تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820735319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ دیکته‌ای را برای محدود کردن صادرات نفت خام نمی پذیریم/شکست انحصار دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نفت در هفته ای که سپری شد؛
هیچ دیکته‌ای را برای محدود کردن صادرات "نفت خام" نمی پذیریم/شکست انحصار دانش فنی فرآیند "تولید آمونیاک" در کشور
نپذیرفتن محدودیت برای صادرات نفت خام،شکست انحصار دانش فنی فرآیند تولید آمونیاک در کشور،توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرها و آمادگی ایران برای واردات روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان از جمله مهم‌ترین عناوین خبری در حوزه صنعت نفت در طول هفته گذشته بود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنعت در عرصه اقتصاد کشور است بنابراین مهمترین خبرهایی که در طول هفته گذشت در این حوزه متشر شده بصورت تیتر وار آورده می شود.

امکان استفاده از کیف پول "کارت سوخت" برای پرداخت هزینه اتوبوس و مترو فراهم شد


روحانی با بیان این که یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سیستم، امنیت جایگاه و مسئول پمپ مربوطه بوده است، گفت: علاوه بر این مردم با استفاده از این امکان در نظر گرفته شده روی کارت سوخت از همراه نداشتن پول نقد در مواقع اضطراری نگرانی نخواهند داشت.

قراردادهای جدید نفتی باید برای خارجی ها هم جذاب باشد/ قوانین مزاحم را اعلام کنید، رفع می کنیم


امین زاده گفت: قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شود که در مقابل هر گونه شوکی از خارج و داخل کشور مصون بماند و صنعت نفت کشور دچار آسیب نشود.

ايتاليايي ها خواستار همكاري با ايران در زمينه ميني" ال ان جي" شدند


مديرعامل شركت ملي صادرات گاز از انجام مذاکره با دو شركت ايتاليايي و ژاپني برای مشارکت در طرح های ال.ان.جی ایران خبر داد.

وزارت نفت قصد لغو قراردادهای "خاتم الانبیا" را ندارد/ تلاش برای "تولید گاز" از چهار فاز پارس جنوبی


زنگنه در رابطه با تاخیرهای قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای پروژه های پارس جنوبی گفت: ما روابط خوبی با قرارگاه خاتم الانبیا داریم و به همکاری با پیمانکارهایمان متعهد هستیم و تلاش می کنیم روند توسعه پروژه ها تسریع یابد.

محصولات تولیدی آبادان و بندرعباس صادر می شود/بنزین در ٣ کلانشهر کشور با استاندارد یورو ٤ توزیع می شود


معاون وزیر نفت از صادرات محصولات تولیدی پالایشگاه نفت آبادان و بندرعباس خبر داد و گفت: برای بهبود کیفیت تمام محصولات تولیدی2.6 میلیارد یورو سرمایه برآورد شده است.

امضای تفاهمنامه مناطق نفت خيز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت در 11 حوزه مختلف


شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با پژوهشگاه صنعت نفت در سومين روز از برگزاري نوزدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي تفاهمنامه همكاري امضا كرد.

امضای تفاهمنامه تامین ١٠٠٠ دستگاه "تجهیزات CNG"


تفاهمنامه یک‌هزار میلیارد تومانی برای تامین یک هزار دستگاه تجهیزات سی ان جی با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش امضا شد.

تاکنون هیچ "دکلی" دریایی از امریکا وارد کشور نشده است


خادمی با بیان اینکه تا به امروز هیچ دکلی دریایی از امریکا وارد ایران نشده و اینکه عنوان می کنند از این پس واردات دکل از امریکا متوقف می شود حرفی بی معنی است.

تولید تجهیزات ابزار دقیق با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا


مدیر عامل شرکت پارس جهد گفت:این شرکت به عنوان برند ایرانی عزم خود را جزم کرده در راستای تولید ابزار دقیق در ایران بتواند همه انواع تجهیزات را داخلی سازی کند.

رونمایی از کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در "صنعت حفاری"


کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در صنعت حفاری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد.

راه اندازی فاز آخر "بنزین سازی پالایشگاه اصفهان" با "کاتالیست ایرانی"


معاون وزیر نفت از راه اندازی فاز آخر بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با کاتالیست ایرانی خبر داد و گفت: این کاتالیست ها از سوی مرکز پژوهش و فناوری شرکت ملی پتروشیمی داخلی سازی شد تا آخر شهریور در راکتورهای آیزوماکس پالایشگاه نصب شود.

راه اندازی بزرگترین "خط تولید شیلنگ هیدرولیک"


مدیر عامل شرکت ارتعاشات صنعتی گفت: تولید شیلنگ هیدرولیک را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کردیم که مورد استفاده در شرکت های حفاری، کارخانجات فولاد ومعادن است.

60 پروژه "پتروشیمی" منتظر دریافت 38 میلیارد دلار فاینانس/محدود شدن توسعه صنعت پتروشیمی به مسیر چین و صندوق بین المللی


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه 36طرح با 60 میلیون تن ظرفیت داریم که نیاز به 41 میلیارد دلا رسرمایه دارند گفت: 24 پروژه در فاز دوم عسلویه پتروشیمی منتظر دریافت فاینانس هستند.

آغاز تزریق گاز به مخزن "ذخیره سازی شوریجه"/آمادگی ایران برای واردات روزانه ۹۰ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان


مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران گفت:‌ عصر روز گذشته تزریق گاز به دومین مخزن ذخیره سازی گاز ایران در منطقه شوریجه خراسان رضوی با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شد و برنامه داریم تا این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، در روزهای آتی برسد تا بتوانیم در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

امضا تفاهمنامه همکاری میان پژوهشگاه نفت و شرکت خطوط لوله و مخابرات


طبق این تفاهمنامه، پژوهشگاه صنعت نفت ساخت و نصب سامانه های پرتال و ثابت برای تصفیه آب و فاضلاب مناطق عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را بر عهده خواهد گرفت.

شکایت "ترکیه از ایران" در دادگاه لاهه هنوز به نتیجه نرسیده است/ هیچ محدودیتی را برای صادرات نفت خام نمی‌پذیریم


وزیر نفت گفت: شکایت ترکیه از ایران در رابطه با گاز بهای صادراتی فرایند دادرسی را طی می‌کند و هنوز به نتیجه نرسیده است.

توزیع بسته های آموزشی فرهنگی در مدارس همجوار خطوط لوله "نفت منطقه تهران"


به منظور فرهنگ سازی و آشنا کردن دانش آموزان همجواران با خطوط لوله بسته‌های آموزشی با موضوعات رعایت حریم خط و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و حفظ و پایداری خطوط توزیع شد.

"فاز 19 پارس جنوبی" در سال 94 به تولید می‌رسد/ سرمایه‌گذاری بر روی میادین نفت و گاز "اکوادور" به صرفه نیست


شمس با اشاره به اینکه فاز 19 سرآمد پروژه‌های 35 ماهه از پیشرفت 78 درصدی برخوردار است گفت: با تخصیص اعتبارات لازم پیش بینی می‌شود این فاز در سال 94 به تولید برسد.

شکست انحصار دانش فنی فرآیند "تولید آمونیاک" در کشور


شعری مقدم گفت: با امضای نخستین قرارداد تجاری‌سازی دانش فنی ایرانی فرآیند تولید آمونیاک، امروز سد دسترسی نداشتن به تکنولوژی تولید آمونیاک در ایران شکسته شد به طوری که علاوه بر صرف جویی ارزی در مبلغ لیسانس، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در ساخت تجهیزات اصلی واحد صورت خواهد گرفت.


"واردات" روزانه 7 میلیون لیتر "بنزین" به کشور


کاظمی از مجوز مجلس برای واردات بنزین خبر داد و گفت: روزانه 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

امیدی به "فاینانس چین" و "صندوق توسعه ملی" نیست/ الفین"پتروشیمی ایلام" در انتظار تامین مالی


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: برای اجرای طرحها پتروشیمی به هیچ وجه نمی شود امیدی به فاینانس چین و صندوق توسعه ملی شد باید سرمایه گذاری خارجی در این زمینه صورت گیرد.

داخلی سازی 400 قلم تجهیزات مورد نیاز در حوزه "گازرسانی"/امسال تاخیر در "پرداخت ها" نخواهیم داشت


معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز با بیان این که در حال حاضر ٩٨ درصد از ٤٠٠ قلم تجهیزات و قطعات مورد نیاز در حوزه گازرسانی داخلی سازی شده است، گفت: این شرکت با برنامه ریزی‌های انجام شده ٩٠ درصد از تجهیزات بخش خطوط انتقال گاز و تأسیسات تقویت فشار را بومی سازی کرده است.

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری برای راه‌اندازی طرح‌های "پتروشیمی"


حیدرنیا از راه‌اندازی چندین طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و 11 هزار میلیارد هزینه ریالی سرمایه گذاری شده است.

صرفه جویی 121 میلیارد تومانی با استفاده از توان داخلی در "پالایشگاه‌های گاز"


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید از صرفه جویی 121 میلیارد تومانی با استفاده از توان داخلی و بومی سازی کالا و اقلام مورد نیاز در ساخت پالایشگاه‌های گاز در کشور خبر داد.

مشکلی در تامین"گاز" زمستانی نداریم/"ذخیره‌سازی" 4 میلیارد متر مکعب گاز در مخازن"سراجه و شوریجه"


مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز ایران گفت: تزریق گاز در دومین مخزن ذخیره سازی در منطقه شوریجه خانگیران به با حجم 3 تا 4 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم این رقم به 5 میلیون مترمکعب در روز، برسد تا در زمستان سال جاری 9 میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

دریافت "اکتان افزا" از پتروشیمی‌ها متوقف شده است


خسرواني گفت: برنامه‌ریزی برای قطع دریافت ریفورمیت از مجتمع‌های پتروشیمي پیش از سال 93 انجام و هم‌اکنون متوقف شده است.

ظرفیت "تولید گاز" کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد


امسال با راه‌اندازی چهار سکو، ظرفیت تولید گاز کشور در طول یک سال آینده به میزان 100 میلیون مترمکعب افزایش پیدا می‌کند.

پیوند "صنعت نفت" به اقتصاد ملی/ صنعت بدون شفاف‌سازی و مقابله با رانت پيشرفت نخواهد کرد


اکثر کارشناسان و تولیدکنندگان می‌گویند تا زمانی که نفت در ایران به اقتصاد ملی پیوند نخورد و نیازهای صنعتی نفت از داخل کشور تامین نشود، هرگونه طراحی برای رشد اقتصادی ایران در یک چرخه اقتصادی سازنده بی‌معنا خواهد بود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن