تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815521464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق توسعه ملی سهمی برای صادرات در نظر بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: صندوق توسعه ملی سهمی برای صادرات در نظر بگیرد تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در دیدار با رایزنان بازرگانی کشورمان از صندوق توسعه ملی درخواست کرد که سهم مشخصی برای صادرات در نظر بگیرد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، جلسه هم اندیشی رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در 12 کشور هدف با مدیران صندوق برگزار شد و راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با کشورهای هدف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در این جلسه ضمن تاکید بر نقش رایزنان بازرگانی ایران در تسهیل توسعه تجارت خارجی، با توجه به تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین بهبود وضعیت و دورنمای وضعیت اقتصادی کشور، وظایف رایزنان را حساستر و مهمتر از قبل دانست.
طاهر شه حامد در ادامه یکی از بهترین راهکارهای توسعه صادرات ایران را تخصیص سهم مشخصی از صندوق توسعه ملی برای گشایش مجددخطوط اعتباری با کشورهای هدف برشمرد و افزود: در این خصوص در حال مذاکره با هیات عامل صندوق توسعه ملی هستیم و امیدواریم از محل این منابع سهم حداقل 10 درصدی برای توسعه صادرات در نظر گرفته شود.
وی ضمن تشکر از اقدامات رایزنان در گذشته، مهمترین زمینه تعامل صندوق ضمانت صادرات با رایزنان را برقراری ارتباط مستمر و روزآمد دانست و گفت: حتما اطلاعات میدانی رایزنان در بازارهای هدف در خصوص وضعیت اقتصادی، سیاسی و تجاری آن کشورها و حتی اطلاعات قومی و قبیله ای و محلی در خصوص برخی از بازارهای هدف ایران از جمله افغانستان و عراق می تواند راهنمای بزرگی در جهت انعقاد قراردادهای تجاری و پیمانکاری بهتر در این کشورها باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات سپس کمک و همراهی رایزنان بازرگانی را با صندوق در جهت مدیریت بهینه ریسک های اعتباری را خواستار شد.
شه حامد به ارائه کمک های حقوقی و مشاوره ای رایزنان در جهت وصول مطالبات جمهوری اسلامی ایران از مدیونین خارجی به عنوان یکی از انتظارات اصلی صندوق از سفیران تجاری ایران در برخی بازارهای هدف اشاره کرد و افزود: به طور قطع نقش رایزنان در ترغیب مدیران خصوصی و دولتی در بازارهای هدف به بازپرداخت بدهی ها ارزشمند خواهد بود.
رییس هیات مدیره صندوق در بخشی دیگر به انعطاف پذیری صندوق در ابداع و ایجاد خدمات جدید متناسب با نیاز صادر کنندگان ایرانی خبر داد و از رایزنان خواست مشکلات و موانع فراروی صادرکنندگان را احصاء کرده و با صندوق در میان بگذارند تا متناسب با این نیازها، ابزارهای جدید حمایتی صندوق تدوین و ارائه شود.
اقتصام(1)1574**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن