تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زایمان طبیعی، حلقه مفقوده سلامت نوزاد و مادر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زایمان طبیعی، حلقه مفقوده سلامت نوزاد و مادر تهران - ایرنا - بیش از یک دهه است که زایمان طبیعی در کشور به فراموشی سپرده شده و مادران بیش از پیش برای تولد نوزادان خود به «سزارین» رغبت نشان می دهند و این امر سبب شده تا حلقه مفقوده سلامت مادر و نوزاد در معرض خطر قرار گیرد.


رواج سزارین این تصور را بر اذهان مادران برجای گذارده که این گونه زایمان برای سلامت نوزادان مفیدتر است.
مادران جوان در حالی روش سزارین را برای تولد فرزند خود بر می گزینند که نتیجه مطالعات پزشکی نشان می دهد این نوع زایمان، سبب بروز بسیاری از بیماری های آلرژی زا و آسم در سیستم تنفسی نوزادان می شود.
نیم نگاهی به گذشته این مطلب را یادآوری می کند که در گذشته، کمتر مادری رضایت به سزارین نشان می داد و مادران هرچه بیشتر از این روش دوری می کردند اما اکنون با وجود افزایش آگاهی مادران و نیز پیشرفت علم پزشکی، 98 درصد مادران، خود پیشنهاد زایمان بدون درد سزارین را به پزشکان می دهند و البته که پزشکان نیز مادران را به این امر ترغیب می کنند.
براساس آمارهای موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اکنون 52 درصد زایمان ها در کشور به صورت سزارین انجام می شود، این درحالیست که در دیگر کشورهای دنیا، تولد کودک به روش سزارین به مادر پیشنهاد نمی شود مگر آنکه جان مادر در معرض خطر قرار گرفته باشد.
در این کشورها تلاش می شود مادر با روش های زایمان بدون درد جنین را بطور طبیعی به دنیا آورد.
در راستای تشویق مادران به بازگشت به زایمان طبیعی، چند روزی است که طرح رایگان زایمان طبیعی با محور سیاست های جمعیتی و ترویج این نوع زایمان در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
با اجرای این طرح تمامی بیمارستان های دولتی مکلف شده اند تا زنان باردار را بدون هیچ هزینه ای بابت دارو، ملزومات و خدمات، زایمان طبیعی کنند.

** انتخاب نوع زایمان برعهده مادر است
متخصص زنان و زایمان به خبرنگار ایرنا می گوید: زایمان طبیعی دارای مزایای بی شماری نسبت به سزارین است که البته انتخاب در نهایت پس از توصیه های پزشک به عهده مادر گذارده خواهد شد.
دکتر «زهرا یاراحمدی» می افزاید: نوزادان زایمان طبیعی نوزادان رسیده ای نسبت به نوزادان سزارین هستند که در هفته 41 ام به دنیا می آیند، اما برای تولد سزارین نوزاد در هفته 37 تا 39 متولد می شود.
وی با تاکید بر اینکه در تولدهای طبیعی محدودیتی در تعداد زایمان ها وجود ندارد، می گوید: سزارین به دلیل عوارضی که برای مادر ایجاد می کنند، تعداد تولد فرزندان را محدود می کند و مادر قادر نیست بیشتر از چند فرزند بدنیا بیاورد.
این متخصص با بیان اینکه نوزادان تولد طبیعی از سلامت بهتری برخودار خواهند بود، ادامه می دهد: دردهای مادر در تولد طبیعی، سبب می شود تا نوزاد آب و مواد مشابهی را که درون ریه ها و سیستم گوارشی خود دارد به بیرون برگرداند و این امر به سلامت هر چه بهتر نوزاد کمک می کند.
وی همچنین درباره شیردهی مادران نیز می افزاید: مادرانی که با زایمان طبیعی نوزاد خود را به دنیا می آورند، زودتر امکان شیردهی را پیدا می کنند، درحالیکه این امکان در مادرانی که سزارین می شوند، به مراتب کمتر است.
به گفته دکتر یاراحمدی، علت ترغیب برخی پزشکان برای تولد سزارین نوزادان، بحث مالی و نیز رهایی از اتلاف وقتی است که باید صرف مادر شود.
وی می افزاید: شاهد هستیم که برخی پزشکان برای سودجویی، پیشنهاداتی را به مادر برای زایمان سزارین با مبالغ دستمزد بالا می دهند.
دکتر یاراحمدی عمده علت استقبال مادران از زایمان سزارین را حفظ زیبایی اندام، تبلیغات غیر واقعی غربی و زایمان بدون درد عنوان کرد.
از: فرزانه جلالیان
اجتمام(5) ** 9136 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن