تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813005435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه کشورمان خادم افتخاری حرم مطهر رضوی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر خارجه کشورمان خادم افتخاری حرم مطهر رضوی شد مشهد- ایرنا- در شب میلاد امام علی(ع) و در مراسمی باشکوه و معنوی، ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه کشورمان خادم افتخاری حرم مطهر رضوی شد و حکم خادمی خود را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد.


به گزارش ایرنا ، در مراسمی که به همین منظور در تالار اماکن متبرکه حرم منور رضوی برگزار شد همچنین 383نفر دیگر نیز به افتخار خادمی حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نایل آمدند و احکام خود را دریافت کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان بعد از دریافت حکم خادم افتخاری حرم مطهر رضوی در گفت و گو با خبرنگاران، دریافت این حکم را توفیق و عنایات امام رضا (ع) و افتخاری بزرگ برای خود دانست.
ˈمحمد جواد ظریفˈ با تبریک سیزدهم رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) گفت: این مناسبت از اعیاد بزرگ اسلامی و شیعیان است.
وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم با اهتمام دست اندرکاران مذاکره کننده هسته ای کشورمان شاهد توفیقات خوبی در این بخش در سطح بین المللی باشیم.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار قبلی خود با تولیت آستان قدس رضوی درخواست خادمی خود را برای حرم امام رضا (ع) مطرح کرد که مورد موافقت آیت الله واعظ طبسی قرار گرفت.
اکنون 25 هزار نفر، افتخار خادمی در حرم مطهر رضوی را دارند و در خدمت زائران امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هستند.
خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) به سه دسته شامل رسمی ، افتخاری و تشرفی تقسیم می شوند ،این عناوین در تمامی امور خدامی، فراشی، دربانی، کفشداری و حفاظ وجود دارد.
خادم رسمی به صورت موروثی است به این صورت که پس از فوت خادم رسمی حضرت رضا(ع)، فرزند مذکر ارشد وی در صورت احراز شرایط و صلاحیت های لازم و پس از بررسی ها متداول گزینش شده و به خدمت فراخوانده می شود.
خادمان افتخاری و تشرفی نیز پس از تنظیم درخواست و تحویل آن به اداره مرکزی آستان قدس رضوی در صورت دارابودن شرایط و شایستگی های لازم و پس از گذراندن مراحل تحقیق، گزینش و به افتخار خدمتگزاری بارگاه رضوی نایل می گردند.ک/2
7490/659/ 3404
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن