تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین: اندیشه های شهید مطهری نیاز امروز نظام تعلیم و تربیت ما است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار قزوین: اندیشه های شهید مطهری نیاز امروز نظام تعلیم و تربیت ما است قزوین-ایرنا- استاندار قزوین هفته معلم را بهترین فرصت برای تامل در آثار شهید مطهری دانست و گفت: اندیشه های ناب این استاد شهید، نیاز امروز تعلیم و تربیت ما است.


به گزارش ایرنا ˈمرتضی روزبهˈ روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم برگزار شد افزود: اندیشه های ناب استاد مطهری نه تنها با مرور زمان کهنه نشده، بلکه آثار ایشان با وجود اینکه برخی از آنها بیش از چهل سال قدمت دارند، هنوز برای ما تازگی دارد و به یقین نیاز ما به این آثار و اندیشه ها امروز بیشتر از گذشته است.
وی اضافه کرد: امروزه در برخی محافل ساز و کارهایی طراحی شده تا انس با اندیشه های این استاد شهید بیشتر شود و اگر در آموزش و پرورش نیز طوری برنامه ریزی شود که آثار و تفکرات ایشان در معرض تامل قرار گیرد، اقدام شایسته ای است.
روزبه ادامه داد: آموزش و پرورش می تواند برای آشنایی نسل امروز با عمق تفکرات این استاد فرزانه اقدام کند.
وی با بیان اینکه شان معلم چیزی نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم، خاطرنشان کرد: تجلیل و قدردانی از مقام معلم باید عالمانه بوده و در این زمینه از تجلیل های روبنایی پرهیز شود.
روزبه افزود: در سال جاری به اقتضای کمبود زمان، فرصت تجلیل مناسب از این جایگاه بزرگ میسر نشد وگرنه ایده های ابتکاری فراوانی در این زمینه داشتیم و امیدواریم که از سال آینده بتوانیم این ایده ها را اجرایی کنیم تا به مرور زمان در جامعه ترویج شود.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه شان معلم تنها مختص به یک روز نیست یادآور شد: باید تجلیل از معلم به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا تمام آحاد جامعه جایگاه معلم را بشناسند.
روزبه افزود: ستاد بزرگداشت مقام معلم باید بطور دایم فعالیت کند و با ایده های جدید و نو در این زمینه کارکرد مستمری در طول سال داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه شاخص ارزیابی پیشرفت و توسعه کشورها نیروی انسانی آنها است گفت: برای تبیین این شاخص باید به آموزش توجه ویژه ای کنیم زیرا اکنون کشورمان در این زمینه از بین 188 کشور جهان رتبه 76 را دارد.
ˈسالار قاسمیˈ افزود: یکی دیگر از این شاخص ها ˈپرورشˈ است که شامل اخلاق، سبک زندگی، تحمل و صبوری، همدلی و همدردی است که با تمام تلاش های انجام شده هنوز در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته ایم.
وی الهام بخشی به دانش آموزان را مهمتر از خوب سخن گفتن و خوب درس دادن ذکر کرد و ادامه داد: معلمان باید از سرمایه عظیم خود برای بارور شدن اندیشه دانش آموزان کمک بگیرند.
قاسمی ادامه داد: پاسداری از این امانت های بزرگ نیازمند قلم تدبیر، علم تهذیب و مبادی آداب بودن است که اگر در کنار هم قرار گیرند، بهشت اندیشه می شود، زیرا هیچ بهشتی بالاتر از خوب فکر کردن و اندیشیدن وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان نمونه کشور افزود: همانطور که ایشان نیز بر همکاری تمام دستگاه ها و آحاد جامعه به آموزش و پرورش و تامین معیشت فرهنگیان تاکید کردند، معلمان هم باید وظایف خود را بدرستی ایفا کنند تا جامعه برای کمک به معلمان بسیج شوند.
در پایان این مراسم از 270 معلم نمونه منطقه ای،11 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری قدردانی شد.
7388/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن