تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815738488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متعهد به وعده ها ؛ مصمم به ادامه راه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: متعهد به وعده ها ؛ مصمم به ادامه راه
مذاکرات کارشناسی هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک به پایان رسید و مصاحبه مسئول تیم مذاکره کننده ایرانی و نماینده گروه 1+5 پس اتمام این نشست، نشان از مثبت بودن مباحث مطرح شده کارشناسی داشت که طرفین را به حصول توافق نهایی و جامع برد- برد هسته‌ای امیدوارتر کرد.


آفتاب: سرویس سیاسی - پیام خلیلی- با نزدیک شدن به مذاکرات اصلی ایران و گروه1+5 از این پس، وارد مرحله تنظیم و تدوین پیش نویس سند توافق نهایی خواهد شد تا در نهایت منجر به برچیده شدن کامل تحریم های بین المللی علیه ایران و خروج پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل گردد که باعث دستیابی طرفین به اهداف مورد نظر خواهد شد.

اما در این میان نکته ای که اذهان همگان را به خود مشغول کرده است شلیک توپخانه تخریب چی‌ها علیه دولت یازدهم بویژه در داخل است و اتفاقا اینک که این تخریب ها و فشارها، سازماندهی شده تر و حتی به صورت مستقیم به شخص روحانی و تیم هسته ای اش انجام می گیرد، دولت مصمم تر از پیش، به پیگیری پرونده هسته‌ای همت می گمارد.

واکاوی این اتفاقات که شکل یک معادله ریاضی را به خود گرفته است در چند جمله خلاصه می‌شود. فارغ از منافع شخصی و گروهی دوستداران تحریم که به خاطر منافع خود، تمایل به بی ثمر ماندن مذاکرات دارند، به نظر می رسد مهمترین و اصلی ترین دلیل برای اصرار دولت در پیگیری مذاکرات برد- برد هسته‌ای، به انتخابات 24 خرداد 92 باز می‌گردد. روزهایی که دکتر روحانی به صراحت پیگیری سیاست تنش زدایی و تعامل سازنده با جهان و نیز انجام مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق عزتمندانه هسته‌ای را نوید می داد. سخنانی که با این جمله تکرار می‌شد "همانطور که قرار است سانترفیوژهای ما بچرخد باید چرخ ‌های صنعت، تولید و اقتصاد کشور نیز بچرخد". برنامه‌هایی که مورد اقبال عموم مردم قرار گرفت و پیروزی روحانی را درانتخابات رقم زد و حال نیز پیگیری همین مطالبات مردم یکی از اصلی ترین دلایل برای ادامه مذاکرات و دستیابی به توافق هسته‌ای است و لذا نباید عده‌ای اندک با نام ملت، کارشکنی‌ها را در روند مذاکرات انجام دهند زیرا که مردم به صراحت در انتخابات 24 خرداد اعلام کردند که چه می‌خواهند.

پاسخ دیگر نیز شفاف است زیرا با وجود هجم گسترده تخریب ها علیه دولت، ایستادگی دولت بر ادامه این روند نشان می‌دهد که وقتی پای منافع ملی و آینده ایران پیش می‌آید دولت تدبیر و امید که بر پایه عقلانیت و اعتدال بنا شده، حاضر است تمامی این فشارهای غیر منطقی را به جان بخرد تا کوچک ترین لطمه‌ای و تضعیع حقوقی علیه منافع ملت ایران صورت نگیرد و واقعا بابت این ایستادگی به دوبت مرحبا گفت.

ولی برای اینکه بدانیم در صورت حصول توافق هسته‌ای چه منافعی نصیب ایران در دوره پسا تحریم می‌شود کافی است به نظر کارشناس ارشد یک هیات اقتصادی اشاره کنیم که در مصاحبه ای با یک نشریه معتبر بین  المللی اعلام کرد، در صورت بر چیده شدن تحریم ها علیه ایران با توجه به امنیت بسیار بالا در این کشور و وجود نیروی کار ارزان، سرمایه‌های شرکت‌های بزرگ چند ملیتی به سرعت به ایران سرازیر خواهد شد و ایران در مدت 7 سال چنان جهش بزرگی به سمت توسعه بر خواهد داشت که با این شتاب تبدیل به قوی ترین اقتصاد منطقه خواهد شد و حتی وی در پایان از این مسئله به نوعی ابراز نگرانی کرد.

اما فرا رسیدن روزهای پسا تحریم اتفاقات ملموس‌تر و سریعتر دیگری نیز خواهد داشت. با از بین رفتن پروژه ایران هراسی ساخته شده توسط صهیونیزم و تبدیل آن به ایران پذیری در طول 8 ماه فعالیت دولت تدبیر و امید،  بدون تردید پروژه اسلام هراسی دچار شکاف بزرگی خواهد شد که علی رغم اینکه کشورهای اسلامی با مشاهده تغییرات بین المللی به نفع ایران، همکاری‌های خود را با ایران افزایش خواهند داد بلکه از حمایت گروه های افراطی منطقه هم به مرور زمان دست خواهند کشید که این بزرگترین کمک ایران به هم پیمانان منطقه‌ای است که  این روزها با چالش‌های امنیتی بسیاری درگیر هستند.

این در حالی است که در داخل نیز در شرایطی که تولید نفت خام ایران از 4.5 میلیون بشکه در روز در طی 8 سال گذشته به حدود یک میلیون بشکه رسیده بود و مبالغ عاید از همان میزان نیز به خاطر بلوکه شدن و تحریم بانکی مسدود شده بود، بنابر گفته وزیر نفت این رقم به بیش از 5 میلیون بشکه خواهد رسید که تمامی مبالغ آن نیز وارد کشور خواهد شد.

بهبود وضعیت حمل نقل هوایی با ورود تجهیزات و ناوگان های مدرن هوایی، تولید خودروهای روز دنیا، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش تعاملات علمی و پژوهشگاهی با جهان، ورود توریسم فرهنگی به همراه ارز و به طبع آن افزایش آمار اشتغال، بهبود وضعیت صنعت و تولید و در آمد ملی ... تنها گوشه‌ای از تامین منافع ملی در سایه توافق برد- برد هسته‌ای با حفظ اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

این دلایل و شاید صدها دلیل دیگر که همگی در راستای منافع ملی است کافی است تا دلایل مصمم بودن دولت مبتنی بر عقلانیت و قانونگرایی را در ادامه این مسیر، علی رغم شلیک توپخانه تخریب برشمریم و بدانیم که موفقیت مذاکرات هسته‌ای که بسیاری از تحلیلگران، آن را نقطه عطف سیاست خارجی و داخلی جمهوری اسلامی ارزیابی می‌کنند پایانی بر کند روی‌ها و تندروری‌های داخلی و خارجی خواهد بود و بزرگترین پیروزی دیپلماسی و عقلانیت برای ایران و نظام بین الملل برای حل یک مناقشه 10 ساله در قرن 21 خواهد شد.



مطالب مرتبط
حاشیه سازان ناشیانه به حاشیه می روند
این جنجال‌ها نمی‌تواند حواشی را به جای اعتدال بنشاند


تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن