تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820971688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس ترکیه ادعای فساد مالی 4 وزیر مستعفی دولت اردوغان را بررسی می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجلس ترکیه ادعای فساد مالی 4 وزیر مستعفی دولت اردوغان را بررسی می کند آنکارا - ایرنا - مجمع عمومی مجلس ملی ترکیه درخصوص طرح تشکیل کمیته تحقیق به منظور بررسی ادعاهایی مبنی بر فساد مالی 4 وزیر مستعفی دولت آنکارا تشکیل جلسه می دهد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، مجلس ملی ترکیه در حالی روز دوشنبه به بررسی طرح تشکیل کمیته تحقیق خواهد پرداخت که رسانه های مخالف دولت آنکارا پیش از این اعلام کرده بودند که حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ درصدد مسدود کردن راه های محاکمه وزیران مستعفی کابینه ˈاردوغانˈ به اتهام فساد مالی و ارتشاء از سوی دادگاه قانون اساسی این کشور است.
بر این اساس ، حزب مخالف ˈجمهوریخواه خلقˈ پیش از این طرح تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد 4 وزیر مستعفی کابینه اردوغان را تقدیم ریاست مجلس ملی ترکیه کرده بود.
در طرحی که حزب جمهوری خواه خلق ارایه کرده است، مساله بررسی و تحقیق در زمینه 11 پرونده ارسالی از سوی دادستانی استانبول به ریاست مجلس ملی ترکیه در مورد این وزیران مستعفی مورد تاکید قرار گرفته است.
حزب حاکم عدالت و توسعه که اکثریت نمایندگان مجلس ملی ترکیه را در اختیار دارد نیز طرحی در زمینه تشکیل کمیسیون تحقیق را تقدیم ریاست مجلس ترکیه کرده است ولی در طرح پیشنهادی این حزب موضوع بررسی ادعاهای دادستانی استانبول در مورد وزیران سابق کابینه اردوغان گنجانده نشده است .
این حزب ضمن مخالفت با طرح پیشنهادی حزب جمهوری خواه خلق در زمینه تشکیل کمیسیون تحقیق، در پی تصویب طرح پیشنهادی خود در این باره است .
در صورت تصویب طرح حزب عدالت و توسعه، مساله تحقیقات در مورد فساد مالی و ارتشاء وزیران سابق به طور سطحی صورت خواهد گرفت و آنان با آرای نمایندگان حزب عدالت و توسعه از اتهامات وارده تبرئه خواهند شد و راه محاکمه آنان توسط دادگاه قانون اساسی نیز با برائت آنان در کمیسیون تحقیق مسدود خواهد شد.
ˈاگمن باغیشˈ، ˈظفر چاغلایانˈ، ˈمعمر گولرˈ و ˈ اردوغان بایراکتارˈ وزیران سابق اتحادیه اروپا ، اقتصاد ، کشور و شهرسازی و مسکن ترکیه در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا در این کشور از سمت های خود استعفا کردند.
وزیران سابق کابینه اردوغان نیز خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق ملی این کشور برای بررسی اتهامات وارد به خود شدند.
خاورم ** 230 ** 1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن