تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813049649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار قزوین: رکود ساخت و ساز را در شهر شاهد هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهردار قزوین: رکود ساخت و ساز را در شهر شاهد هستیم قزوین - ایرنا- شهردار قزوین با بیان اینکه صنعت ساخت و ساز باید در کنار سایر بخش ها فعال باشد، گفت: در حال حاضر رکود ساخت و ساز را در شهر شاهد هستم.


به گزارش ایرنا، ˈ مسعود نصرتیˈ شنبه شب در نشست اعضای شوراهای ادواری شهر قزوین که در تالار اجتماعات شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، افزود: باید موانع توسعه و رونق صنعت ساختمان در شهر قزوین برطرف شود تا زمینه اشتغالزایی برای مهندسان و کارگران ساختمانی ایجاد شود.
وی اظهارکرد: هشت هزار و 300 مهندس و 23 هزار کارگر فصلی در صنعت ساختمان استان مشغول فعالیت هستند که با رکود ساخت و ساز، این افراد بیکار شده اند.
نصرتی ادامه داد: شهروند محوری وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر است که باید منافع شهروندان با همدلی در رویکردهای تعاملی تامین شود.
وی شوراها و نمایندگان مجلس را ظرفیتی برای مشارکت غیر مستقیم مردم در کارهای حاکمیتی دانست و اضافه کرد: نمایندگان مجلس و شوراها هر دو برگزیده مردم و رابط بین مردم و دولت محسوب می شوند.
شهردار قزوین اضافه کرد: با درآمد پایدار می توان زیرساخت‎های مورد نیاز برای توسعه شهر قزوین را ایجاد کرد و البته یکی از راههای تولید ثروت، رونق صنعت ساختمان است.
نصرتی افزود: مدیریت شهری در تلاش است تا از ظرفیت های شهر قزوین برای توسعه گردشگری که یکی از مولفه های چشم انداز این شهر می باشد استفاده کند و در این راستا باید زیرساخت ها و زمینه های جذب سرمایه گذاران فراهم آید.
نصرتی اضافه کرد: رکود ساخت وساز کشوری نیست، بلکه به مولفه هایی بستگی دارد که با پیگیری آنها می توان رونق ساخت وساز را شاهد شد.
این مسوول افزود: با بهره گیری از نظرات و ایده های اعضای شورای ادواری می توان تصمیم های درستی در برطرف کردن مشکلات شهری از جمله رکود صنعت ساختمان اتخاذ کرد، تا شهروندان قزوینی از مزایای آن بهره مند شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: شهرسازی در مناطق مختلف کشور باید با در نظر گرفتن معماری ایرانی و اسلامی صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمینˈ سیدمرتضی حسینیˈ افزود: معماری مدرن از چند دهه قبل وارد معماری و شهرسازی کشور شده است و چهره شهرهای را دچار تغییر کرده است، اما این تغییرات نباید باعث فراموشی معماری ایرانی و اسلامی شود.
وی بر لزوم توازن میان معماری ایرانی اسلامی با معماری مدرن تاکید کرد و افزود: معماری ایرانی اسلامی و معماری مدرن این قابلیت را دارند که کنار یکدیگر قرار گیرند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مهندسان برای شهرسازی اسلامی منطبق با فرهنگ ایرانی باید در ابتدا از فکر فرهنگی مناسب برخوردار باشند تا بتوانند این مهم را محقق کنند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به ساخت مسکن مهر در قزوین گفت: مهندسان در ساخت شهرک به فرهنگ ایرانی و اسلامی توجهی نکردند و اکنون نیز نمی توان این معضل را برطرف کرد.
وی تاکید کرد: مقصر اصلی این معضل مسوولان مربوطه هستند و باید آنان قبل از احداث این شهرک به ساختمان سازی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه ویژه ای می کردند تا امروز ما با این مشکل روبرو نمی شدیم.
سال گذشته دو میلیون متر مربع ساخت و ساز توسط بخش خصوصی در استان قزوین انجام شد.
7389/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن