تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رؤسای جمهور ترکمنستان و کرواسی بر گسترش روابط و همکاری تأکید کردند+ تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
رؤسای جمهور ترکمنستان و کرواسی بر گسترش روابط و همکاری تأکید کردند+ تصاویر
رئیس جمهور کرواسی در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و تجاری که به منظور انجام سفر رسمی به عشق‌آباد سفر کرده ساعتی پیش در دیدار با همتای ترکمنی خود بر گسترش روابط و همکاری میان 2 کشور تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: رؤسای جمهور ترکمنستان و کرواسی بر گسترش روابط و همکاری تأکید کردند+ تصاویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، رئیس جمهور کرواسی در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و تجاری که به منظور انجام سفر رسمی به عشق‌آباد سفر کرده ساعتی پیش در دیدار با همتای ترکمنی خود بر گسترش روابط و همکاری میان 2 کشور تأکید کرد. «ایوو یوسیپوویچ» رئیس جمهور کرواسی و «قربانقلی بردی‏محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در مذاکرات خصوصی دوجانبه بر عزم جدی دولت‌های خود برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان «زاگرب» و «عشق‏‌آباد» تأکید کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان در این ملاقات تأکید کرد که عشق‌‏آباد قصد دارد با کشورهای اروپایی به ویژه با جمهوری کرواسی مناسبات خود را در زمینه اقتصادی، تجاری، کشاورزی، حمل و نقل، کشتی سازی، گردشگری و فرهنگی گسترش دهد و برای تحقق این امر امکانات و ظرفیت‌های لازم در 2 کشور موجود است. رئیس جمهور کرواسی نیز طی سخنانی تأکید کرد که دولتش روابط دوستانه با دولت ترکمنستان دارد و زاگرب قصد دارد حضور اقتصادی و تجاری خود را در ترکمنستان گسترش دهد و به همین منظور نیز یک هیئت بزرگ متشکل از تجار و صاحبان شرکت‌های بزرگ کرواسی به عشق‌‏آباد آمده‏‌اند.

یوسیپوویچ تصریح کرد: کرواسی از سیاست بی‌طرفی ترکمنستان و ابتکارات دولت این کشور حمایت کرده و نقش ترکمنستان در منطقه را بسیار ارزنده تلقی می‏‌کند. وی با اشاره به اینکه ترکمنستان از ذخایر سرشار انرژی به ویژه نفت و گاز برخوردار است، گفت: شرکت‌های نفتی و فناوری نوین کرواسی قصد دارند حضور بیشتری در بازار انرژی ترکمنستان داشته باشند.

وی گفت: امروز یک همایش مشترک تجاری با حضور تجار، سرمایه گذاران و صاحبان شرکت‌های کرواسی و ترکمنستان در عشق‌‏آباد برگزار شود، که در این همایش قرار است ظرفیت و توانمندی‌های طرفین را به خوبی تبیین کند تا تجار 2 کشور تعاملات بیشتری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته باشند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس حاضر در کاخ ریاست جمهوری ترکمنستان، رؤسای جمهوری کرواسی و ترکمنستان پس از اتمام مذاکرات خصوصی و  هیئت همراه در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر و طی بیانات کوتاهی نتایج ملاقات و مذاکرات خود را مثبت و سازنده توصیف کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان در این زمینه تأکید کرد که در این مذاکرات طیف وسیعی از مسائل روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری در زمینه تقویت صلح و ثبات و نیز جرایم سازمان یافته، تروریسم و مبارزه با  آنها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده‏‌اند. سپس رؤسای جمهوری ترکمنستان و کرواسی و مقامات عالی رتبه دولت‌های 2 کشور اسناد همکاری دوجانبه به ویژه موافقتنامه‌‏های همکاری در زمینه گردشگری، مالیات، فرهنگی، سیاسی، سند تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‏‌های اقتصادی و نیز بیانیه نتایج سفر رئیس جمهوری کرواسی به عشق‌‏آباد امضا کردند. بازدید از موزه ملی ترکمنستان، آرامگاه رئیس جمهور سابق این کشور، ضیافت شام، سفر به شهر ترکمنباشی واقع در ساحل ترکمنی دریای خزر، بازدید از پالایشگاه نفت و نیز منطقه ملی گردشگری «آوازه» از دیگر برنامه مهم سفر 2 روزه رئیس جمهور کرواسی به ترکمنستان اعلام شده است.







انتهای پیام/.

93/02/09 - 18:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن