تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804658723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران تا دوهفته آینده/بخشودگی عوارض به شهروندان جهت اجرای فضای سبز عمودی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران
واگذاری پارک پردیسان به شهرداری تهران تا دوهفته آینده/بخشودگی عوارض به شهروندان جهت اجرای فضای سبز عمودی
علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران از ایجاد تسهیلات تشویقی نظیر بخشودگی عوارض به شهروندانی که فضای سبز عمودی ایجاد نمایند ، خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در نشست خبری پیرامون برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته که از تاریخ دوشنبه 29 اردیبهشت لغایت دوم خرداد به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های دائمی تخصصی شهرداری تهران واقع در ضلع جنوبی بوستان گفتگو برگزار خواهد شد اظهار داشت: ساعت کار این نمایشگاه از ساعت 10 صبح لغایت 21 شب بوده و شهروندان می‌توانند تمامی اقلام گیاهی موردنظر خود را تامین نمایند.

وی به حضور بیش از 134 تولید کننده داخلی در زمینه گل و گیاه، ‌تجهیزات پارکی  و صنایع وابسته و نیز 32 شرکت خارجی از جمله آلمان، ایتالیا، هلند، چین، اسپانیا، ترکیه، ارمنستان، سریلانکا دراین نمایشگاه اشاره نمود و افزود: به دستور شهردار محترم تهران طبق روال سالیان گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه کاروانی از احجام تزئین شده با گل با کیفیت و کمیت برتر از روز آغاز به کار نمایشگاه درسطح شهر تهران به گردش در خواهد آمد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به 11 دوره برگزاری این نمایشگاه طی سالیان گذشته به برگزاری 5 نمایشگاه فصلی با همین محوریت در سنوات گذشته در شهر تهران اشاره نمود و تصریح کرد: استقبال بی نظیر شهروندان از این نمایشگاه‌ها مهمترین عامل ترغیب شهرداری تهران جهت برگزاری دوازدهمین دوره آن بوده است.
علی محمد مختاری در ادامه با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته شاهد تحولات مثبتی در صنعت گل و گیاه کشور بوده ایم تصریح کرد: با توجه به تنوع بسیار بالای گونه‌های گیاهی در کشورمان وبا انجام بررسی و تحقیقات علمی و برنامه ریزی های صورت پذیرفته اقدامات موثری جهت تولید گونه‌های بومی و زینتی و نیز ازدیاد و خودکفایی آنها در این صنعت صورت گرفته است.
وی ترویج فرهنگ گیاه پروری، فضای سبز، جلب مشارکتهای مردمی در افزایش سرانه فضای سبز، حفظ و نگهداری از محیط زیست، ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه ونیز حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و جذب سرمایه گذاران جهت ایجاد موقعیت شغلی در این زمینه را از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه دانست و اظهار داشت: در طول برگزاری یازدهمین نمایشگاه شاهد استقبال 2 میلیون نفر در 5 روز از این نمایشگاه بوده ایم که این  امر بیانگر علاقه و اهمیت شهروندان به گل و گیاه بوده است.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران، با بیان اینکه شهرداری تهران در صدد سرانه فضای سبز در تمامی محلات و مناطق شهر تهران را به حداقل استانداردهای لازم برساند افزود: این سرانه در شهر تهران هم اکنون برای هر تهرانی به میزان 15.5 متر مربع است که خود نشان‌دهنده برابری با استانداردهای بین المللی است.

علی محمد مختاری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دیگری جهت افزایش سرانه فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها و معابر شهر تهران همواره انجام می شود تصریح کرد: این میزان در سال گذشته برابر با کاشت 5 میلیون اصله نهال با شرایط اقلیمی شهر تهران بوده است ضمن اینکه گونه‌های متنوع مثمر گیاهی نیز از سوی فضای سبز شهرداری تهران در منازل کاشته شده که این امردر جهت افزایش سرانه فضای سبز محلات و توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تداوم خواهد یافت.

*
52 بوستان در سالجاری احداث می شود
وی با یادآور اینکه در سالجاری 52 بوستان  محلی ، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای احداث خواهد شد افزود: این میزان در زمینی به وسعت 250 هکتار تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
ضمن اینکه طراحی دو بوستان دیگر به نام بوستان ایرانیان جهت  حضور اقوام مختلف ایرانی در دستور کار است.


علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران افزود: بوستان دانش و طبیعت در محدوده منطقه 19 و نیز بوستان باغ گلها از دیگر پروژه های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.


*اختصاص 560 جهت تملک باغات 5 منطقه تهران

علی محمد مختاری با یادآوری تخصیص اعتبار بیش از 560 میلیارد تومان در محدوده مناطق 1 تا 5 جهت تملک باغها و ایجاد فضای سبز اظهار داشت: تمام این فعالیت‌ها در جهت عملیاتی نمودن بیانات مقام معظم رهبری در جهت صیانت و حفظ باغات بوده ضمن اینکه می‌توان به آغاز اجرای عملیات عمرانی جهت ساخت باغ بهشت و تبدیل آن به یک فضای سبز شهر مناسب برای شهروندان اشاره نمود.
*
واگذاری  مدیریت و بهره برداری پارک پردیسان به شهرداری تهران
وی ادامه داد: ساخت پنجمین پارک بانوان در شمال شرق تهران ازدیگر برنامه‌‌های شهرداری تهران درسال 93 است که البته باید در نظر داشت پروژه‌های دیگری درحاشیه بزرگراه ها نظیر بزرگراه یادگار امام و بزرگراه حکیم اجرا خواهد شد که البته آغاز عملیات اجرای یادگار امام از 4 ماه پیش بوده است.
علی محمد مختاری، با بیان اینکه پارک پردیسان یکی دیگر از پارکهایی است که به عنوان نخستین پارک اکولوژیک شهر تهران ساخته خواهد شد به توافقات صورت پذیرفته با سازمان محیط زیست در خصوص واگذاری این فضا به شهرداری تهران اشاره نمود و افزود: بنابر توافقهای صورت گرفته مالکیت این پارک با سازمان محیط زیست بوده و نگهداری ، مدیریت و بهره برداری آن ازسوی شهرداری تهران صورت می پذیرد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با تاکید براینکه توسعه فضای سبز شهر تهران یکی ازاقداماتی است که در برنامه پنج ساله دوم شهری مورد تاکید قرار گرفته افزود: از آن جمله می توان به افزایش دو هزار هکتار فضای سبز در مناطق شهرتهران اشاره نمود که تنها هزار هکتار آن در دامنه  جنوبی البرز واقع است.
وی با یادآوری اینکه این اقدامات درراستای توسعه کمربند سبز شهر تهران صورت می پذیرد افزود: این اقدام ضمن حفاظت از دامنه جنوبی البرز از هر گونه ساخت وساز در این محل جلوگیری خواهد نمود.
علی محمد مختاری به توسعه فضای سبز عمودی به عنوان یکی از طرحهای  مهم شهرداری تهران در سالجاری اشاره نمود و افزود: 300 ساختمان در مساحتی به وسعت 50 هزار متر مربع تاکنون به صورت پایلوت تحت اجرای این طرح قرار گرفته که این امر ضمن اینکه سبب ایجاد منظر و زیبایی بصری شهر شده با توجه به بالا بودن ارزش زمین سبب استفاده بهینه از فضا خواهد شد.


علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران به ارائه تسهیلات به شهروندانی که ساختمان خود را جهت اجرای فضای سبز عمودی دراختیار شهرداری قرار دهند اشاره نمود وافزود: از جمله این تسهیلات می توان به بخشودگی و تخفیف درعوارض باتوجه به مساحت اختصاص داده شده به این طرح اشاره نمود.

*احداث 150 مخزن ذخیره آب 250 هزار متر مکعبی تا پایان سال در مناطق 22 گانه شهر تهران 

وی با اشاره به کمبود آب موجود در تهران و مشکلات شهر در خصوص تامین آب شرب تاکید کرد: تمامی آبهای مورد استفاده جهت آبیاری فضای سبزشهری از غیر شرب بوده واز قنوات، چاهها و آبهای جاری تامین می شود.

علی محمد مختاری، با یادآوری دستور شهردار تهران جهت ذخیره آب نزولات آسمانی و جلوگیری از هدررفت آب به ذخیره بیش از 300 مخزن آب غیر شرب با گنجایش 55 متر مکعب اشاره نمود و افزود: تمامی این آبها از آبهای جاری و نزولات آسمانی بوده ضمن اینکه تا پایان سال نیز 150 مخزن دیگر با گنجایش 250 هزار متر مکعب تا پایان سال در مناطق 22 گانه شهرداری تهران احداث خواهد شد.


خبر درحال تکمیل است//








تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن