تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815425806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین اکران جهانی یک فیلم آمریکایی در ایران؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نخستین اکران جهانی یک فیلم آمریکایی در ایران؟!
بر مبنای اطلاعات IMDB، «گودزیلا» در اکران سراسری جهانی روی پرده سینماهای ایران نیز خواهد افتاد؛ خبری که اگر صحت داشته باشد، حکم نخستین اکران جهانی یک فیلم آمریکایی در ایران را پس از چندین دهه دارد و این فیلم که نسخه سه بعدی اش نیز اکران شده، آغاز ورود ایران به اقتصاد سینمای جهان خواهد بود.
کد خبر: ۴۰۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳ - 19 May 2014




اکران همزمان یا جهانی یک فیلم خارجی در ایران اتفاقی بی‌سابقه است که تنها برای اصغر فرهادی رخ داد و آن فیلم نیز در نهایت به اثری متعلق به ایران بدل شد و نماینده ایران در اسکار 2014 شد اما بنابر ادعایی که یکی از معتبرترین مرجع‌های فیلم در دنیا منتشر کرده، قرار است این طلسم بالاخره شکسته شود و شاهد اکران یک فیلم خارجی، آن هم آمریکایی، در ایران باشیم.

به گزارش «تابناک»، اکران عمومی جدیدترین نسخه از سری فیلم‌های موسوم به «گودزیلا» به کارگردانی گرت ادواردز در سینماهای جهان از هشتم ماه می 2014 آغاز شد. برخلاف دیگر آثاری درباره این موجود افسانه‌ای همچون «گودزیلا» به کارگردانی ایشیرو هوندا، محصول سال 1954 و «گودزیلا» به کارگردانی رولند امریش محصول سال 1998 ساخته‌ شده، این فیلم تزاه با جلوه‌های ویژه بصری بسیار پررنگ تولید شده و دیگر خبری از دکورسازی‌ها و شیوه‌های گذشته نیست و به همین دلیل این اثر را جذاب‌ترین فیلم، میان آثار تولید شده تحت عنوان «گودزیلا» ارزیابی می‌کنند.

در فیلم‌هایی که با مضمون یک موجود عظیم الجثه دایناسورگونه خلق شده، منشاء شکل گیری ایم جانور رادیواکتیو و فعالیت‌های اینچنینی و جهش یک موجود ذکر شده و در این فیلم نیز از همین رویه پیروی شده و یک هیولای غول پیکر رادیواکتیوی به نام گودزیلا را نشان می دهد که برمی خیزد تا از نسل بشر انتقام گیرد و بشر با پس از شکست در مقابله ساده با او، به سراغ عظیم ترین و پیچیده ترین جنگ افزارهایش برای از پای درآوردن این موجود و رفع خطرش از جهان می‌رود.

الیزابت اُلسن، برایان کرانستون(ستاره سریال برکینگ بد)، آرون تیلور جانسون، ویکتور راسوک، ژولیت بینوش، سالی هاوکینز، کن واتانابه و جی سی آدامز ترکیب بازیگران این فیلم را شکل داده‌اند و احتمال می‌رود جزو فیلم‌های پرفروش سال 2014 سینمای آمریکا باشد، هرچند برخی منتقدان استقبال خوبی از آن نکرده‌اند! کرت ادوارد در سال 2010، فیلم «هیولاها» را ساخت که علی رغم بودجه محدود، فروش خوبی داشته و ظاهراً همین موضوع باعث شده برادران وارنر روی این پروژه سرمایه گذاری کنند و یکی از وسیع ترین اکران‌های جهانی برای این فیلم شکل بگیرد.

تا اینجا، هیچ فرقی میان این فیلم با دیگر پروژه‌های سینمایی دیگر هالیوود وجود ندارد و تنها یک تفاوت اساسی چشمگیر است و آن هم اطلاعاتی است که وب سایت معتبر IMDB به عنوان بزرگ‌ترین بانک اطلاعات فیلم در جهان منتشر کرده است. بر مبنای اطلاعات IMDB، «گودزیلا» در اکران سراسری جهانی روی پرده سینماهای ایران نیز خواهد افتاد؛ خبری که اگر صحت داشته باشد، حکم نخستین اکران جهانی یک فیلم آمریکایی در ایران را پس از چندین دهه دارد و این فیلم که نسخه سه بعدی اش نیز اکران شده، آغاز ورود ایران به اقتصاد سینمای جهان خواهد بود.

البته نمی‌توان درباره اصالت این اطلاعات با اطمینان سخن گفت، چرا که با توجه به اطلاعات IMDB، این فیلم 19 می در ایران نیز اکران می‌شود که طبیعتاً با توجه به آنکه 19 می امروز دوشنبه مصادف با 28 اردیبهشت ماه است، بعید است حداقل امروز و حتی هفته آینده چنین اتفاقی رخ دهد! همچنین برخلاف ادعایی که IMDB کرده، در وب سایت رسمی فیلم «گودزیلا» در آسیا و خاورمیانه پرچم ایران به عنوان یکی از کشورهای میزبان این فیلم درج نشده و ممکن است این خطا از سوی بانک اطلاعات فیلم یا کاربران دارای دسترسی ویرایش اطلاعات صورت پذیرفته باشد و یا برعکس، هنوز در وب سایت رسمی فیلم وارد نشده باشد!

تنها فیلم «گذشته» اصغر فرهادی محصول کمپانی ممنتو در ایران تقریباً همزمان با دیگر کشورهای جهان اکران شده که این فیلم نیز در نهایت برچسب ایرانی خورد و به جایزه اسکار رفت و دهه‌های متمادی است که عملاً فیلمی غیرایرانی به خصوص اثری آمریکایی (به واسطه نگرانی برخی فیلمسازان درباره عدم برخورداری از توان رقابت با سینمای بین المللی و همچنین محدودیت سالن‌های سینما در قیاس با تعداد تولیدات هر ساله سینمای ایران) در کشورمان اکران نشده است.

پیگیری‌های «تابناک» تا زمان انتشار این خبر از طریق نهادهای مسئول به نتیجه‌ای برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص صحت و سقم قطعی این موضوع به جایی نرسید و پس از مشخص شدن اصالت ماجرا، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن