تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم فنلاند براي روابط نزدكي دفاعي با ناتو و سوئد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۲۰ب.ظ)
تصميم فنلاند براي روابط نزدكي دفاعي با ناتو و سوئد تصميم تعجب برانگيز فنلاند براي حركت به سوي پيمان دفاعي با ناتو دستيابي اين كشور به هواپيماي F-35 به جاي F/A-18در بازه زماني 2025 تا 2030 افزايش مي دهد.
به گزارش خبرنگار بين المللي خبرگزاري موج به نقل از دينفس نيوز، دولت فنلاند بيان داشت كه امضا يادداشت تفاهم با ناتو در 22 اوريل آغاز يك روند ده ساله براي عضويت در ناتو است. اين تفاهم نامه نشان دهنده تغيير در سياست دفاعي فنلاند از عدم تعهد و اتكاي به خود به تضمين خاك اين كشور توسط ناتو است.
براساس اين طرح، فنلاند در ناتو سرمايه گذاي مي كند و ضمن رهبري كشتي و هواپيماهاي اين سازمان، سوخت و شرايط تعمير و نگهداري براي تجهيزات نيروي دريايي آن را فراهم مي كند.
وزير دفاع فنلاند،‌ بحران اوکراين و نقش روسيه در آن را عامل فوريت تقويت همكاريهاي دفاعي منطقه اي ذكر كرد.
هاگلند در يك كنفرانس خبري بيان داشت: "بحران اوكراين منجر به آن شد تا بسياري از كشورهاي اروپايي در بخش دفاعي خود هزينه بيشتري بكنند. اين تفاهم نامه نيز روابط فنلاند را با ناتو تعميق مي سازد."
وي رابطه با ناتو را در زمان صلح در زمينه تمرين هاي آموزشي توصيف كرد.
برنامه ريزي براي تقويت توان دفاعي فنلاند با سوئد نيز در نشست 6 مي توسط وازرت دفاع دو كشور صورت گرفت.
طبق توافق دو كشور، 9 حوزه مشترك براي همكاري در نظر گرفته شده است. اين حوزه شامل تدارك و تامين تجهيزات و تمرينات مشترك، بررسي ايجاد واحد هاي نيروي دريايي و خريد رزمناو و ناوچه مشترك مي شود.
طبق اظهار وزير دفاع فنلاند گفت: " اين همكاري توان نيروهاي نظامي دو كشور براي براي شركت در عمليات سازمان ملل، اتحاديه اروپا و ناتو ارتقا مي دهد."














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن