تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816327547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنرانی پژوهشگر ایتالیاتی درباره مجسمه‌سازی در موزه هنرهای معاصر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
سخنرانی پژوهشگر ایتالیاتی درباره مجسمه‌سازی در موزه هنرهای معاصر
مراسم سخنرانی پژوهشگر ایتالیایی مارکو منگوتزو با حضور سفیر و رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا و جمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سخنرانی مارکو منگوتزو پژوهشگر برجسته ایتالیایی با حضور لوکا جان سانتی سفیر و کارلو چرتی رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا و جمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این مراسم احسان آقایی معاون موزه هنرهای معاصر به اهمیت مجسمه سازی در ایتالیا اشاره کرد و گفت: هنر مجسمه سازی مدیون ایتالیاست، چه در دوران گذشته و چه در دوران مدرن چراکه مجسمه سازان ایتالیایی پیشگام در تغییر فرم در دوران مدرنیته بودند.

در ادامه این مراسم لوکاجان سانتی سفیر ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از اینکه با موزه هنرهای معاصر تهران ارتباط برقرار شده گفت: خوشبختی من از آن روی است که با گنجینه نفیس هنر معاصر ایرانی و خارجی که در این موزه نگهداری می شودT آشنا هستم و مطمئن هستم که این نخستین رویداد می تواند فتح بابی برای همکاری فرهنگی هنری عمیق ترو بنیادی تر بین کشورهای ایتالیا و ایران باشد.

لوکاجان سانتی درباره نقش مهم موزه هنرهای معاصر تهران در ایجاد ارتباط فرهنگی هنری با ایتالیا گفت: در سال گذشته موزه هنرهای معاصر تهران اصلی ترین مخاطب سفارت ایتالیا برای هماهنگی و بازدید هنرمندان ایرانی از دو سالانه ونیز بوده است و از شنیدن اینکه ایران نظر مساعدی نسبت به شرکت در دوره آتی دو سالانه دارد، خوشحال هستم.

سفیر ایتالیا در پایان گفت: این همکاری قدیمی با انتصاب آقای مجید ملا نوروزی در سمت ریاست موزه و جناب آقای علی مرادخانی به عنوان معاون وزیر فرهنگ، جان تازه ای یافت.

در ادامه ای جلسه مارکو منگوتزو پژوهشگر ایتالیایی درباره فرم و ماده در مجسمه سازی مدرن سخنرانی خود را همراه با نمایش اسلاید تعدادی از آثار مجسمه سازی شروع کرد و گفت: زمانی که کلمه مدرن را بیان می کنم با گستردگی زیادی روبرو می شویم، مدرن از ابعاد مختلف نیز دارای معانی گسترده است که هر هنرمند یا پژوهشگری از یک بعد به آن می نگرد و آن را مورد بررسی قرار می دهد.

وی در مورد شیوه مجسمه سازی مدرنیته گفت: منظور از مدرنیته دوره است که از اول قرن 19 آغاز شده و تا اوایل قرن بیستم یعنی در دهه 80 بیشتر صورت گرفته و در حقیقت نمایان شد. رابطه بین فرم و ماده اهمیت بسزایی دارد و مجسمه سازان فعال بعداز جنگ جهانی دوم در تمام دنیا نهایت امکانات این رابطه را تجربه کردند زیرا پس از جنگ جهانی دوم خانواده ها برای عزیزانشان که از دست داده بودند یادبودهایی را می ساختند که همین یادبود ها به مجسمه تبدیل شد. بدین ترتیب دوره بزرگ مجسمه سازی سنتی، که از حدود قرن یازدهم شروع شده بود به جمع بندی رسید.

منگوتزو در پایان در ارتباط با فرم و نقش تعیین کننده آن برای مجسمه سازان گفت: مجسمه ساز در خلق اثر به فرم، ماده و فضا نیاز دارد که البته از همه مهمتر و ارزشمندتر برای هنرمند فرم است. در حقیقت فرم در یک اثر بیانگر ایده مجسمه ساز است. در واقع فرم ارزش بیشتری دارد چراکه توانایی هنرمند در مبدل ساختن یک ماده بی جان که بیانگر یکسری مفاهیم است را به یک اثر هنری نشان می دهد.

مارکو منگوتزو استاد تاریخ هنر معاصر و همچنین موزئولوژی و مدیریت سیستم های نمایشگاهی در دانشگاه هنرهای زیبای بررا میلان است که ریاست کمیسیون فرهنگی و همچنین دپارتمان و برنامه ریزی برای هنر معاصر آن دانشگاه را نیز عهده دار است. وی به صورت روزنامه نگار و منتقد با تعداد زیادی از مجلات تخصصی فرهنگی و هنری مانند، فلش آرت، آرته ، آرت فوروم همکاری مستمر دارد و به عنوان کیوریتور مستقل بیش از 200 نمایشگاه هنر مدرن ومعاصر را برگزار کرده است.



 


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن