تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815688277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس‌جمهور جایزه شهید آوینی را به نخبگان هنر اهدا کرد/ حاضران و غایبان مراسم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
رییس‌جمهور جایزه شهید آوینی را به نخبگان هنر اهدا کرد/ حاضران و غایبان مراسم
صبح امروز 28 اردیبهشت ماه با حضور رییس جمهور از 9 هنرمند در عرصه های مختلف هنری تجلیل شد و جایزه شهید آوینی به آنها اهدا شد، این در حالی بود که برخی از هنرمندان در این مراسم حضور نداشتند.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین علیزاده آهنگساز، محمدرضا اصلانی کارگردان و مستندساز، اسماعیل خلج نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر، محمدمهدی انوشفر هنرمند رشته سفال و سرامیک، علی راهجیری خوشنویس، طاهر شیخ‌الحکمایی مجسمه‌ساز، عبدالله علیمراد کارگردان انیمیشین، ایرج کلانتری معمار و مصطفی اخواص هنرمند عرصه سوخت روی چوب صبح امروز 28 اردیبهشت‌ماه با حضور حسن روحانی رییس‌جمهوری در نهاد ریاست جمهوری تجلیل شدند. در این مراسم عبدالله علیمراد، ایرج کلانتری، مصطفی اخواص و محمدمهدی انوشفر حضور نداشتند. اسماعیل خلج بازیگر تئاتر، محقق و مولف آثار متعدد، کارگردان، فیلمنامه و نمایشنامه نویس در سال 1315 در شهر آستارا متولد شد. آموزش بازيگري او همراه با كار عملي از سال 1328 تا سال 1329 نزد «عبدالحسين نوشين و صمد صباحي» بود. بازي در تئاتر را از سال 1328 تجربه كرد. همچنين بازي در سينما را از سال 1337 با فيلم «يكي بود يكي نبود» به كارگرداني «رحيم روشنيان» آغاز كرد. اجراي نمايش هاي زنده در تلويزيون از سال 1337 از جمله كارهاي وي بوده است.

محمدرضا اصلانی مستندساز متولد 1321 رشت، فارغ التحصيل هنر و نقاشي از دانشكده هنرهاي تزئيني و آموزش دیده فيلمسازي در وزارت فرهنگ و هنر است. وي فعاليت سينمايي را با نگارش فيلمنامه «صبح روز چهارم» به كارگرداني كامران شيردل آغاز كرده و در كارنامه هنري خود ساخت فيلم هاي كوتاه و تلوزيوني را هم دارد.

محمدمهدی انوشفر متولد 1324 در تهران و دانش آموخته مجسمه سازی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است که مدرک درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دریافت کرده است.
برگزاري چندين نمايشگاه انفرادي در داخل و خارج از كشور (ايران، انگليس، ازبكستان و...)، شركت در نمايشگاه‌هاي گروهي سفال دركشورهاي ايران، آلمان، اردن، يونان و...، برنده جايزه اول سومين بينال مجسمه‌سازي، درج مقالات متعدد در مورد هنرسفال و مطالعات در زمينه سفال‌‌‌هاي زرين فام ايران درمجلات مختلف، نگارش اولين كتاب كاشي، لعاب، سفال سال 1354 به همراهي عربعلي شروه، دبير بي‌‌ينال سفالگري از دوره اول تا هفتم، مدرس دانشگاه های هنری در تهران، تبریز و نیشابور از جمله فعالیت های این هنرمند است. طاهر شیخ الحکمایی در سال 1333 در کازرون متولد شد. او فارغ التحصیل در رشته مجسمه سازی است. عضویت در هیات علمی دانشگاه های هنر، عضویت در گروه های تجسمی و مجسمه سازی مراکزی مانند حوزه هنری و فرهنگستان هنر، تدریس در دانشگاه، ریاست هیات مدیره انجمن مجسمه سازان، داوری بی ینال های مختلف هنری و نیز برپایی نمایشگاه های متعدد از آثار حجمی در داخل و خارج از کشور در زمره فعالیت های این مجسمه ساز است. علاوه بر این، او موفق به کسب جوایز بسیاری برای ساخت و طراحی مجسمه های مختلف شده است.

شیخ الحکمایی در سمپوزیوم های مجسمه سازی خارجی حضور داشته و آثاری از جمله طراحی و اجرای تندیس «محبت» در لبنان، «بادگیر» در بحرین و «باب العشق» در دوبی را از خود به یادگار گذاشته است. علی راهجیری متولد سال 1317 و پرورش یافته مکتب استادانی چون زرین‌خط، برادران میرخانی و کاوه است. او  به زبدة الکتاب شهرت دارد. حاصل بیش از 5 دهه فعالیت هنری او نگارش 15 جلد کتاب به خط خوش نستعلیق و شکسته نستعلیق است.

ایرج کلانتری متولد 1316 تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران 1341 است.  برخی مسئولیت‌ها و سمت‌های این معمار عبارتند از: عضو موسس و رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور باوند از 1353، عضو شورای تخصصی شهرداری تهران، رئیس هیات اجرایی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی مهندسی کشور، عضو هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، عضو هیات امناء انجمن مفاخر معماری ایران، نماینده وزارت کشور در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و کمیته بررسی و تجدید نظر در قانون نوسازی و عمران شهری، عضو هیات تحریریه مجله معماری نوین، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره دفتر مشاوره معماری، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران، تدریس در دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و آزاد اسلامی وعضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران.

همچنین مدیریت و طراحی پروژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه بین‌المللی قزوین امام خمینی‌(ره)، سفارت ایران در گرجستان، اقامتگاه سفیر ایران در ایروان، مجموعه چایکنار تبریز، مجموعه‌های اداری و مسکونی متعدد از جمله فعالیت‌های این معمار است.

کلانتری رتبه اول پروژه‌هایی مانند باشگاه کارمندان وزارت کشور، سفارت ایران در رباط، ساختمان شهرداری تهران، مجتمع مسکونی فرح آباد تهران، مجتمع مسکونی کارکنان فولاد اهواز، ساختمان شرکت نفت ایران، دانشگاه پتروشیمی ماهشهر را به دست آورده است.

او معمار برگزیده سال 1384 است و تألیفات بسیاری در زمینه معماری دارد. حسین علیزاده آهنگساز سال  1330 در تهران متولد شد. به واسطه آشنایی با هوشنگ ظریف که در یکی از مدارس تهران به دانش آموزان موسیقی درس می داد، با موسیقی آشنا شد و در همان برخورد هوشنگ ظریف که متوجه استعداد او در موسیقی شده بود او را به هنرستان موسیقی معرفی کرد. پس از پايان تحصيلات در هنرستان موسيقي در سال 1349 به گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران راه یافت و از اساتيد برجسته موسيقي آن زمان بهره برد و در دو رشته نوازندگي و آهنگسازي فارغ التحصيل شد.

همزمان با تحصيل در دانشگاه نزد اساتيد موسيقي ايران به آموزش موسيقي مشغول بود. اساتيدش هوشنگ ظريف، علي اكبر شهنازي، احمد عبادي، نورعلي برومند، محمود كريمي، عبد اله دوامي، يوسف فروتن و سعيد هرمزي بودند. در اين زمان در ارکستر ایرانی تالار رودکی و اركستر ملي ايران به رهبري حسين دهلوي به عنوان نوازنده تار عضويت داشت. در سال 1355 به اتفاق پرویز مشکاتیان گروه عارف را تشکیل داد و برنامه های متعددی را در داخل و خارج از کشور به اجرا درآورد.

این نوازنده شناخته شده پس از انقلاب به منظور تحصيل و تدريس به آلمان رفت و به عنوان تز دوره آهنگسازي قطعه عصيان را ساخت. با برگشت به ايران در سال 67 به اجراي شورانگيز و تركمن پرداخت كه دريچه اي جديد به روي موسيقي ايران گشود.

تكنوازي ها و همنوازي هاي او با ارشد تهماسبي، سخنرانی و اجراهاي متعدد در ايران و خارج از ايران، ضبط آثار، اجراي رديف ميرزاعبداله فراهاني، تدوين كتاب هاي ده قطعه براي تار كه آثارش را ارائه كرده، كتاب هاي آموزشي، كاست هاي آموزشي، تدريس تار و سه تار، كار بر روي مقام ابداعي و اجراي كنسرت هاي داد و بيداد، ساخت موسیقی فیلم و ... از جمله فعالیت های او در سال های پس از انقلاب است.
علیزاده عضو هیئت موسس و اولین مدیر عامل خانه موسیقی بوده و هم اکنون نیز سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی است.

عبدالله على‌مراد  متولد ۱۳۳۶ است. او دانش آموخته رشته پويانمايي از مركز تجربيات و آموزش سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است و يك دوره آموزش فراگير پويانمايي را در كشور چك گذرانده است. جوايزي چون نخل طلايي فيلم كوتاه جشنوارة فيلم كن، دوربين طلايي جشنواره بين‌المللي كاروسل كانادا، فيل نقره‌اي جشنوارة حيدرآباد هند، تقديرنامة داوران يونيسف جشنواره فيلم برلين و پلاك برنزي جشنواره فيلم كودك قاهره بخشي از موفقيت‌هاي اين فيلم‌ساز محسوب مي‌شوند. ضمن آن كه عليمراد جوايز بسياري از اغلب جشنواره‌هاي داخلي همچون فجر، اصفهان و رشد دريافت كرده است. مصطفی اخواص در سال ۱۳۲۹ متولد شد. از کودکی به نقاشی علاقه یافت و تحصیلاتش  را در زمینهٔ نقاشی به اتمام رساند و پس از آن از محضر اساتیدی چون محمد علی‌ زاویه، عبدالله باقری و غلامحسین امیرخانی  بهره‌مند شد. او احیاگر برخی سبک های هنرهای سنتی از قبیل سوخت روی چوب است.

در مراسم تجلیل از این نخبگان هنری و دانشگاهی، مرضیه برومند، قباد شیوا، فردین خلعتبری، احمدرضا معتمدی و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور نیز حضور داشتند.


۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۱۷:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن