تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثير نتايج مذاکرات ژنو در روند بازار سرمايه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۱ق.ظ)
تاثير نتايج مذاکرات ژنو در روند بازار سرمايه مدير صندوق سرمايه گذاري بانک رفاه، در خصوص روند کلي بازار سرمايه در سال 93 گفت: روند کلي بازار سرمايه در سال 93 مثبت ارزيابي مي گردد، اما نه مانند سال 92 چراکه از مجموع عواملي که در سال گذشته منجر به ايجاد سالي استثنايي براي بازار سرمايه شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، پازکي، مدير صندوق سرمايه گزاري بانک رفاه در خصوص روند کلي بازار سرمايه در سال 93 گفت: روند کلي بازار سرمايه در سال 93 مثبت ارزيابي مي گردد، اما نه مانند سال 92 چراکه از مجموع عواملي که در سال گذشته منجر به ايجاد سالي استثنايي براي بازار سرمايه شدند. در اين ميان مي توان به توافق اوليه ژنو، تبليغات بازدهي بازار سرمايه در رسانه ها، نرخ تسعير ارز و روند قيمتي سهام طي سال هاي گذشته اشاره کرد که باعث شدند سالي پر رونق در بورس داشته باشيم.
وي افزود: بطور کلي بازار سرمايه در سال جاري داراي روندي متعادل و صعودي مي باشد که بازدهي آن نسبت به ساير بازارهاي موازي بيشتر خواهد بود. بازارهاي موازي کشش لازم براي بازدهي مطلوب را ندارند. بازار مالي با توجه به کاهش نرخ سپرده بانکي، بازار طلا و ارز به دليل عدم ثبات نرخ ارز داراي بازدهي کمتري نسبت به بازار سرمايه خواهد بود.
همچنين بازار مسکن با توجه به رشد قيمت در سال گذشته عدم انتظار رشد قيمت در سال جاري و حتي در صورت افزايش قيمت، مي تواند رشد قيمتي به اندازه نرخ تورم داشته باشد. لذا از بازارهاي موازي، انتظار بازدهي مطلوبي را نمي توان داشت. بنابراين نتيجه گيري مي گردد که بازار سرمايه با ديدگاه بلندمدت، بهترين مکان جهت سرمايه گذاري مي باشد.
مدير صندوق سرمايه گذاري بانک رفاه عنوان کرد: به اعتقاد بنده صنعت پتروشيمي از نظر بازدهي بالاتر و ريسک کمتر جزء صنايع برتر مي باشد. به نظر مي رسد با توجه به نزديکي به فصل مجامع شرکت هاي پتروشيمي و سود تقسيمي بالاي آنها، تقاضا براي اين گروه افزايش يابد.
شايان ذکر است که گزارشات گروه پتروشيمي محتاطانه بوده است لذا احتمال تعديل مثبت به خصوص پس از رفع کامل تحريم ها و با پيش فرض پيشروي مثبت نتايج مذاکرات ژنو، دور از ذهن نخواهد بود.
بنابراين صنعت پتروشيمي جهت سرمايه گذاري با توجه به ريسک پايين آنها جزء صنايع با بازدهي مطلوب مي باشد که انتظار رشد اين گروه بالاست.
پازکي بيان کرد: پيش بيني مي گردد چنانچه نتايج مثبتي در مذاکرات ژنو حاصل شود کل بازار سرمايه تحت تأثير مثبت اين توافقات قرار مي گيرد در اين ميان صنايعي بيشتر تحت تأثير قرار مي گيرند که از تحريم ها آسيب بيشتري ديده بودند. صنايع پتروشيمي، خودرو و بانکي ها جزء صنايعي هستند که مي توانند با حصول نتايج مثبت مذاکرات، مورد توجه قرار گيرند.
مدير صندوق سرمايه گذاري بانک رفاه اظهار داشت: همچنين علت عرضه حقوقي ها در شرايط کنوني ناشي از سه مقوله مي تواند باشد. مقوله اول مي تواند به علت تغيير سهام در پرتفوي آنها مي باشد. همچنين عرضه حقوقي ها مي تواند به علت تقاضا براي ابطال واحدهاي صندوق ها طي ماه گذشته باشد. علاوه بر اين عرضه حقوقي ها مي تواند ناشي از اين باشد که چنانچه سهم در يک بازه کوتاه مدت رشد بالايي داشته باشد لذا حقوقي به منظور جلوگيري از رفتار هيجاني و شکل گيري حباب ناچار به عرضه مي شود تا سهم حالت متعادل به خود بگيرد و رشد سهم متناسب با گذر زمان باشد.
وي افزود: توصيه بنده به سهامداران اين است که هم اکنون بهترين فرصت جهت بهينه کردن پرتفوي سهامداران مي باشد به نظر بنده با توجه به ارزنده بودن و جذابيت قيمت هاي فعلي، در شرايط کنوني بهترين زمان جهت خريد سهام با تکيه بر تحليل مي باشد. چنانچه سهامداران بتوانند تحليل هاي خود را با ديدگاه اقتصادي حال حاضر به روز کنند و ديدگاه بلندمدتي داشته باشند، مي توانند بازدهي مطلوبي بگيرند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن