تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادعای توافق دولت ترکیه با خودمختاری کردها و خشم ملی گرایان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ادعای توافق دولت ترکیه با خودمختاری کردها و خشم ملی گرایان آنکارا - ایرنا - ادعای دو روزنامه ترکیه مبنی بر توافق دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ با ˈعبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ در مورد تصویب قوانین ˈاداره خودمختار منطقه ای و نهادهای مدنی دمکراتیک کردهاˈ خشم ملی گرایان را بر انگیخت و مشاور نخست وزیر ترکیه را مجبور به تکذیب این خبر کرد.


به گزارش روز شنبه ایرنا ، گزارش های روزنامه های ˈرادیکالˈ و ˈملیتˈ ترکیه در مورد مساله خودمختاری کردها، موجب حیرت محافل خبری شده بود و برخی از کارشناسان در تحلیل خود از این گزارش ها مدعی بودند که اردوغان در روند انتخابات ریاست جمهوری با ˈژستˈ خود در صدد جلب حمایت کردها و مخالفان کرد از نامزدیش در انتخابات ریاست جمهوری در مرداد ماه آینده است.
از سوی دیگر محافل ملی گرای ترکیه با ارزیابی این اقدام به عنوان ˈخیانت و وطن فروشیˈ، با محکوم کردن چنین توافقاتی از سوی دولت اردوغان با کردها را خیانت و وطن فروش عنوان کردند.
بروز تشنج در جامعه ترکیه بر سر این موضوع موجب شد که پروفسورˈیالچین آک دوغانˈ مشاور ارشد سیاسی نخست وزیر ترکیه، خیلی سریع وارد عمل شده و این ادعا را تکذیب کند.
آک دوغان در مقاله ای در روزنامه ˈاستارˈ در این باره نوشت: چنین چیزی مبنای واقعی ندارد و واقعیت این است که در روند مذاکرات صلح میان دولت آنکارا و عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ.ک.ک ، هیچ گونه توافقی در مورد خودمختاری کردها صورت نگرفته است.
از سوی دیگر حزب ˈصلح و دمکراسیˈ ترکیه نیز که در روند مذاکرات صلح میان دولت آنکارا و عبدالله اوج آلان دخیل بوده و از مواضع مخالفان کرد حمایت می کند نیز با تکذیب این خبر افزود: سخنان ˈپروین بولدانˈ نماینده کردها در مجلس ترکیه در مورد خودمختاری کردها تحریف شده است.
روزنامه ملیت نوشته بود که ˈپروین بولدانˈ عضو هیات دیدار کننده با عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ. ک.ک در جزیره ˈایمرالیˈ گفته است که اوج آلان و دولت آنکارا در باره تصویب قوانین ، اداره خودمختار منطقه ای و نهادهای مدنی دمکراتیک کردها به توافق رسیده اند.
این روزنامه به نقل از بولدان نوشت: رهبر زندانی پ.ک.ک در دو دیدار جداگانه با هیاتی از مقامات دولتی ترکیه در باره تصویب دو قانون فوق در مجلس ملی این کشور در راستای حل مشکل کردها در ترکیه به توافق رسیده اند.
نماینده مجلس ترکیه گفت: اوج آلان بر روند صلح با دولت آنکارا تاکید دارد و پس از برگزاری انتخابات شهرداری ها، دو بار با مقامات دولتی دیدار و گفت وگو کرده است.
انتخابات شهرداری های ترکیه دهم فروردین ماه گذشته با پیروزی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ برگزار شد.
به گفته بولدان ، تصویب این دو قانون از اهمیت بسیاری برای کردهای ترکیه برخوردار است.
حزب دمکراتیک خلق ترکیه در پی درج سخنان بولدان رییس گروه پارلمانی این حزب در مجلس ملی ، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که بولدان از مصالحه قطعی اوج آلان با دولت آنکارا سخنی به میان نیاورده و برداشت خود را بیان کرده است.
دولت آنکارا مذاکرات صلح با عبدالله اوج آلان رهبر زندانی پ.ک.ک را از سال گذشته آغاز کرده و دو طرف در برخی از مواقع یکدیگر را به اخلال در مذاکرات متهم می کنند.
به رغم اینکه واقعیت در مورد ادعای یاد شده هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما یالچین آک دوغان مشاور ارشد سیاسی اردوغان در مقاله امروز (شنبه ) خود به شدت از مطرح کنندگان این ادعا و ملی گرایانی که به آن واکنش داده اند ، انتقاد کرد .
وی نوشت: متاسفانه یکی از آخرین شگردهای گروههای ملی گرا و سیاستمداران مخالف دولت آنکارا این است که با خواندن مطالب چند روزنامه شروع می کنند به ˈتوهین و هوچی گریˈ علیه دولت و با استناد به ادعاهای واهی و رسانه ای از مسوولان دولت انتقاد می کنند.
وی با انتقاد از حزب ملی گرای ˈحرکت ملیˈ به رهبری ˈدولت باغچه لیˈ افزود: سخنگوی این حزب با القای این ادعا که دولت قصد دارد به کردها خودمختاری بدهد، دولت را خائن و مسوولان را وطن فروش دانسته و این در حالی است که خبر توافق بر سر خودگردانی منطقه ای صحت ندارد، چنین چیزی اساس و مبنای واقعی ندارد و واقعیت این است که بین دولت و پ.ک.ک در این مورد هیچگونه توافقی صورت نگرفته است.
خاورم ** 2010** 230**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن