تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815368284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبتلایان به ام اس در لیست بيماران خاص قرار گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > بهداشت و سلامت
مبتلایان به ام اس در لیست بيماران خاص قرار گیرند
دبیر ستاد برگزاری هفته ام اس با تاكيد بر اينكه ام اس يك بيماري ويژه و خاص است، گفت: از دولت درخواست مي‌كنيم تكليف "خاص" بودن بیماری ام اس روشن شود تا اگر قرار است بيمار خاص باشيم، همه جا بيمار خاص باشيم.



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کاکاوند به بيان گوشه‌اي از مشكلات مبتلایان به ام اس در مواجهه با دستگاهها و نهادهاي دولتي پرداخت و گفت: وقتي يك مبتلا به ام اس به وزارت كار مي‌رود به او مي‌گويند "تو بيمار خاص هستي و نمي‌توانيم شغلي به تو بدهيم، به بهزيستي برو  تا در گروه حمايتي معلولان قرار بگيري. در اين صورت شايد شغلي برايت پيدا شود." وي افزود: وقتي همان بيمار به بهزيستي مي‌رود، به او مي‌گويند كه "بيمار ام اسي حتما بايد ويلچري باشد تا بتوانيم به او خدمات بدهيم." رئیس کمیته مشارکتهای مردمی انجمن ام اس ایران با بيان اينكه وقتي هم اين بيمار از وزارت بهداشت مي‌رود به او مي‌گويند "تو بيمار خاص نيستي و نمي‌تواني از خدمات کامل بيماران خاص استفاده كني." اظهار كرد: اين سرگرداني ادامه پيدا مي‌كند تا اينكه بيمار ام اس ناچار مي‌شود به تامين اجتماعي برود و وقتي درخواست پرداخت مستمري از كارافتادگي مي‌كند به او مي‌گويند كه "تو از كارافتاده نيستي برو و كارت را انجام بده مگر در موارد نادر." كاكاوند افزود: مبتلایان به ام اس در يك سردرگمي هستد. در حالي كه اين ام اس، بيماري ويژه‌اي است. تعدادي ازمبتلایان به ام اس روي پاهايشان راه مي‌روند و اموراتشان را مي‌گذرانند، تعدادي هم هستند كه از وسایل توانبخشی استفاده مي‌کنند، اما تعدادشان نسبت به کل مبتلایان زياد نيست. وي تصريح كرد: متاسفانه جامعه يك جا مايل است به مبتلا ام اس به چشم يك فرد بدون مشكل بنگرد و گاهي هم به چشم معلولي كه ويلچرنشين است. اين موضوع مشكل اساسي ماست و بخشي از خدمات دهندگان دوست دارند ما را روي ويلچر ببينند، بخشي نيز فرار مي كنند كه مبادا به ما خدمات بدهند. نخستين جشنواره فرهنگي هنري ام اس با نام پروانه‌های امید از سوم تا هشتم خردادماه به مناسبت فرا رسيدن هفته ام اس با مشارکت اداره کل ارشاد استان تهران برگزار مي‌شود.


۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن