تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813301203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیستم اردیبهشت در آینه تاریخ معاصر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیستم اردیبهشت در آینه تاریخ معاصر ایران تهران- ایرنا- امروز شنبه برابر با بیستم اردیبهشت 1393 هجری خورشیدی، دهم رجب 1435هجری قمری و دهم می 2014 میلادی است. 38 سال پیش در چنین روزی، یک فروند جمبوجت نظامی ایران با 13 افسر و درجه دار بر اثر توفان و باران شدید در اسپانیا سقوط کرد.


مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران به شرح زیر است:


20 اردیبهشت 1368
حجت‏الاسلام سیدجواد مصطفوی نویسنده، محقق، استاد معاصر ایرانی و صاحب آثار الکاشف عن الفاظ نهج‏ البلاغه فی شروحه مفتاح الوسایل، معجم الفاظ وسائل الشیعه، العناوین الابجدیه للصحیفه السجادیه و معجم الفاظ صحیفه سجادیه در 67 سالگی در مشهد درگذشت.

20 اردیبهشت 1358
امام خمینی در گفت وگو با روزنامه ی لوموند فرانسه فرمود: گماشتگان آمریکا در جریان ترورها، خود را پشت سر سازمان های مذهبی دروغین همچون گروهک فرقان پنهان کرده اند. پس از دستگیری افراد این گروه، مشخص شد، که آنها هیچ از قرآن نمی دانند.

20 اردیبهشت 1357
تظاهرات گسترده یی در شهر قم برگزار شد که به دنبال آن نیروهای نظامی و انتظامی فرمانداری به ضرب و شتم مردم پرداختند و در نتیجه ی تیراندازی آنان به سمت مردم تعدادی زخمی و شهید شدند.

20 اردیبهشت 1355
یک فروند جمبوجت نظامی ایران با 13 افسر و درجه دار بر اثر توفان و باران شدید در اسپانیا سقوط کرد. در اثر این حادثه تمامی سرنشینان کشته شدند.

20 اردیبهشت 1350
محمود قوام صدری معاون پارلمانی وزارت دارایی در هنگام نخست وزیری عباس هویدا به عنوان معاون پارلمانی نخست وزیر و وزیر مشاور برگزیده شد.

20 اردیبهشت 1333
ژنرال ترود رییس اداره ی دوم ستاد ارتش آمریکا همراه گروهی از ژنرال های آمریکایی برای بررسی موضوع صادر کردن تسلیحات جدید به ایران، وارد تهران شد.

20 اردیبهشت 1322
مجلس شورای ملی براساس درخواست دولت به کابینه ی علی سهیلی نخست وزیری با اکثریت 94 رای از 102 تن حاضر در جلسه رای اعتماد داد.

20 اردیبهشت 1314
حسین دادگر عدل الملک نماینده ی اول تهران که در سه دوره ی پیش، ریاست مجلس شورای ملی را برعهده داشت، با پرونده سازی سرلشکر محمد حسین آیروم رییس نظمیه ی تهران به باکو تبعید شد.

20 اردیبهشت 1308
قرارداد تجارت و دریانوردی میان ایران و سوئد به امضا رسید. در این قرارداد مسایل مربوط به کشتیرانی به صورت کامل شرح داده شده بود.

20 اردیبهشت 1302
احمدشاه قاجار در حکمی احتشام الدوله را به سمت حاکم اراک انتخاب کرد.

20 اردیبهشت 1302
شومیاتسکی وزیر مختار روسیه شوروی با ارسال نامه ای به دولت ایران از تصویب 2 قرارداد پستی و تلگرافی میان 2 کشور به وسیله ی کمیته ی مرکزی اجرایی ساوتهای روسیه خبر داد.

20 اردیبهشت 1300
اداره ی بلدیه و دایره ی خیریه مربوط به آن بر اساس تصمیم هیات دولت اقدام هایی در راستای جمع آوری کودکان بی سرپرست انجام داد.

برگرفته از: کتاب روز شمار تاریخ معاصر ایران(جلد 1 و 4)
آرشیو خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)
گروه اطلاع رسانی
پژوهش**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن