تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820099486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش ثبت نام دانش‌آموزان پایه متوسطه از اول تیر ماه/ ممنوعیت آزمون و شرط معدل برای ورود به مدارس هیئت امنایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سخنگوی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:
پیش ثبت نام دانش‌آموزان پایه متوسطه از اول تیر ماه/ ممنوعیت آزمون و شرط معدل برای ورود به مدارس هیئت امنایی
مسعود ثقفی گفت: پیش ثبت نام دوره اول و دوم متوسطه از اول تیر آغاز می‌شود و تا پایان تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت.


مسعود ثقفی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش شهر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ثبت نام مدارس گفت: پیش ثبت نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی از اول خرداد ماه تا 31 خرداد ماه آغاز می‌شود و در این مقطع اولیا می‌توانند با مراجعه به مدیر مدرسه پیش ثبت نام را انجام دهند و در زمان تعیین شده با مراجعه به پایگاه سنجش و دریافت نتیجه می‌توانند نسبت به ثبت نام قطعی اقدام نمایند.

وی در ادامه افزود: در مقاطع تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی نیز پیش ثبت نام از 17 خرداد ماه تا 18 تیر ماه بدون حضور اولیا انجام می‌شود.
ثقفی همچنین اضافه کرد: در دوره اول و دوم متوسطه این ثبت نام از اول تیر ماه آغاز می‌شود و آخرین مهلت نیز تا پایان تیر ماه خواهد بود البته در میان پایه‌ها حضور اولیا الزامی نخواهد بود و تنها در پایه اول متوسطه دوره اول و در پایه اول متوسطه دوره دوم اولیا می‌تواننند برای ثبت نام مراجعه نمایند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه پیش ثبت نام هنرستان‌های کارودانش و فنی حرفه‌ای از 24 اردیبهشت ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این پیش ثبت نام همچنان ادامه دارد کسانی که تمایل به ثبت نام در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای را دارند می‌توانند مراجعه کرده و مراحل پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در میان پایه‌ها فقط در صورتی که اولیا به هر دلیلی قصد تغییر مدرسه فرزند خود را داشته باشند می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

ثقفی همچنین تصریح کرد: کلیه مدارس دولتی درهنگام ثبت نام حق دریافت هیچ گونه هزینه‌ای بجز پول کتب درسی و هزینه بیمه که آن هم به صورت علی‌الحساب هست را ندارند، هزینه بیمه 4هزار تومان و هزینه دریافت کتاب در پایه‌های ابتدایی بین 15 تا20هزار تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه کتب درسی به عنوان علی‌الحساب در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 40هزار تومان است، افزود: در زمینه کمک‌های مردمی نیز می‌بایست انجمن اولیا و مربیان مدرسه تشکیل شود و براساس مواردی که انجمن مجاز خواهد داشت،‌می‌توانند کمک‌های مردمی را ارائه نمایند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام ثبت نام دریافت کمک مردمی ممنوع است، اضافه کرد: مدارس خاص مانند مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد تابع شرایط و ضوابط خود هستند و در مدارس هیئت امنایی هم قرار است خدماژت آموزش و پرورش و فوق برنامه به پیشنهاد هیئت امنا ارائه شود.

ثقفی در ادامه افزود: روال در مدارس هیئت امنایی به شکلی است که بعد از تصویب هیئت امنا مبلغی به عنوان هزینه‌های برگزاری کلاس‌های فوق برنامه مصوب خواهد شد و پس از آن این موضوع می‌بایست به تصویب و تایید مدیریت آموزش و پرورش منطقه هم برسد که در این صورت دریافت هزینه‌های برگزاری خدمات آموزش و پرورش هنگام ثبت نام در مدارس هیئت امنایی بلامانع است.

وی با بیان این مطلب که دو نکته در مدارس هیئت امنایی وجود دارد افزود: کل ثبت نام باید به صورت عادی و در محدوده مدرسه اتفاق بیفتد و برگزاری هر گونه آزمون و ارائه شرط معدل برای ثبت نام در مدارس هیئت امنایی ممنوع است.

همچنین کلاس‌ها و خدمات فوق برنامه آموزشی و پژوهشی می‌بایست خارج از ساعت مصوب درسی آموزش و پرورش باشد به شکلی که حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها اختیاری باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نظارت بر نحوه ثبت نام‌ها نیز گفت: ستادهایی را به عنوان ستاد ثبت نام تهیه کرده‌ایم که از اول خرداد ماه آماده پاسخگویی به مراجعات و تماس‌های تلفنی همشهریان است و نظارت از طریق بازرسانی وجود دارد اما در صورتی که اولیا در کنار این نظارت‌ها مطلب و شکایتی دارند می‌توانند به صورت حضوری یا با تماس تلفنی مطالب خود را بیان کنند تا در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و بررسی شود.

انتهای‌پیام/






تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن