تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814706338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ششمین جشنواره علامه حلی در قم پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ششمین جشنواره علامه حلی در قم پایان یافت قم - ایرنا - ششمین دوره جشنواره ملی علامه حلی با تجلیل از برگزیدگان آن در حوزه های مقاله، کتاب و تحقیق در قم به کار خود خاتمه داد.


به گزارش ایرنا، مراسم تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنجشنبه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد.
معاون پژوهشی حوزه های علمیه سراسر کشور در این مراسم گفت: تولید دانش، نشر و گسترش آن و عمل کردن به تولیدات علمی سه حلقه انسانی مهم در عرصه دانش قلمداد می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسید علی عمادˈ افزود: جهان امروز جهانی مبتنی بر دانش است و این در حالی است که ما دانشی داریم که در متن گزاره های دینی ما آمده است و امروز باید حلقه های دانش موجود در این گزاره ها را کشف کنیم.
وی بیان داشت: اگر تولید دانش یک ضرورت است و اگر جهان بر گرده چرخه تولید دانش به پیش می رود کم روایات و آیات در مورد دانش اندوزی نداریم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه نیز در این مراسم بر استفاده از محضر بزرگان دینی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم نگاشته های ما تنها کپی از تقریرات دیگران نباشد بلکه باید تقریر جدید بوده و با نوآوری همراه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد غرویˈ قلم زدن را نوعی استعداد و مهارت دانست و گفت: باید افرادی که ظرفیت قلم زدن دارند، تشویق شوند و این فرهنگ در حوزه پدید آید تا کتابها و مقالات متعدد ولو با ادبیات نو و تقریر جدید برای سنین مختلف ارایه کنیم.
وی افزود: نویسندگان باید مقابل بزرگان زانو بزنند تا آنچه ارائه می کنند از صلابت بیشتری برخوردار باشد و ارزیابان هم با قدرت و قوت بیشتری ارزیابی آثار را انجام دهند. در عین حال سعی کنیم سطح کار خود را بالا ببریم.
وی تاکید کرد: این سرمایه بزرگی است که می توان به وسیله آن به بخشی از تهاجم فرهنگی پاسخ داد.
دبیر ششمین دوره جشنواره علامه حلی نیز از وصول هشت هزار و 450 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
حجت الاسلام ˈجواد اسماعیل زادهˈ افزود: از این تعداد 120 جلد کتاب، شش هزار و 599 مقاله، 293 پایان نامه و یک هزار و 438 مورد هم تحقیق پایانی بوده است.
وی ادامه داد: در پنجمین دوره این جشنواره نزدیک به هفت هزار اثر از طلاب به دبیرخانه جشنواره رسیده بود اما در دوره ششم شاهد رشد 15 درصدی تعداد آثار نسبت به دوره قبل بودیم.
وی اضافه کرد: در این دوره، 64 نفر شایسته تقدیر و 32 نفر برگزیده شدند و همچنین سه نفر برگزیده و شایسته تقدیر ویژه شناخته شدند. ک/3
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن