تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818875485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش هزینه های مردم هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش هزینه های مردم هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت است سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت را از اهداف اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.


دکتر طیب قدیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت را تحول عمده ای در نظام سلامت کشور و استان ارزیابی کرد.
وی با اشاره به اجرای این طرح از 15 اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان گفت: این طرح در بردارنده هفت دستورالعمل است.
به گفته وی با اجرای این طرح، میزان فرانشیز پرداختی بیماران بستری دارای بیمه پایه سلامت، 10 درصد هزینه ها و بیماران دارای بیمه روستایی و نظام ارجاع پنج درصد کل هزینه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اجرای این طرح پرداخت مستقیم هزینه فرانشیز بیماران بستری شده دارای بیمه پایه سلامت به 10 درصد کل هزینه بستری در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان کاهش می یابد.
دکتر قدیمی جلوگیری از مراجعه بیماران برای خرید دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی به خارج از بیمارستان را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد.
وی برنامه ترویج زایمان طبیعی را دستورالعمل دیگر طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: از زمان اجرای این طرح خدمات زایمان طبیعی در مراکز درمانی دانشگاه رایگان انجام می شود.
وی از انجام 241 مورد زایمان به روش طبیعی در بیمارستان های تابعه این دانشگاه در یک هفته گذشته و از از زمان اجرای این طرح تاکنون در استان خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ترویج زایمان طبیعی، کاهش میزان سزارین به میزان 10 درصد تا پایان سال 93، افزایش رضایتمندی ماداران باردار از طریق حفظ حریم خصوصی با بهینه سازی فضای فیزیکی اتاق های زایمان، کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش انگیزه ارایه دهندگان خدمت در مراکز دولتی را از دیگر اهداف اجرای این دستورالعمل دانست.
وی حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها و حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج خاص را از دیگر دستورالعمل های طرح تحول نظام سلامت برشمرد.
دکتر قدیمی یادآور شد: از مدت ها پیش بسترها و زمینه ها برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه تامین اقلام دارویی مورد نیاز بیمارستان ها فراهم شده است.
به گفته وی هم اکنون هیچگونه کمبودی در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران بستری شده در مراکز درمانی دولتی استان وجود ندارد.
وی تامین دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی را از وظایف بیمارستان دانست و گفت:از تاریخ اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران جهت تهیه دارو به بیرون از بیمارستان ارجاع داده نمی شوند.
دکتر طیب قدیمی با اشاره به اینکه این امر، میزان رضایتمندی بیماران بستری را در پی داشته است، گفت: این رضایتمندی در بازدیدی که روز گذشته از واحد ترخیص و هزینه گذاری بیمارستان بعثت سنندج به عمل آمد کاملا ملموس بود.
وی اجرای این طرح را نیازمند تامین منابع مالی، باور و یقین مردم و همکاری آنها با مراکز بهداشتی درمانی دانست.
وی گفت: پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir و سامانه پیام کوتاه 20001590 در راستای پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات طرح تحول نظام سلامت راه اندازی شده است.
طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان کردستان هم اجرایی شده است.
این طرح در بردارنده هفت دستورالعمل، برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، برنامه ارتقا کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و برنامه ترویج زایمان طبیعی است.ک/3
7352/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن