تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803827015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متاسفانه تاکنون قانونی در خصوص چگونگی تامین منابع مالی شهرداری‌ها به تصویب نرسیده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مهدی چمران در سومین همایش شوراها و مدیریت محلی عنوان کرد:
متاسفانه تاکنون قانونی در خصوص چگونگی تامین منابع مالی شهرداری‌ها به تصویب نرسیده
متاسفانه تاکنون قانونی در خصوص چگونگی تامین منابع مالی شهرداری‌ها به تصویب نرسیده و این امر سبب می‌شود که همه شهرداری‌ها به طریق و سلیقه خود کسب درآمد نمایند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در سومین همایش و شوراها و مدیریت محلی که صبح امروز با حضور وزیر کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای عالی استانها، شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیریت شهری در محل ایوان شمس در حال برگزاری است و تا عصر امروز تداوم خواهد یافت با اشاره به اینکه شهر به عنوان نمودی از حرکت از کثرت شهروندان به سوی ایجاد یک هویت واقع و وحدت در شهر است از شوراها به عنوان یکی از موضوعات همایش امروز و ضرورت تحقق اهدافی انسانی و پایه‌های اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: شورا‌ها مصداق آیه الهی" وَاَمرَهُمْ شورا بَینَهُمْ" بوده و اگر معتقد باشیم شهر خدا محور و انسانگرا نمادی از وحدت است که از کثرت شهروندان حاصل می‌شود اهدافی که در شهر به دنبال آنیم باید تجلی اهدافی باشد که انسان و شهروندان بر آن حاکمند.

وی تجلی حق را در دستیابی به سه عنصر معرفت و دانایی‌، خوبی و رسیدن به زیبایی دانست و افزود: هر یک از این اهداف از ابزار خاص خود برخوردار است و اگر به دنبال شهری اسلامی هستیم که امکان زیست مومنانه را برای شهروندان فراهم کند این شهر باید در یک هدف جمعی به دنبال این سه محور باشد‌.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر ما باید محقق کننده یک رویکرد دانش بنیان و معرفت افزا باشد، افزود: محیط شهری نیز باید به گونه‌ای باشد که افراد به معرفت و هویت خویش آگاه شوند ضمن اینکه اگر شهر را به دنبال دستیابی به خوبی بدانیم این خوبی در رفتار و کردار و اعمال شهروندان تجلی شده و درنهایت منجر به تولید شهری دینی خواهد شد.

نگاهداری با تاکید دوباره بر اینکه شهر باید تجلی‌گاه اخلاق خوبی و ایمان باشد، اظهار داشت: اگر شهر به دنبال زیبایی به عنوان سومین هدف انسانها باشد با‌ید تجلی‌گاه هنر گردد چراکه شهر یک اثر هنری است و با زیبایی خود شهروندان را به سوی عشق الهی رهنمون می‌سازد.

وی در ادامه به برگزاری چهار پنل با محوریت شوراها‌، نظارت و مدیریت شهری وبه ریاست دکتر عسگری آزاد و با حضور دکتر مظفر، دکتر سروری‌، مهندس چگینی اشاره کرد و افزود: پنل دوم با محوریت شوراها‌، شهرسازی‌، معماری اسلامی ایرانی با حضور مهندس سالاری، نادری‌،‌ گوهری و به ریاست دکتر حجت و پنل سوم با عنوان شوراها‌، سلامت و محیط زیست و با حضور دکتر حافظی‌، نوروزی، دکتر صدر اعظم نوری و درهم بخش برگزار می‌شود که همه اینها د‌ر راستای سه هدف ذکر شده است‌، ضمن اینکه پنل دیگری با عنوان شوراها و فعالیتهای فرهنگی هنری اجتماعی با حضور مسئولان مربوطه در این حوزه برگزار می‌گردد.

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه شوراها ضمن اینکه مصداق آیات قرآنی هستند، نماد تقدس و مردم سالاری دینی نیز هستند، اظهار داشت: در ارتباط با این شهر خدامحور سه ماموریت هدایت، حمایت و نظارت بر مدیریت شهری و اداره شهر مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر شورای را به کالبد بدن تشبیه نماییم شورا حکم سیستم عصبی براین کالبد بوده و باید شهر را از آسیب‌های بیرونی و خطاهای درونی محافظت نماید.






در ادامه این همایش مهدی چمران، رئیس شورای عالی استانها با بیان شکل‌گیری مبنای کار شوراها بر اساس قانون حضرت امام(ره) در نهم اردیبشهت سال 58به تغییر و تحولات صورت گرفته در قانون شوراها تا به امروز به آغاز فعالیت‌های شوراهای شهر و روستا از سال 78 اشاره نمود و اظهار داشت: هر چند تشکیل شوراها نسبت به شکل‌گیری سایر نهادها پس از پیروزی انقلاب اسلامی با یک تاخیر 6 دوره‌ای مواجه بوده است اما با این وجود شاهد تغییرات مثبت زیادی در شهر و روستاها بوده‌ایم و همه اینها به رغم مشکلات مالی و اداری فراوان بوده که شاید اگر این مشکلات نبود پیشرفتهای حاصل شده فراتر از امروز بود.


وی با تاکید بر اینکه مطابق قانون شهرداری‌ها، ‌شهرداری‌ها باید خودکفا باشند، افزود: متاسفانه تاکنون قانونی در خصوص اینکه منابع مالی شهرداری‌ها چگونه تامین شود به تصویب نرسیده واین عمل سبب می شود همه شهرداری‌ها به طریق وسلیقه خود کسب درآمد نمایند.چراکه درآمد آنان بر اساس یک منبع  مشخص و پایدار نبوده و براساس عوارض شهری است وا ین عمل سبب می شود که تصمیم گیریهای مدیریت شهری و شورا بدون درآمد پایدار صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استانها به وجود هزار و هشتاد و چهار شهر در کشور اشاره نمود و افزود: وظیفه وزارت کشور تنها نظارت رسمی بر این شهرها و نظارت اصلی به عهده شورا بوده و همه اینها بیانگر برداشتن بار از دولت و واگذاری امورات به نمایندگان مردم است.

چمران با بیان اینکه پیشرفتهای ایجاد شده علی‌رغم وجود مسائل مالی و مشکلات فراوان برای شهرداریها قابل قیاس با گذشته نیست، اظهار داشت: هر چند چهره شهر در این سالها دچار تغییر شده اما متناسب با انتظار ما نبوده و باید اقدامات جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت جهادی اشاره نمود و افزود: شهرداریها به مدیریت جهاد ی نزدیکترند تا مدیریت اداره  کشور به طوری که هم اکنون شاهد این هستیم که بسیاری از شوراها با مدیریت جهادی خود در مدت کوتاه فعالیت هایی را به اجرا درآورده‌آند که قابل مقایسه با پروژه‌های کشوری نیست.

رئیس شورای عالی استانها با تاکید دوباره بر اینکه در شهرها به مدیریت جهادی نزدیکتریم تا سیستم اداری کشور افزود: چرا که در شهرها برنامه ریزی ها بر اساس خرد جمعی است نه برا ساس فکر یک فرد وقاعدتاً این روش سبب تحقق دستاوردهای بهتر خواهد شد.
مهدی چمران مشکلات کمبود درآمد، منابع مالی و نبود درآمد پایدار را از مهمترین دلایلی دانست که سبب می شود شهرداریها به هر وسیله‌ای سعی در کسب درآمد داشته باشند و افزود: همه این مسائل می تواند سبب ضربه به زندگی شهری و شهرسازی و آرامش آن شده چرا که اکنون شاهد آن هستیم در جاهایی که ساختمانی نباید ساخته شود به دلیل کسب درآمدهای مالی این عمل صورت می‌گیرد و خود مسائلی را به وجود می‌اورد.

وی با بیان اینکه برخی اوقات اجازه تخلف داده می شود تا کمیسیون ماده 100 جریمه کند تا شهرداری به درآمدی برسد افزود: طبق اصل 100 استانداران، فرمانداران ، بخشداران و سایر مقامات برگزیده از سوی دولت مکلفند در حد قانون شوراها تصمیمات آنها را اجرا و عمل نمایند در حالی که اکنون بالعکس است یعنی شوراها تصویب می‌نمایند و در آنجا تنها باید اجرا و یا عدم اجرای آن تایید گردد.

وی از عدم همکاری دستگاه‌های دولتی در برخی موارد اشاره نمود و اظهار داشت: هر چند  این مسائل در همه جا وجود ندارد اما باید توجه داشت که سرچشمه و ریشه بسیاری از درگیریهای مسئولین به دلیل عدم تخصیص امکانات مالی و رسیدگی به آنان از نظر قانونی است.

چمران به مشکلات موجود در شوراهای روستاها نظیر عدم برخورداری ازامکانات مالی و نیز انتظار فراوان مردم از آنان اشاره نمود و عنوان کرد: درواقع کار این افراد از ائمه جماعات نیز خالصانه‌تر است و باید دانست عدم پیشرفت روستاها ، عدم رسیدگی به آنهاست.

وی در پایان با بیان اینکه روستاهای ما پیشرفت درستی نداشته‌اند و سکون ورکود داشته‌اند خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دلایل این امر مهاجرت به شهراست و باید توجه داشت که آبادان شهرها از آبادانی روستاها می گذرد و هر چقدر شهرها را آباد کنیم و ازروستا‌ها غافل باشیم در واقع نتوانسته‌ایم در معنای واقعی شهرها را آباد نماییم.

انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن