیران استان قزوین مصمم هستند تا در همه بخش ها به این موضوع توجه کرده و سهم ویژه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
وی در ادامه مشکل صنعت را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: بخشی از این مشکلات ناشی از تحریم ها است که البته واحدهای تولیدی به خوبی این موضوع را مدیریت کرده و از پس آن خوب برآمده اند.
استاندار قزوین ادامه داد: اما خیلی از مشکلات نیز مربوط به داخل و حل آنها نیازمند تدبیر است و با تلاش و تعامل مدیران مرتفع می شود.
مقام عالی اجرایی استان قزوین با اشاره به نیاز مبرم واحدهای تولیدی به منابع مالی، خواستار توجه نمایندگان مجلس برای ایجاد سازوکاری که بتواند از ظرفیت منابع بانک های خصوصی برای کمک به بخش تولید و صنعت استفاده کند، شد.
وی با اشاره به اینکه به خاطر نزدیکی به تهران عمده منابع مالی واحدهای تولیدی قزوین راهی بانک های پایتخت می شوند در حالی که این صنایع در این استان خدمات می گیرند، اظهار کرد: مشکل مربوط به حوزه مالیاتی در این خصوص مرتفع شده است اما مساله بانک ها هنوز پابرجاست و باید حل شود.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی می باشد.
یازدهمین سفر استانی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت صنعت استان های کشور دیروز به قزوین اختصاص یافت.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن