تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826750072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت بررسی سیره علمی آیت الله حائری یزدی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



عضو جامعه مدرسین تصریح کرد:
ضرورت بررسی سیره علمی آیت الله حائری یزدی خبرگزار رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با نگاهی به سیره علمی مرحوم حائری یزدی(ره) متوجه می‌شویم ایشان از حلقه خاصی استفاده نکرده است البته در متدولوژی فقاهت ایشان آثاری از سامرا دیده می‌شود و از این رو می‌توان گفت که ایشان به مکتب خاصی تعلق ندارد لکن تاثیر روش سامرا بر فکر ایشان غلیظ‌تر است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم نکوداشت حضرت آیت‏الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) که پیش از ظهر امروز در بیت این عالم شیعی در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت روش شناسی فقهی مرحوم حائری یزدی(ره) گفت: فایده روش‌شناسی فقهی این است که با آگاهی از روش فقهی یک شخصیت، می‌توان مدیریت وی را بر بحث‌ها مشخص کرد.وی با اشاره به اینکه در روش شناسی فقهی، مکتب‌های جغرافیایی جا افتاده است گفت: به عنوان مثال مکتب بغداد، مکتب قم و مکتب نجف مطرح است و در نوشته‌های دوران معاصر دیده می‌شود که وقتی قم را با نجف مقایسه می‌کنند گفته می‌شود که مدرسه نجف قاعده گراست ولی مکتب قم متن گراست.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روش شناسی فقهی آیت‌الله حائری یزدی(ره) از اهمیت زیادی برخوردار است تأکید کرد: در این مسیر ضروری است نگاهی به سیره عملی ایشان بیندازیم.حجت‏الاسلام والمسلمین علیدوست با اشاره به ویژگی های مکتب سامرا ابراز داشت: گاهی گفته می‌شود در مکتب سامرا، «لعل» حاکم است ولی در مکتب قم و نجف «انما» حاکم است و از این دست فرق‌ها گفته می‌شود اما من به شخصه این روش را مناسب نمی‌دانم زیرا شخصیت‌هایی در مکتب‌های جغرافیایی هستند که با روش مکتب محل خود، یکسان عمل نمی‌کنند.وی در ادامه افزود: روش‌شناسی مضاف به یک حوزه به دلیل نقض‌های متعدد، کاملا صحیح نیست و کم سود و کم اثر است اما اگر جای مضاف الیه را عوض کنیم و اشخاص را روش‌شناسی کنیم، کاری به بسیار سودمند است و به عنوان مثال روش‌شناسی فقاهت شیخ انصاری یا روش‌شناسی فقه و اصول شیخ انصاری بسیار مفید است.حجت‏الاسلام والمسلمین علیدوست تصریح کرد: با نگاهی به سیر علمی مرحوم حائری یزدی(ره) متوجه می‌شویم که ایشان از حلقه خاصی استفاده نکرده است البته در متدولوژی فقاهت ایشان آثاری از سامرا دیده می‌شود از این رو می‌توان گفت ایشان به مکتب خاصی تعلق ندارد لکن تاثیر روش سامرا بر فکر ایشان غلیظ‌تر است.وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحوم حائری یزدی(ره) تا سال 1312 در سامراء زیست علمی دارد که 13 سال از عمر ایشان را در بر می‌گیرد و پس از خواندن سطح به نجف می‌آید و 3 سال در نجف زندگی می‌کند و از محضر مرحوم آیت‏الله فشارکی و مرحوم آخوند خراسانی استفاده می‌کندعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت:ایشان تا 1316 در نجف زندگی می‌کند و سپس برای 16 سال به کربلا می‌رود و سپس به ایران می‌آید و وارد اراک می‌شود و سپس در سال 1340 قمری وارد قم می‌شود و دیگر در این مدت از کسی استفاده علمی نمی‌کند و در ‌‌نهایت در سال 1355 رحلت می‌کند. /922 /پ202/ع 


۱۳۹۳/۲/۱۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن