تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816902412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر سابق آموزش و پرورش: شان و جایگاه معلم در جامعه باید ارتقا یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر سابق آموزش و پرورش: شان و جایگاه معلم در جامعه باید ارتقا یابد مشهد - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم با تاکید بر ارتقای شان و جایگاه معلم در جامعه گفت: برای رساندن دانش آموز به قله های دانش و تربیت اسلامی باید در ابتدا زمینه ارتقای تربیتی و علمی معلم فراهم شود.


به گزارش ایرنا، ˈحمیدرضا حاجی باباییˈ این مطلب را پنجشنبه شب در سلسله نشست های بزم اندیشه که با موضوع تحلیل وضعیت کنونی آموزش و پرورش با نگاهی بر سند تحول بنیادین که در سازمان خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، اعلام کرد.
وی افزود: نمی توان تربیت کامل و برخورداری از علوم مختلف را از معلم انتظار داشت در حالیکه وی را صاحب این تربیت و علوم نکرده باشیم.
وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و در راس سایر وزارتخانه ها قرار گرفته است لذا نظام برای اجرای بخش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای شان و جایگاه معلم در جامعه، رفع مشکلات معیشتی معلمان، ناگزیر به تامین خواسته های معلمان است.
وزیر سابق آموزش و پرورش راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و اجرای نظام رتبه بندی معلمان را از بخشهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای ارتقای جایگاه معلم در جامعه دانست.
حاجی بابایی گفت: هدف اصلی ایجاد دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمی است که مهمترین ویژگی اش عزت باشد و در مقابل هیچ قدرتی سر خم نکند و با در اختیار داشتن همه امکانات و حقوق مکفی تنها دغدغه او تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد.
او اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا دغدغه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داشتند و به اجرای کامل آن امید بسته اند لذا این وزارتخانه به کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از دو سال برای تدوین سند تلاش کردند و با تایید رهبری آن را به تصویب رساندند.
وی گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1391 آغاز شد و شامل شش سند بالادستی و مجموعه ای از اسناد پایین دستی است که نقشه جامع علمی کشور به شمار رفته و 67 حکم و 70 راهکار درباره تحول در نظام آموزشی دارد.
نماینده سابق مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات در راه اندازی پایه ششم ابتدایی یا محتوای کتب درسی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مانند نقشه یک شهر است که بزرگ راهها و خیابان های زیادی در آن ساخته شده یا در حال مطالعه است.
وی افزود: اگر اشکالی در اجرای بخش های مختلف این سند وجود دارد نباید کل سند را دارای اشکال دانست همان طور که وجود اشکال و نقص در بخشی از خیابان نمی توان کل نقشه شهر را نادرست دانست.
وی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آرزوی 35 ساله ملت است زیرا تا قبل از سال 1391 نظام تعلیم و تربیتی که در کشور اجرا می شد کپی برداری از غرب بود.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل تغییری کلی در محتوای تعلیم و تربیت برگرفته از اندیشه اسلامی است که نظام غربی آموزش و پرورش کشور را تبدیل به نظام دینی تعلیم و تربیت کرده است.
او اظهار کرد: فقط سیستم تربیتی مورد نظر خداوند، پیامبرش و کتاب قرآن قابل نقد نیست لذا اگر اشکالاتی در زمینه اجرای سند تحول بنیادین از جمله مطالب کتب درسی، کمبود تجهیزات در کلاس ها یا کمبود معلم بوجود آمده به محتوای کل سند باز نمی گردد بلکه این مشکلات در دراز مدت برطرف می گردد.
وی با بیان اینکه عمده بخشهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسیده است، گفت: این سند باید تحت مراقبت قرار گیرد و نظارت گسترده ای از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال شود تا به آن خدشه ای وارد نگردد.
وزیر سابق آموزش و پرورش قرار داشتن پیش دبستانی ها زیر پوشش سازمان بهزیستی را اشکالی اساسی دانست و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید همه بخش های تعلیم و تربیت تا سال آخر متوسطه زیر پوشش وزارت آموزش و پرورش باشد و نبود پیش دبستانی در این میان مشکلی است که باید به آن رسیدگی شود.
7489/659/245
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن