تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وابستگان دختران ربوده شده نیجریه ای آزادی بی قید وشرط آنها را خواستارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وابستگان دختران ربوده شده نیجریه ای آزادی بی قید وشرط آنها را خواستارند تهران-ایرنا- وابستگان بیش از 200 دختر ربوده شده توسط گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه امروز (پنجشنبه) خواستار آزادی بی قید و شرط دخترانشان شدند. دولت نیجریه طرح آزادی این دختران در برابر آزادی شبه نظامیان بوکوحرام را رد کرده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه در ویدئویی اعلام کرده بود که وی در برابر آزادی شبه نظامیان زندانی شده توسط دولت نیجریه می تواند 223 دختر دربند این گروه را آزاد کند. اما ˈمارک سیموندسˈ وزیر امور آفریقای انگلیس پس از دیدار با رییس جمهوری نیجریه اعلام کرد که این مقام نیجریه ایی قاطعانه اعلام کرده است مذاکره ای که در آن بحث معاوضه دختران ربوده شده با شبه نظامیان دربند دولت مطرح باشد، انجام نمی شود.
یکی از وابستگان دختران ربوده شده نیجریه ای گفت: می خواهیم این دختران بدون مذاکره و بی قید و شرط آزاد شوند. اگر گروه بوکوحرام درخواست دیگری از دولت دارد، مطرح کند تا روند آزادی این دختران هموار شود. سرکرده بوکوحرام باید این دختران را بدون هیچ شرطی آزاد کند.
ربوده شدن این دختران نیجریه ای محکومیت های بین المللی را به همراه داشته است. چند کشور نیز به دولت نیجریه پیشنهاد داده اند که به نیروهای امنیتی این کشور برای یافتن این دختران کمک کنند.
براساس اعلام پنتاگون، هواپیماهای بدون سرنشین و شناسایی آمریکا در نیجریه مستقر شده اند. روز گذشته انگلیس نیز اعلام کرد به دنبال اعزام یک هواپیمای جاسوسی و یک تیم نظامی به نیجریه برای کمک به دولت این کشور است.
گروه تروریستی بوکوحرام از سال 2009 با دولت نیجریه در جنگ به سر می برد و در عملیات ها و خشونت های این گروه تاکنون هزاران تن از مردم نیجریه کشته شده اند. تاکنون در سال جاری میلادی در خشونت های این گروه بیش از 2هزار تن کشته شدند.
همچنین گزارش شده است که فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه روز شنبه در پاریس میزبان رییس جمهوری نیجریه و رهبران کشورهای بنین، کامرون، نیجریه و چاد برای شرکت در نشست امنیتی در مورد تهدیدهای گروه تروریستی بوکوحرام خواهد بود. قرار است در این نشست مقام هایی از آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا شرکت کنند.
آمریکا اعلام کرده است که هیچکدام از نیروهایش در عملیات های زمینی در نیجریه شرکت نخواهند داشت؛ اما سناتور جان مک کین اعلام کرد که پنتاگون باید به فکر انجام اقدام یکجانبه باشد و نیروهای ویژه خود را برای نجات این دختران ربوده شده به نیجریه اعزام کند.
یک سخنگوی دولتی نیجریه روز گذشته اعلام کرد که 77 تن از دختران ربوده شده در ویدئوی اخیر که توسط گروه بوکوحرام پخش شد، شناسایی شده اند. این دختران ماه گذشته به دنبال حمله شبه نظامیان بوکوحرام به مدرسه ای در ایالت بورنو ربوده شدند.
بسیاری از کشورها و سازمان ها به دولت نیجریه برای یافتن این دختران پیشنهاد کمک ارایه کرده اند.
مترجمام**9234** 2023
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن