تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805671855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 20 هزار میلیارد ریال سهم اشتغالزایی استان تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون امور اجتماعی و اشتغال سازمان تعاون: بیش از 20 هزار میلیارد ریال سهم اشتغالزایی استان تهران تهران - ایرنا - معاون امور اجتماعی، اقتصادی و اشتغال سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: از مجموع 84 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی طرح های اشتغالزا بنگاه های کوچک و متوسط سال جاری سراسر کشور، بیش از 20هزار میلیارد ریال (20560.8میلیارد ریال)آن سهم استان تهران برای ایجاد اشتغال است.


بهزاد مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط، براساس دستورالعمل مربوطه و در راستای حمایت از اجرای طرح های اقتصادی اشتغالزا صورت می گیرد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسطی اختصاص می یابد که توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان ها معرفی شده باشند.
وی تصریح کرد: منابع بانکی براساس توان تسهیلات دهی بانک ها تعیین و از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.
مرادی به دامنه شمول دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان ها ، اشاره کرد و گفت: براساس این دستورالعمل طرح های سرمایه در گردش، نیمه تمام و توسعه ای، مشمول دریافت تسهیلات بانکی می شوند.
وی با اشاره به طرح های سرمایه در گردش، گفت: طرح سرمایه در گردش، طرحی است که به منظور حفظ اشتغال موجود در بنگاه ها و حل مشکل نقدینگی نیاز به دریافت تسهیلات دارند و در کارگروه تخصصی اشتغال استان مصوب شده و مورد تایید بانک عامل است.
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سپس طرح های نیمه تمام و توسعه ای براساس دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان را تعریف کرد و گفت: طرح نیمه تمام طرحی است که برای اتمام و بهره برداری نیاز به سرمایه تکمیلی دارد. طرح توسعه ای نیز طرحی است که بنگاه اقتصادی قبل از دریافت تسهیلات فعال بوده و مجری طرح برای توسعه بنگاه اقتصادی خود نیاز به دریافت تسهیلات دارد که به طور معمول خرید تجهیزات و ماشین آلات یا توسعه ساختمان در آن پیش بینی می شود.
به گفته معاون امور اجتماعی، اقتصادی و اشتغال سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، طرح های که پیشتر مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال استان و تاییدیه بانک عامل را داشته باشند و با گذشت زمان توجیه خود را از دست نداده باشند، در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.
وی گفت: بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد طرح های خوداشتغالی از شمول دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان ، خارج است.

** نرخ تسهیلات
مرادی در ادامه به نرخ تسهیلات براساس دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان، اشاره کرد و یادآور شد: نرخ تسهیلات مورد عمل در طرح های موضوع این دستورالعمل براساس مصوبه مورد عمل شورای پول و اعتبار و حسب مورد به صورت مشارکت مدنی و فروش اقساطی در سال 1392 است.

** دوران مشارکت و بازپرداخت
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، مدت زمان اجرا و بازپرداخت تسهیلات این دستورالعمل را حداقل 60 ماه(پنج سال)عنوان کرد و افزود: مدت زمان تنفس جهت طرح های توسعه ای و نیمه تمام با توجه به نوع طرح و به تشخیص بانک عامل تعیین می شود.
وی افزود: بانک موظف است برای توجیه پذیری طرح از اتمام و بهره برداری طرح در دوره مشارکت و با میزان تسهیلات اعطایی اطمینان حاصل کند.

** وثایق و تضامین
به گفته مرادی، نحوه دریافت وثایق و تضامین براساس مفاد قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های طرح و تسریع در اجرا طرح های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک ها مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی است.

** گردش کار
معاون امور اجتماعی، اقتصادی و اشتغال سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با اشاره به نحوه پرداخت تسهیلات، گفت: متقاضیان طرح های موضوع این دستورالعمل، مدارک و مستندات مورد نیاز را تهیه و از طریق دستگاه اجرایی مربوطه به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ارسال می کنند. بررسی اهلیت مجری طرح و صحت و سقم مدارک و مستندات اولیه به عهده دستگاه اجرایی است.
وی افزود: دستگاه اجرایی موظف است قبل از ارسال پرونده به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نسبت به ثبت کامل اطلاعات مجری طرح براساس سامانه نرم افزاری sme86 اقدام کند.
مرادی گفت: بانک عامل موظف است طرح هایی که مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری را دارند، پذیرش کنند و نسبت به ارزیابی و بررسی از نظر توجیه اقتصادی، فنی و مالی اقدام کند.
به گفته وی، بانک عامل موظف است حداکثر ظرف مدت 15 روز کاری طرح را تصویب و طرح های فاقد توجیه را با ذکر دلایل به دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال و دستگاه اجرایی اعلام کند.
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تاکید کرد که بانک عامل موظف است اطلاعات کاملی از وضعیت طرح های ارسالی، مصوب شده، انعقاد قرارداد شده، مبلغ پرداخت شده را با میزان اشتغال پیش بینی شده را در نرم افزار سامانه sme86 ثبت کند.
وی تصریح کرد: متقاضیانی که دارای بدهی معوق به نظام بانکی و یا چک برگشتی هستند اما تا زمان معرفی طرح به بانک نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامی نکرده اند، حق استفاده از منابع موضوع این دستورالعمل را ندارند.
وی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و همچنین حسن اجرای کار، نظارت اصلی بر نحوه اجرای این دستورالعمل بر عهده رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استانها خواهد بود.
مرادی گفت: با توجه به ضرورت نظارت بر طرح ها و اطمینان از حصول تعهدات مجری دستورالعمل نظارت در مراحل قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت تسهیلات تا زمان بهره برداری طرح متعاقباً اعلام می شود.
وی افزود: نظارت موضوع این دستورالعمل نافی وظایف نظارتی دستگاه های اجرایی، بانک عامل و سایر دستگاه های نظارتی استان نیست.
به گفته معاون امور اجتماعی، اقتصادی و اشتغال سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، براساس دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان ، تعهدات مربوط به مانده تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین موضوع مصوبات قبلی شورای عالی اشتغال کان لم یکن تلقی شده و از سوی کارگروه تخصصی اشتغال استانها قابلیت پیگیری ندارد.
مرادی در پایان تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان، براساس تصمیمات مورد توافق در صورت جلسه مورخ پانزدهم بهمن ماه سال 92 معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورای عالی اشتغال) و نمایندگان بانک مرکزی و شبکه بانکی تنظیم شده است.
اقتصام(4)9123**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن