تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815541276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آداب و رسوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت جهانی آماده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آداب و رسوم عشایر کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت جهانی آماده می شود گچساران- ایرنا- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی سنت ها ، آداب و رسوم کهن عشایر این استان از سوی تیم بازسازی میراث فرهنگی کشور برای ثبت جهانی یونسیکو در حال مستند سازی است.


مجید علی پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آیین جشن عروسی و کوچ عشایر از سوی تیم اعزامی بازسازی سنین فراموش شده از کشور در حال مستند سازی است که پس از ساماندهی به یونیسکو ارائه خواهد شد.
وی بیان کرد: تمام جمعیت کهگیلویه و بویراحمد قبل از روی آوردن به زندگی های مدرن شهرنشینی عشایر نشین بوده اند.
علی پور ابراز داشت: در حال حاضر 12 درصد جمعیت این استان را خانوارهای عشایری تشکیل می دهد که با برآورد کارشناسان سالانه تعداد جمعیت عشایر استان در حال کاهش است.
وی با اشاره به اینکه قانع بودن، مولد بودن، مشارکت و کار جمعی از ویژگی های زندگی عشایری است، بیان کرد و گفت: با حمایت و توجه بیشتر به جمعیت عشایری استان زمینه توسعه و افزایش تولیدات داخلی و قطع وابستگی به بیگانگان را در پی خواهد داشت.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه 94 هزار راس گوسفند و بره، 320 هزار راس بز و بزغاله و 2 هزار و 600 راس دام سنگین گاو و گوساله را به بازار دارد.
وی بیان کرد: جامعه عشایری در سایر تولیدات نقش مهمی دارد و توانست باتولید سالانه بیش از 23 درصد از انواع محصولات کشاورزی و باغی، بیش از 10هزار متر مربع انواع صنایع دستی قالی، قالیچه،گبه،گلیم و جاجیم توانمندی خود را در بازار های ملی و منطقه ای نشان دهند.
عشایر کهگیلویه و بویراحمد با 11 هزار و 200 خانوار و بیش از 70هزار نفرجمعیت نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد این استان دارد.
7461/671
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن