تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817679528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناتو: جنگ اوكراين بازي شرق و غرب را دگرگون كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ناتو: جنگ اوكراين بازي شرق و غرب را دگرگون كرد
تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین رقابت روسیه و غرب را وارد فاز جدیدی از تنش کرده است. قدرت یابی روس تبارها در اوکراین واکنش جدی مقامات ناتو علیه روسیه را در بر داشته است. این درحالی است که یک مقام سازمان ملل نیز گفته است اوکراین به نقطه بی بازگشت نزدیک می شود.


تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین رقابت روسیه و غرب را وارد فاز جدیدی از تنش کرده است. قدرت یابی روس تبارها در اوکراین واکنش جدی مقامات ناتو علیه روسیه را در بر داشته است. این درحالی است که یک مقام سازمان ملل نیز گفته است اوکراین به نقطه بی بازگشت نزدیک می شود.
به گزارش «جوان»، قدرت یابی روس تبارها در شرق اوکراین و ناتوانی دولت کی یف برای مقابله جدی با آنها نگرانی مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را افزایش داده است. هرچند مسکو مداخله در شرق اوکراین را رد مي‌کند اما مقامات غربی معتقدند که روسیه از استقلال طلبان اوکراین حمایت می‌کند. پس از همه پرسی در شرق اوکراین که به استقلال این مناطق از اوکراین منجر شد، تنش بین مسکو و غرب افزایش یافت. اکنون تشدید تنش بین روسیه و غرب درحالی است که مقامات ناتو تهدیدات علیه روسیه را افزایش داده اند. تهدیداتی که حتی بوی مقابله نظامی می دهد. در همین چارچوب برخی از مقامات ناتو در تازه ترین اظهارات انتقادهای جدی نسبت به مسکو ابراز کرده اند. به گزارش رویترز، جیمز دی، افسر تیپ هوابرد امریکا در ارتباط با بحران اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که اگر اتفاقی بین مسکو و غرب رخ دهد ما آماده هستیم اما ما به دنبال شروع مشکل نیستیم. وي گفت: 20سال بود كه امنيت حوزه يورو آتلانتيك مبتني بر اين فرض بود كه ما در شرق با هيچ دشمني مواجه نيستيم، ولي اكنون اين فرض زير سئوال رفته است.آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز بحران اوکراین را تغییر دهنده بازی بین مسکو و غرب نامید. وی گفت که این اقدام در دستورکار متحدان در نشست سران در ولز، در ماه سپتامبر بررسی خواهد شد و این امر با پایان قریب‌الوقوع ماموریت جنگی ناتو در افغانستان برجسته می‌شود. همچنین یک مقام ارشد ناتو که خواست نامش فاش نشود، گفت که تنظیم مجدد روابط با روسیه بعد از جنگ گرجستان، نیازمند دوره بسیار طولانی مدت و دشوار است. این مقام ارشد همچنین افزود: ممکن است ما نیازمند افزایش حضور روبه جلو باشیم، حتی یک طرح چرخشی نهادینه تر یا ترکیبی از تجهیزات قبلی در کشورهای خط مقدم ناتو داشته باشیم. نگرانی ناتو از حوادث اوکراین به حدی است که نشست های مختلفی را برای برون رفت از این بحران ترتیب داده است. در همین راستا، قرار است روزهای 21 و 22 می سران ناتو درباره بحران اوکراین نشستی برگزار کنند. این اقدامات ناتو نشان می دهد تا چه حد این بحران بر روابط مسکو و غرب سایه انداخته است. تشدید تنش‌ها بین مسکو و غرب بر سر بحران اوکراین، به گونه ای است که هیچ یک از طرفین حاضر به کوتاه آمدن از منافع خود در این کشور نیستند و این زیاده‌خواهی‌ها اکنون بحران اوکراین را بین‌المللی کرده است.
  اوکراین به نقطه بی بازگشت نزدیک می‌شود
یک مقام ارشد سازمان ملل متحد گفته است که در میان افزایش تنش‌ها بین نیروهای امنیتی و جدایی‏طلبان طرفدار روسیه، اوکراین به «نقطه عدم بازگشت» نزدیک می‌شود. به گزارش ایسنا، ایوان سیمونویچ، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، روز شنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که بحران کنونی اوکراین با شرایط جنگ داخلی در یوگسلاوی سابق در دهه ١٩٩٠ شباهت زیادی دارد. گزارش‌های رسیده از شرق اوکراین حاکی از آن است که درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان روس تبار ادامه داشته‌اند. این درگیری‌ها در هفته‌های اخیر دهها نفر کشته بر جای گذاشته‌اند. سیمونویچ درخصوص بحران اوکراین گفته است «من واقعا نگرانم که اگر اقدام مناسب و فوری انجام نگیرد، آن کشور به نقطه عدم بازگشت نزدیک خواهد شد.»
 روسیه خواستار توقف عملیات نظامی شد
وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف عملیات نظامی نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب و شرق این کشور شد. به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به درگیری های مسلحانه شدید در شهر اسلاویانسک آمده است: نیروهای اوکراینی از زمین و هوا این شهر و مناطق حومه آن را مورد حمله قرار داده اند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به حملات توپخانه ای به اسلاویانسک هشدار داده است: این حملات زندگی ساکنان شهر را به خطر انداخته و این اقدامات از نظر روسیه انزجار آور است.این گونه اقدامات سرکوبگرانه دولت اوکراین علیه شهروندان این کشور نشانگر مقاصد واقعی آنها است که برای اجرای توافقنامه مورخه 17 آوریل ژنو برای حل بحران اوکراین و طرح نقشه راه سازمان امنیت و همکاری اروپا ادعای آمادگی می کنند.  در بیانیه اضافه شده است: به کارگیری زور توسط نیروهای اوکراینی در شرایطی که روز گذشته میزگرد بین المللی در خارکف برای حل و فصل بحران جریان داشت حیرت‌آور است و به نظر می رسد دولت خودخوانده اوکراین از این میزگرد برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خشونت آمیز و سرکوبگرانه خود استفاده می کند.   وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه بر ضرورت توقف فوری عملیات نظامی نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب و شرق این کشور تاکید کرده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 28 ارديبهشت 1393 - 20:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن