تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815695057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه حوزویان مرهون و مدیون آیت‏الله حائری یزدی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه‏های علمیه:
همه حوزویان مرهون و مدیون آیت‏الله حائری یزدی هستند خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‏های علمیه گفت: مرحوم حائری یزدی(ره) اهتمام ویژه‏ای در عرصه گزینش و تبلیغ طلاب داشت و مقید بود به این که اگر کسی استعداد لازم را برای تبلیغ نداشت او را از رفتن به تبلیغ منصرف می‏کرد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‏الله سید‏هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‏های علمیه در مراسم نکوداشت آیت‏الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) که پیش از ظهر امروز در بیت معظم‏له برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‏های علمیه دارای جایگاه رفیع و بلندی هستند گفت: از روزی که حوزه‏های علمیه در جهان اسلام پدید آمدند دو دوره روشن داشته‏اند که مایه سربلندی و عزت دین اسلام است.
آیت‏الله حسینی بوشهری با تأکید بر مدیریت غنی در حوزه‏های علمیه از زمان پیامبراکرم(ص) تا کنون ابراز داشت: اولین دوره روشن حوزه که حدود سه قرن از زمان رسول‏اکرم(ص) تا زمان غیبت کبری طول کشیده است تحت اشرافیت ائمه معصومین(ع) بوده است.
وی با اشاره به اینکه حوزه‏های علمیه با مدیریت معنوی امام زمان(عج) اداره می شود اظهار داشت: دوره دوم با عصر غیبت کبری هم‏زمان با وفات آخرین نایب خاص آغاز شد که پر رونق ترین آنها حوزه‏های علمیه قم و ری بودند و علت رونق حوزه علمیه قم وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) و روایاتی بودند که از ائمه معصومین(ع) در مورود قم نقل شده است .
مدیر حوزه‏های علمیه در ادامه با بیان اینکه آیت‏الله حائری یزدی(ره) تربیت شده سامرا بوده‎ ابراز داشت: حیات بخش حوزه علمیه قم مرحوم حائری یزدی(ره) بود که با تعمیر و باز‎سازی مدرسه فیضیه و احیا کردن نظام آموزشی به حوزه علمیه قم استحکام بخشید.
آیت الله حسینی بوشهری، مساله گزینش طلاب را از دیگر اقدامات آیت‏الله حائری یزدی(ره) عنوان کرد و افزود: مرحوم حائری یزدی(ره) اهتمام ویژه‏ای در عرصه گزینش و تبلیغ طلاب داشت و مقید بود به این که اگر کسی استعداد لازم را برای تبلیغ نداشت او را از رفتن به تبلیغ منصرف می‏کرد.
وی با اشاره به زحماتی که بزرگانی نظیر مرحوم حائری یزدی(ره) برای پیشبرد علوم دینی و حوزه علمیه متحمل شدند بیان کرد: ما امروز همچنان سر سفره این بزرگان بوده و اینکه حوزه قم همچنان بالنده است به برکت انفاس پاک چنین شخصیت‌های ارزنده و ارزشمندی بوده است.
مدیر حوزه‏های علمیه با اشاره به مسأله فقه و تخصصی شدن آن اظهار داشت: مرحوم حائری یزدی(ره) اهتمام ویژه‏ای به تخصصی کردن فقه داشت و معتقد بود فقه باید شاخه بندی شود و تخصص خود ایشان در فقه در باب معاملات بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بررسی ابعاد شخصیت و خدمات آیت‌الله حائری یزدی(ره) باید شرایط سیاسی زمان ایشان لحاظ شود، تأکید کرد:اوضاع سیاسی زمان مرحوم حائری یزدی(ره) مقارن بود با کودتای معروف رضاخان و این بیان‏گر این است که مرحوم موؤسس خون دلهای زیادی خوردند تا حوزه علمیه قم حفظ شود.
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه مرحوم حائری یزدی(ره) برای حفظ حوزه راه‌های مختلفی را در پیش گرفت، تاکید کرد: روزی از امام راحل(ره) سئوال کردند که چرا آیت‌الله حائری یزدی(ره) به فکر تشکیل جمهوری اسلامی نبود و ایشان نیز در پاسخ گفتند که اقدامات حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره) کمتر از تشکیل جمهوری اسلام نبود و اگر ایشان هم در این زمان بود همان کاری را می‏کرد که من انجام دادم./922/پ202/ج



۱۳۹۳/۲/۱۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن