تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813325870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه پرسی شرق اوکراین در فضایی نزدیک به جنگ داخلی برگزاری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لو فیگارو: همه پرسی شرق اوکراین در فضایی نزدیک به جنگ داخلی برگزاری می شود تهران – ایرنا- روزنامه فرانسوی ˈلو فیگاروˈ در گزارشی، فضای حاکم بر آغاز همه پرسی در مناطق شرقی اوکراین را حال و هوای نزدیک به جنگ داخلی ارزیابی کرد.


خبرنگار لو فیگارو در اوکراین در گزارش امروز (یکشنبه) خود نوشت: در حالی که خشونت ها در جنوب شرق اوکراین افزایش یافته است، این مناطق خود را آماده برگزاری همه پرسی در مورد استقلال کرده اند. این در حالی است که خشونت ها از نزدیک شدن بیش از پیش به آستانه جنگ داخلی حکایت دارد.
در این گزارش آمده است: جدایی طلبان هوادار روسیه که خود را ˈجمهوری مردمی دونتسکˈ نامیده اند و با همین عنوان تبلیغات انتخاباتی راه انداختند، پوسترهای تبلیغاتی با شعارهای ˈ11 مه به جمهوری دونتسک آری بگوییدˈ و ˈانتخاب خود را اعلام کنیدˈ در دونتسک و شهرهای تحت کنترل جدایی طلبان نصب شده است. در یکی از پوستر ها تصویر مردی مشاهده می شود که صورت خود را پوشانده، در یک دست کوکتل مولوتوف و در دست دیگر پرچم ملی گرایان افراطی کی یف را دارد. در پوستر دیگری نیز یکی از معدنچیان منطقه ˈدونباسˈ با لبخندی به لب و دسته گلی به دست دیده می شود.
حوزه های انتخاباتی شامل مدارس و بناهای دولتی در دونتسک و لوهانسک از ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز کردند و این روند تا ساعت 22 به وقت محلی ادامه خواهد داشت.
شرکت کنندگان در انتخابات به این سوال که ˈآیا به اعلام استقلال دونتسک تمایل دارید؟ˈ، پاسخ ˈآریˈ یا ˈ خیرˈ خواهند داد. به نظر می رسد که بیشتر شرکت کنندگان از هواداران جدایی طلبان باشند. این در حالی است که رقیب آنان که دولت موقت اوکراین است، این همه پرسی را قانونی ندانسته و به رسمیت نمی شناسد.
این گزارش با بیان این که ˈ تردید چندانی در مورد نتیجه همه پرسی وجود ندارد و به نظر می رسد که مردم به طور گسترده به سوال آن پاسخ ˈآریˈ خواهند دادˈ، افزود: مسئله ای که هنوز مشخص نیست، میزان مشارکت است. نظرسنجی ها نشان می دهد که هر چند بیشتر ساکنان مناطق شرقی با دولت موقت اوکراین مخالفند اما تعداد اندکی به جدایی از اوکراین تمایل دارند.
خبرنگار لو فیگارو واکنش روسیه را به نتیجه همه پرسی ˈغیر قابل پیش بینیˈ دانست و عنوان کرد: به نظر می رسد ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه که از ابتدای مطرح شدن مطالبه برگزاری همه پرسی از سوی جدایی طلبان از آن حمایت کرده و مقامات کی یف را به توقف عملیات نظامی در جنوب شرق کشورشان فراخوانده بود، در روزهای گذشته عقب نشینی کرده است. وی حتی تعویق برگزاری همه پرسی را خواستار شد. اکنون هیچ کس نمی داند که واکنش مسکو به استقلال دونتسک که احتمالا امشب اعلام می شود، چه خواهد بود. همچنان که معلوم نیست آیا دونتسک از روسیه تقاضای کمک خواهد کرد یا خیر.
لو فیگارو نگران کننده ترین مسئله را فضای نزدیک به بروز جنگ داخلی عنوان کرد و افزود: خشونت ها و هراس از اقدامات جدایی طلبان هر صدای مخالفی را خفه کرده است و هیچ مخالفتی در جنوب شرق اوکراین جرات ابراز نمی یابد. دولت کی یف با اجرای عملیات ˈضد تروریستیˈ به وسیله تانک ها و نیروهای ˈگارد ملیˈ خشونت ها را افزایش داد، اقدامی که تا این لحظه نتیجه ای جز رادیکال تر شدن فعالان مردد جدایی طلب نداشته است.
بر اساس این گزارش، در ˈماریوپلˈ درگیری میان گارد ملی و ماموران پلیس مخالف با دولت کی یف و نیز فعالان هوادار روسیه به کشته شدن دستکم هفت نفر و زخمی شدن حدود 10 نفر دیگر منجر شد. روز شنبه، ارتش اوکراین از این شهر عقب نشینی کرد و مقامات کی یف در این شهر آشوب زده به رسمیت شناخته نمی شوند. ارتش اوکراین نیروهای خود را در ورودی شهر اسلاویانسک در شمال دونتسک، مستقر کرده است. همچنین به نظر می رسد که خشونت ها بیش از پیش اوکراین را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد.
اروپام** 9053** 1337
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن