تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805340209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمود صفرزاده مديرکل حفاظت محيط ريست کرمان شد.آيين توديع و معارفه مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمان برگزار گرديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۱۵ب.ظ)
محمود صفرزاده مديرکل حفاظت محيط ريست کرمان شد.آيين توديع و معارفه مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمان برگزار گرديد در اين آيين محمود صفرزاده به عنوان مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمان معرفي و از زحمات عباسعلي دامنگير قدرداني شد.
به گزارش اين جلسه با حضور سرکار خانم دکتر مظاهري معاون محترم آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست کشور ،جناب آقاي نبوي مشاور محترم رييس سازمان و مدير کل بازرسي و ارزيابي عملکرد و پاسخگوئي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست کشور ، سرکار خانم دکتر جواهريان مديرکل دفتر توسعه پايدار و اقتصاد محيط زيست سازمان حفاظت محيط زيست کشور و جناب آقاي مهندس کامياب معاون محترم عمراني استاندار، هيئت همراه ايشان ، جمعي از مديران و نمايندگان اجرايي استان و... ...کارکنان حفاظت محيط زيست استان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محيط زيست استان کرمان برگزار گرديد.
محمدجواد کامياب معاون محترم عمراني استاندار در اين آيين طي سخناني گفت: اميدواريم خدمتگزاران محيط زيست استان همگام، همراه و همگرا با بخش توليد پيش روند که البته مي دانيم پيدا کردن راه حل مناسب براي وصل اين دو مطلب بسيار سخت و مشکل است. .
وي ادامه داد: همگرايي بين تسلط انسان بر طبيعت و تسلط طبيعت بر انسان انتظار ما از محيط زيست است و بايد از تمام ويژگي هايي همچون تنوع زيستي، اکوسيستم هاي حساس و متنوع، برخورداري از ذخاير مختلف و وجود دشت ها و بلندترين نقاط در استان به نحو صحيح استفاده کنيم.
کامياب، با اشاره به اينکه محيط زيست يک دستگاه فراجناحي از نظر کاري و سياسي محسوب مي شود، تصريح کرد: وسعت استان کرمان به عنوان گسترده ترين استان کشور حفاظت از محيط زيست را با مشکلاتي روبرو مي کند اما اين وسعت به اين معنا نيست که دست از حفاظت برداريم.
معاون عمراني استاندار کرمان به مسائلي که محيط زيست را تهديد مي کنند، گفت: 40 درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد که بايد هم از آنها در توسعه اقتصاد استفاده کرد و هم به اشتغالزايي پرداخت و در چنين شرايطي بايد بگونه اي عمل شود که محيط زيست حفظ شود که پيدا کردن راه حل منطقي در اين رابطه بسيار سخت است.
وي بيان کرد: استان بشدت به سمت صنعتي شدن و توليد فولاد و مس و ... پيش مي رود که وجود شهرک ها و نواحي صنعتي مي تواند براي محيط زيست خطراتي را ايجاد کند اما بايد توجه داشت که قرار است ظرفيت توليد استان در اين رابطه از 5.5 ميليون تن به 15 ميليون تن در سال برسد تا توسعه مورد نظر در چهارچوب مسائل زيست محيطي تحقق يابد.
کامياب، خاطرنشان کرد: وجود مناطق ويژه اقتصادي در استان، حمل و نقل جاده اي و ريلي و ناآگاهي و عدم اطلاع و آموزش کم صاحبان حرف و صنايع از ساير مواردي است که بايد بارعايت مسائل محيط زيستي در اين موارد نيز پيش رفت.
وي به کشاورزي استان و توليد 4.5 ميليون تن ظرفيت کشاورزي جنوب استان اشاره کرد و افزود: در حالي که بايد توليد را داشته باشيم بايد براي نگهداري آب نيز تلاش کرد.
وي ادامه داد: افزايش شهرنشيني در کشور و استان باعث شده که بحث مديريت پسماندها مطرح شود که بايد اين پسماندها که توليد آنها چند برابر شده را هدايت کنيم تا به شيوه سالم و صحيح دفن شوند تا باعث آلودگي نشوند.
معاون عمراني استاندار کرمان با بيان اينکه افزايش آفات و بيماري يکي از عوامل تهديد کننده محيط زيست است، بيان کرد: 17 سال گذشته استان کرمان با خشکسالي روبرو بوده و همين مسئله تهديدي براي وحوش و ساير حيوانات و در مجموع محيط زيست محسوب مي شود.
وي در پايان سرکار خانم دکتر معصومه ابتکاررييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور را بنيانگذار محيط زيست و از نوادر دانست و تصريح کرد: وي الگوي ارزشمندي براي کشور و جامعه است و بايد همه در راستاي اهداف مد نظر وي در سازمان مربوط تلاش و کمک کنيم.
همچنين در ادامه خانم دکتر مظاهري معاون محترم آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست کشور گفت: مديريت ها، فعاليت ها و کارهاي اجرايي به سمت دانش بنيان شدن پيش روند.
"مهناز مظاهري" با اشاره به اينکه 120 راس شتر در جنوب کرمان تلف شده اند، افزود: شما دانشگاه هاي بزرگ و مختلفي داريد و به جاي اينکه دانش را در قالب پايان نامه ها در کتابخانه ها بگذاريد، آنها را عملياتي کنيد تا شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.
وي با بيان اينکه حفاظت از تنوع زيستي از ارکان مهم حفاظت محيط زيست است، ادامه داد: همه بايد در اين راستا کمک کنيم و مسائل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي را در کنار محيط زيست در نظر بگيريم.
مظاهري، خاطرنشان کرد: ما مي دانيم که بايد توليد را براي توسعه و ايجاد اشتغال داشته باشيم و از سوي ديگر اسلام با فقر مخالف است و ما نيز موافق وجود صنايع هستيم، اما بايد رابطه بين اين محيط زيست و صنايع بخوبي وجود داشته باشد.
وي به اصل 50 قانون اساسي اشاره کرد و گفت: بر اساس اين قانون هر گونه فعاليت اقتصادي و غير آن که باعث آلودگي محيط زيست و تخريب غيرقابل جبران شود، ممنوع است.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست کشور تصريح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي و در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، همان بحث اقتصاد سبز مطرح مي شود که بيان امام جعفر صادق (ع) در رابطه با مبارزه با بيکاري، بيابان زدايي و همچنين کشاورزي و نگهداري و پرورش دام، توجه به همين موارد را نشان مي دهد.
وي گفت: زيباترين باغ گل و گياه دنيا در کانادا قرار دارد که پيش از آن يک معدن متروکه بوده اما اکنون هر فرد بايد 80 دلار بپردازد تا از اين باغ زيبا بازديد کند و ما نيز استعداد و ايمان انجام چنين کارهايي را داريم.
مظاهري، خاطرنشان کرد: اگر صنايع آگاهي لازم را داشته باشند و آموزش هاي لازم به آنها داده شود مي توانند با توجه به ارزيابي هاي محيط زيستي فعاليت هاي خود را انجام دهند.
وي افزود: وي وجود برخي آفات و بيماري ها در محيط زيست ناشي از عملکرد ماست که اگر به قوانين عمل کنيم شاهد چنين اتفاقاتي نيستيم.
وي همچنين به عملکرد مديرکل سابق حفاظت محيط زيست استان کرمان اشاره کرد و گفت: وي 16 سال در اين سازمان مشغول به فعاليت است و از او درخواست کرده ايم که فعاليت خود را در زادگاه رييس جمهور (سمنان) ادامه دهد.
مظاهري ادامه داد: دامنگير هفتمين مدير موفق استان است و همچنين داراي رتبه خوبي بين 31 مدير محيط زيست کشور دارد و از سوي ديگر صفرزاده که جايگزين وي مي شود معاون اداره کل حفاظت محيط زيست کرمان و پيش از آن مديرکل حفاظت محيط زيست يزد بوده است و از بهترين مديران هستند.
وي درباره محيط بان کرماني به نام "افضلي گروه" بيان کرد: همه ما و بويژه خانم ابتکار پيگير مشکل و خواستار عفو وي هستيم و از استان نيز درخواست مي کنيم در اين زمينه به ما کمک کند
در ادامه مهندس احمد نبوي مشاور محترم رييس سازمان و مدير کل بازرسي و ارزيابي عملکرد و پاسخگوئي به شکايات سازمان حفاظت محيط زيست کشور نيز در آيين توديع و معارفه مديرکل حفاظت محيط زيست استان کرمان، افزود: براي بالاآمدن يک متر سطح آب هاي زيرزميني بايد 10 سال بارندگي طبيعي داشته باشيم.
وي ادامه داد: امروز دشمن ما اسراييل اجازه کاشت سيفي جات را در منطقه خود نمي دهد چون مي داند جنگ آينده بر سر آب خواهد بود و بسياري از محصولات کشاورزي خود را از آفريقا وارد مي کند.
نبوي اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در استان کرمان کار ،همکاران ما در محيط زيست استان کرمان بسيار سخت است که اميدواريم محمود صفرزاده مديرکل حفاظت محيط زيست استان بتواند به خوبي از اين گردنه سخت عبور کند.
وي در ادامه به مهاجرت مردم در طول تاريخ به دليل کمبود آب اشاره کرد و گفت: نشست هاي دشت رفسنجان که شايد به دليل بي تدبيري هاي گذشته بوده، باعث شده که 100 تا 150 متر چاه بزنيم و آب را ليتري 9 هزار تومان از زمين دربياوريم و آن را به پاي گندم 300 توماني بريزيم در حالي که مي توانيم آن را از ترکمنستان وارد کنيم.
نبوي، افزود: در دهه 40 و 50 اشتباهاتي در کشور رخ داده مانند احداث صنايع بزرگ و مادر در شمال غرب شهرهاي اراک و اصفهان، در حالي که بادهاي ايران نيز مشهور به بادهاي شمال و شمال غرب هستند و اين صنايع نيز همان جا احداث شده اند.
وي تصريح کرد: بايد با هلي کوپتر از بالاي اين شهرها عبور کنيم و دودي که از سوخت مازوت براي نيروگاهها توليد مي شود ببينيم و همين موارد باعث شده تا اکنون ما شاهد هشت شهر آلوده در کشور باشيم.
نبوي، ادامه داد: کرمان اکنون اين مشکل را ندارد و همه کمک کنيد و نگذاريد اين شهر به جمع شهرهاي آلوده کشور اضافه شود.
وي در مورد مشکلي که براي افضلي محيط بان کرماني پيش آمده است، گفت: قول مي دهم که مشکل او حل شود.
در ادامه دامنگيرمديرکل سابق حفاظت محيط زيست استان کرمان گفت: در سال گذشته موفق شديم رتبه بسيار خوبي را از نظر عملکرد به خود اختصاص دهيم
"عباسعلي دامنگير به انجام فعاليت هاي اين اداره کل اشاره کرد و افزود: تلاش براي افزايش اعتبارات که در سال هاي گذشته چالش بزرگي براي ما بود از جمله اين اقدامات است.
وي ادامه داد: افزايش مناطق حفاظت شده تحت مديريت و افزايش پاسگاه هاي محيط باني و اتاق هاي ديده باني از ساير فعاليت هاست
دامنگير، تصريح کرد: در سال هاي گذشته در زمينه خريد تجهيزات اداري و محيط باني و تعمير و بازسازي ادارات و خودرو جديد اقدامات بسيار خوبي انجام شده است.
وي اظهار کرد:در راستاي امکان ارتقاء و توانمدي کارکنان نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است.
در پايان محمود صفرزاده بندري مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمان طي سخناني به افق هاي پيش روي محيط زيست کرمان اشاره کرد و برنامه ها و سياست کلي خود را در مديريت مجموعه محيط زيست استان تشريح کرد .
وي درمورد تنوع زيستي و شرايط اقليمي و ويژگي هاي طبيعي ، پتانسيل ها و جايگاه ويژه اقتصادي استان در حوزه صنعت و معدن و کشاورزي سخنان مبسوطي را خاطر نشان کرد و افزود : کرمان يک قاره ي کوچک است با تمام شرايط طبيعي ويژه و تمام اقليم ها و همچنين در ادامه وي محيط زيست را همراه و همگام با توسعه و رشد اقتصادي دانست و افزود تنها اقتصاد سبز کليد توسعه ي پايدار مي باشد و به چالشها و معضلات زيست محيطي استان از جمله به پدبده ي خشکسالي طي چند سال اخير و اثرات سو آن بر تنوع زيستي استان و محدوديت منابع آب و نحوه ي مديريت آن اشاره کرد و در خاتمه افزود حسب قانون و آموزه هاي ديني محيط زيست براي همه و همه مکلف به حفاظت از آن البته با مديريت عالمانه و برنامه ريزي اصولي هستيم و همچنين راهبردها و راهکارهاي اجرايي خود را جهت حل مشکلات موجود در حورزه هاي مختلف تشريح نمود و در خاتمه وي محيط زيست را همراه با توسعه صنايع سبز دانست و افزود با تعامل و هم فکري و همگرايي در چهارچوب قوانين و مقررات انشاءالله شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در عرصه هاي صنعتي ، کشاورزي ، معدني ، توليدي و اقتصادي باشيم و نحوه ي برقراري تعامل و ارتباط بين صنعت و محيط زيست را با بهره گيري از سخنان معصومين تشريح کرد و خاطر نشان ساخت هدف از تعامل موثر و سازنده با تمام دستگاههاي اجرايي و ديگر مبادي ذيربط با انگيزه ي کمک به حفاظت از محيط زيست دانست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن