تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806381431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از بیان خاطرات گذشته تئاتری ها تا مژده ایجاد کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در دانشگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

از بیان خاطرات گذشته تئاتری ها تا مژده ایجاد کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در دانشگاه سنندج- ایرنا-آیین اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی قلم سبز و عصر تئاتر کردستان، شامگاه دوشنبه با حضور جمع زیادی از هنرمندان و فعالان هنری استان در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این آیین طبق روال برنامه و مراسم ها، رییس حوزه هنری کردستان به عنوان میزبان مراسم به پشت تریبون رفت و به گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه هنری استان و همچنین تعداد آثار رسیده به جشنواره پرداخت.
امین مرادی با بیان اینکه فضا برای فعالیت های فرهنگی و هنری در کردستان فراهم است از هنرمندان و فعالان هنری استان خواست از ظرفیت های موجود استفاده کرده و به تولید آثار فرهنگی تاثیرگذار بپردازند.
پس از سخنان رییس حوزه هنری کردستان با حضور چند تن از پیشکسوتان تئاتر از اعضای هیات داوران چهارمین جشنواره متشکل از بهار لطافتیان، استاد حنیفی و حمید رضا نعمیی با دادن لوح سپاس تقدیر شد و پس از آن، بیانیه هیات داوران توسط بهار لطافتیان قرائت شد.
در این میان موضوعی که بسیار قابل توجه بود شیرین کاری چند نفر از بازیگران جوان تئاتر بود که با گریم صورت و هنرنمایی های جالب خود در داخل سالن، توجه حضار را به خود جلب کرده بودند به گونه ای که حاضران توجه چندانی به سخنرانان نداشتند.
در ادامه این آیین استاد حنیفی یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر و داور این جشنواره برای قرائت آرا به روی سن رفت و گفت: خوشحالم که در این گلستان به عنوان سبزه ای کوچک دیده می شوم و نشاط گل های زیبایی که سال ها بر روی صحنه برای این مردم هنرنمایی کرده اند را می بینم.
وی با بیان اینکه هنرمندانی در این مجلس حضور دارند که در این راه مو سفید کردند تا چون منی را راهی صحنه کردند افزود: از همین جا به این پیشکسوتان خسته نباشید می گویم که رنج ما را به دوش کشیده و ما را در این عرصه پرورش دادند.
حنیفی اظهار کرد: می گویند شهید قبل از اینکه خونش به زمین برسد گناهانش بخشیده می شود و جایگاه علما و نویسندگان بالاتر از خون شهید است پس شمایی که قلم می زنید بدانید که در کجای این عالم قرار گرفته اید.
وی خطاب به هنرمندان و نویسندگان گفت: قدر و ارزش قلم هایتان را بدانید و از آن برای تعالی جامعه بهره ببرید.
وی سپس با اشاره به محتوای آثار رسیده به جشنواره اظهار کرد: متاسفانه بخشی از آثار جان مایه داستانی داشت و اگر مسابقه داستان نویسی بود در آن صورت دست ما داوران بسیار بازتر بود.
وی سپس به قرائت بخشی از آرای داوران جشنواره پرداخت.
نکته قابل توجه دیگر در این آیین این بود که تعداد زیادی از برترین ها خود در این آیین حضور نداشته و لوح های تقدیر آنان به دست نماینده آنان که اکثرا کودکان بودند تحویل داده شد.
پس از این بخش، شهرام میرزایی یکی از چهره های هنری استان گفت: امروز روز تئاتر است و باید بیشترین وقت در اختیار هنرمندان قرار بگیرد تا به بیان مشکلات، مسائل و حتی خاطرات خود بپردازند.
وی با بیان اینکه نماینده هر ملت، هنرمندان آن ملت است و این مجلس پر از نماینده است گفت: خوشحالم که در این جمع کسانی را می بینم که سال هاست در هیچ مجلس و مراسمی آنها را ندیده ام.
وی اظهار کرد: واحد نمایش حوزه هنری با سالانه 28 میلیون تومان اعتبار در خدمت هنرمندان است و با تمام توان در راه اعتلای هنر تئاتر تلاش می کند.
صابر دل بینا یکی دیگر از پیشکسوتان تئاتر استان نیز در این آیین گفت: من سخنران خوبی نیستم و قصد سخنرانی نیز ندارم و با اجازه همه قلم بدستان نوشته کوچکی دارم که آن را برای حضار قرائت می کنم.
وی در نوشته خود گریزی به خاطرات دوران گذشته تئاتر زده و آورده بود ما تئاتری ها قانع ترین موجودات جهان هستیم و فقط کافی است اندکی با ما مهربان تر باشید.
وی اظهار کرد: رسیدگی به هنر تئاتر و رفع موانع هنرمندان، تنها وظیفه ارشاد و حوزه هنری نیست بلکه صدا و سیما، شهرداری، آموزش و پرورش و سایر نهادها نیز می توانند وارد شده و هنر را یاری دهند.
خسرو معین افشار نیز یکی دیگر از پیشکسوتان تئاتر استان که برای تقدیر به روی سن فرا خوانده شده بود پشت تریبون قرار گرفت و گفت: حرفی برای گفتن ندارم فقط این را می گویم که دلم برای دهه 70 و 80 تنگ شده است.
دکتر خسرو سینا مدرس دانشگاه تئاتر نیز مورد تجلیل قرار گرفت و به حضار و هنرمندان مژده داد که در سال جاری رشته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در دانشگاه ها ایجاد خواهد شد و با این مژده مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
در این آیین از برترین های جشنواره و هنرمندان پیشکسوت تجلیل شد و تعدادی از هنرمندان نیز به اجرای برنامه های مختلف هنری پرداختند.ک/4
7348/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن