تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818163522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه: نفت را با حداکثر توان هم صادر خواهیم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



زنگنه: نفت را با حداکثر توان هم صادر خواهیم کرد
آقای زنگنه در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران به خبرنگاران گفت "ایران هیچ عدد و رقمی را در زمینه میزان صادرات نفت خام که از جایی دیگر دیکته شود نمی پذیرد، بنابراین میزان صادرات نفت را خود ما تعیین می کنیم و با حداکثر توان هم صادر خواهیم کرد."



به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، با انتشار آماری از رشد صادرات نفت ایران، برخی مقامات آمریکایی به خریداران نفت هشدار داده اند که تا زمان حل کامل پرونده هسته ای، میزان صدور نفت خام این کشور نباید از حدود یک میلیون بشکه بیشتر شود.
  وزیر نفت ایران گفته است که "ایران هیچ توافقی در مورد میزان صادرات نفت در ژنو نداشته و ما هیچ محدودیتی را برای صادرات نفت خود که از جایی دیگر دیکته شود، نمی پذیریم."
به نوشته سایت بی بی سی، در هفته های اخیر با انتشار آماری از رشد صادرات نفت ایران، برخی مقامات آمریکایی به خریداران نفت هشدار داده بودند که تا زمان حل کامل پرونده هسته ای، میزان صدور نفت خام این کشور نباید از حدود یک میلیون بشکه بیشتر شود.
گزارشها نشان می دهد که بعد از تشدید تحریم های بین المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، صادرات نفت آن کشور به شدت کاهش پیدا کرد.
صادرات نفت پیش از تشدید تحریم ها بیش از دو میلیون بشکه در روز بود که بعد از تحریم ها به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.
اخیرا آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه به بالاترین حد خود از زمان وضع تحریم ها رسیده است.   بنابر این گزارش، ایران در ماه فوریه روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت صادر کرد.
سایت بی بی سی فارسی؛ وابسته به وزارت خارجه انگلستان، در ادامه نوشته است: تحریم های یک‌جانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و نظام بانکی ایران، مشکلات جدی را برای آن کشور ایجاد کرده و علاوه بر محدود شدن صادرات نفت، ایران قادر نیست پول فروش نفت را از خریداران دریافت کند.
اگرچه تحریم های غرب علیه ایران تنها برای موسسات و شهروندان آن کشورها الزام قانونی دارد، اما سایر کشورها نیز به دلیل نگرانی از واکنش منفی تحریم کنندگان، از این تحریم ها تبعیت کرده اند.
در پی توافق شش ماهه ایران با کشورهای موسوم به پنج بعلاوه یک (آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان) بر سر پرونده هسته ای - موسوم به توافق ژنو - که در ماه نوامبر سال گذشته به دست آمد، بخشی از تحریم های خارجی علیه جمهوری اسلامی در مقابل محدود شدن فعالیت های غنی سازی و بازرسی بیشتر از تاسیسات اتمی ایران به حالت تعلیق درآمده است.
در متنی که از توافق ژنو در دست است، لغو تحریم های صنعت نفت مشخصا مورد اشاره قرار نگرفته است.   توسعه فعالیت های نفت و گاز

ایران برنامه ای برای افزایش تولید نفت به حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه را دنبال می کند و وزیر نفت ایران می گوید که برای رسیدن به این هدف "به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم."
فعالیت های ایران بیشتر بر میدان های نفتی مشترک با کشورهای همسایه به خصوص با عراق متمرکز شده است و ایران امیدوار است تا سه سال دیگر تولید نفت از میدان های مشترک با عراق را به ۷۰۰ هزار بشکه در روز برساند.   علاوه بر این، ایران درصدد است تا با توسعه میدان گازی پارس جنوبی بتواند تولید گاز را افزایش دهد.   وزارت نفت ایران می گوید که تا سه سال دیگر کلیه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری می رسد و تولید گاز از این میدان به بیش از ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.
دولت ایران برای رسیدن به این اهداف تلاش می کند با از میان برداشتن تحریم های بین المللی و تشویق شرکت های نفتی خارجی به مشارکت در طرح های نفت و گاز، بتواند به اهدافش دست یابد. 110

   
 




۲۰/۰۲/۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن