تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814665993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همایش تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها برگزار می‌شود خبرگزاری پانا:دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از برگزاری هشتمین همایش تحت عنوان تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها طی دو روز در قم خبر داد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت ساعت 10:06



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری از برگزاری هشتمین همایش علمی تحت عنوان تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها خبر داد و این همایش را یک رخداد علمی و تربیتی در گستره ملی دانست.
 
وی با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش همکاری خود را با هم از سال 1385 به صورت رسمی آغاز کردند، اظهار کرد: این همکاری بعد از سفر مقام معظم رهبری به قم و توصیه‌های ایشان مبنی بر ضرورت تعامل جدی حوزه با آموزش و پرورش و نیز یاری رساندن آموزش برای تحقق اهداف تحولی بر اساس مبانی و معیار‌های اسلامی افزایش یافت.
 
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تا کنون 4 همایش علمی و 3 همایش در جهت فرهنگ سازی برگزار شده است، گفت: همایش هشتم که در 27 و 28 اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود همایشی علمی با عنوان تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها است که با توجه به وضعیت و نقشی که امروز رسانه در زندگی بشر ایفا می‌کند می‌تواند مؤثر باشد.
 
وی با تأکید بر نقش رسانه به عنوان ابزار انتقال پیام و تأثیری که این رسانه‌های نوین بر نوجوانان و جوانان می‌گذارند، افزود: همین عوامل موجب شد تا به دستور مقام معظم رهبری مسؤلان و متولیان نظام جمهوری اسلامی ایران به فکر مطالعه در مورد این پدیده نو و دستاورد بشری بیفتند و علاوه بر شناخت و کشف ظرفیت‌های آن با تهدید‌هایی که به همراه دارد آشنا شوند.
 
حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان تصریح کرد: شناخت نظریه‌ها و دیدگاه‌های تربیت اسلامی در فضای مجازی، تبیین فرصت‌ها و چالش‌های فراروی تربیت اسلامی در فضای مجازی، بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری‌های نو و فضای مجازی، تبیین راهکارهای توسعه و تعمیق تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی و چگونگی تعاملات حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در بهره گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی از محورهای اصلی این همایش علمی است.
 
وی با بیان اینکه از بیش از 300 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش حدود 90 مقاله پذیرفته شده است و این مقالات در فصلنامه پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش و همچنین در کتاب همایش چاب خواهد شد، اظهار کرد: از این تعداد 20 مقاله برگزیده شده است که در قالب سه کارگاه آموزشی، روز همایش ارائه خواهد شد.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش از مکان برگزاری همایش خبر داد و گفت: هشتمین همایش تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها به همراه نمایشگاه جانبی دستاورد‌ها با حضور ائمه جمعه مراکز استان‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، معاونین پرورشی و فرهنگی کل آموزش و پرورش، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران مراکز استان‌ها، مسؤلین ارشد وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه و جمعی از صاحب نظران و کار‌شناسان حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار می‌شود.
 
وی سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و علی اصغر فانی وزیر آمورش و پرورش، ارائه مقاله در سه کارگروه، تجلیل از 20 مقاله بر‌تر و در پایان دیدار با مراجع تقلید را از برخی برنامه‌های این همایش دو روزه نام برد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن