تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815415288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وظیفه همه آحاد جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار تهران: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وظیفه همه آحاد جامعه است دماوند – ایرنا- استاندار تهران گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز وظیفه همگان است و عزم ملی را طلب می کند.


سید حسین هاشمی در سفر به شهرستان دماوند در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در استان تهران روند ساخت و سازهای غیرمجاز کند شده است، گفت: این مهم با تلاش و پیگیری مدیران و مسوولان شهرستان ها محقق شده است که جای تشکر دارد و باید هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کنند.
استاندار تهران به نقل از کارشناسان محیط زیست گفت: بین ابر و جنگل ارتباط منطقی وجود دارد، هر کجا که جنگل وجود دارد ابر حضور بیشتری پیدا می کند و بارش نزولات آسمانی افزایش می یابد.
وی با ابراز نگرانی از اینکه طبیعت زیبای استان با ساخت و سازهای غیرمجاز به وضعیتی رسیده که آینده نگران کننده ای را برای منطقه رقم می زند، گفت: شورای تامین شهرستان، فرمانداران و ائمه جماعات استان باید مردم را آگاه کنند که آنان دولت را در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کنند که از ضررهای احتمالی پیشگیری شود.
هاشمی گفت: همگان باید دستورات مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را نصب العین قراردهیم و از طرق قانونی موارد را بطور جدی دنبال می کنیم.
وی افزود: تاکنون دستور تخریب بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها داده شده و در شورای تامین مصوب شده است، ولی برای رسیدن به شرایط مناسب همکاری مردم و تحرک بیشتر مسوولان در منطقه را می طلبد تا کمتر شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز باشیم.
استاندار تهران در خصوص باغ سرهنگ در شهر آبسرد گفت: به محض اطلاع عملیات تخریب درختان این باغ را متوقف کردیم و با افرادی که تخلف کرده بودند برخورد قانونی شده است.
وی افزود: بریدن هر درخت همانند قتل یک انسان است که در این خصوص بطور جدی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
استاندار تهران در خصوص باغ معین در تهران نیز گفت: درختان جندین ساله را قطع کرده بودند و در حال تبدیل به برج های مسکونی بود که خوشبختانه به موقع اقدام شد و شورای عالی شهرسازی از وقوع آن جلوگیری کرد.
وی افزود: مردم بدانند وجود فضای سبز و درخت در هر منطقه سبب زیبایی، رفاه و راحتی مردم و موجب حفظ محیط زیست می شود و شهرستان دماوند و فیروزکوه از جمله مناطقی هستند که روند ساخت و ساز غیرمجاز سرعت پیدا کرده بود، ولی خوشبختانه سرعت آن را کم کردیم.

*طبیعت متعلق به نسل های آینده است
استاندار تهران گفت: طبیعت متعلق به نسل های آینده است و برخلاف خیلی از کشورهای دنیا در حفظ آن موفق نبوده ایم.
وی افزود: در بازدیدها بیشتر نگران آسیب هایی شدم که به محیط زیست وارد شده و مسکن مهر مهک دماوند با بریده شدن درختان و جنگل توام بوده است که باید در جهت جایگزینی آن از سوی مسوولان چاره اندیشی شود.
هاشمی گفت: فضای سبز ضرورتی انکاناپذیر برای راحتی و تنفس شهروندان است و هر کجا که درخت نباشد زندگی مشکل می شود.
استاندار تهران در خصوص مرگ ماهی ها در فشافویه گفت: موضوع در حال بررسی است و پس از روشن شدن مساله اطلاع رسانی خواهد شد.
وی هدف از بازدید طرح های صنعتی، گردشگری، عمرانی و ... در شهرستان دماوند و فیروزکوه را دستیابی به راه حل برون رفت از مشکلاتی که این شهرستان ها دارند، عنوان کرد.
استاندار تهران روز گذشته به منظور بازدید از پروژه های عمرانی، صنعتی و گردشگری شهرستانهای فیروزکوه و دماوند در صدر هیاتی از معاونان و مدیران استانداری و مدیران کل استان تهران به شمال شرق استان تهران سفر کرد و از صبح روز گذشته تا شامگاه دوشنبه در شهرستان های فیروزکوه و دماوند حضور داشت.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن